Ga naar inhoud

[Release!] [24-09-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6692)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ransjooman
Ik heb nu na de nieuwe "verse" flash wel regelmatig radertjes linksboven in beeld tijdens het kijken.

meestal epgrefresh of autotimer, of een andere plugin die regelmatig op de achtergrond iets wil doen.

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
niet toevallig de EPG readers uitgezet in de setup?

Ik had gisteren eindelijk wat tijd om de andere update manier uit te voeren (init 4 update/upgrade etc) en nu werkt alles naar behoren. De andere updates waren blijven hangen en ook kon ik de settings (EPG readers) niet vinden waar jij het over had. Nu stonden ze wel in de setup settings.

Tanx alles loopt weer perfect :-)

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Geplaatst:
Origineel bericht van: nargile
Ik zal ook mijn ervaringen met deze image plaatsen. Eerst had ik het via software update geprobeerdt. Bleef hangen. Daarna herstrt en via telnet geprobeerdt. Bleef weer steken. Daarna via netwerk geflasht. Startte wel maar kreeg crash bij instellen van internetverbinding (WLAN). Als ik de dreambox probeer te herstarten blijft hij steken en doet niks meer. Ik heb de electrischiteit erf gehaald maar bleef het zelfde. Heb tot 3 maal geflasht. Zonder succes. Ik heb zelfs de image opnieuw gedownload voor het geval er met binnenhalen een probleem zou zijn. Zonder succes. Omdat ik de oude Pli had verwijderd van mijn pc heb ik met tegen zin de Gemini 4.4 erop gezet. Klinkt dit bekend of ben ik de enige?

Probleem kwam door mijn USB dongle. Mijn dreambox is draadloos met het internet verbonden. Als ik bij het herstarten van de Dreambox mijn dongle eruit haal is er geen probleem. Als ik dit niet doe blijft hij halverwege steken. Ik heb mijn dongel nadat hij de helft is gepasseerd bij het opstarten erin geduwd. Nu doet ie het wel. Maar dit had ik bij de vorige versie niet
Geplaatst:

Probleem met repeterende timer opnames:

Het volgende vreemde probleem doet zich voor op mijn DM800S met PLi Jade3 Enigma2: ik heb een aantal repeterende timers geprogrammeerd, maar sommige timers nemen echter niet altijd op. Bijvoorbeeld: "As the world turns", RTL4, Mo-Fr, 9.00-10.10 uur, en "c't magazin" HR-fernsehen, Sa, 11.30-12.10. Soms neemt ie op, maar vaak neemt ie niet op. Er is geen pijl op te trekken wanneer hij niet opneemt. Er loopt geen andere timer op dat moment en de Dreambox staat altijd aan. Ik heb het ook met andere opnames gemerkt. Het probleem heb ik minstens bij de laatste 3 Jade Enigma2 releases gezien. Iedere update heb ik vanaf de webinterface geflasht. Ik gebruik verder aan plugins: Henksat settings 13-19-23-28, CCcam 2.1.2, DreamTV skin, Drtic.

Heeft iemand anders ook dit probleem met repeterende timers, en waar zou het aan kunnen liggen?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Ik heb hier met E2 op mijn DM800 nog nooit problemen met opnames gehad. Heb je er intern een HDD in zitten of werk je met een externe (LAN) drive?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Zet je de box op standby (je ziet nog een klok in het display) of zet je hem helemaal uit?
Allebei niet wink
Citaat:
de Dreambox staat altijd aan

Geplaatst:

Dan kan het zijn dat je iets aan het kijken bent op een andere transponder als de opname moet starten. In de experts instellingen zit dacht ik een parameter waarmee je opnames voorrang kunt geven...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Dan kan het zijn dat je iets aan het kijken bent op een andere transponder als de opname moet starten. In de experts instellingen zit dacht ik een parameter waarmee je opnames voorrang kunt geven...

De instelling "Een opname heeft ten allen tijde voorrang" staat bij mij altijd op "ja". Er loopt overigens geen andere opname op dat moment.

Geplaatst:

wat zegt de timer log ervan?

(daar heb ik nog nooit echt iets zinnigs uit kunnen halen, maar de timer log is wel specifiek voor het debuggen van dit soort problemen)

Bekijken volgens mij met de info knop op een timer entry in het timers menu.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
wat zegt de timer log ervan?
Bekijken volgens mij met de info knop op een timer entry in het timers menu.

Dat is een handige tip, dat wist ik nog niet, bedankt!
N.B. De opname is op 28-09 en 30-09 wel gelukt, maar op 29-09 mislukt. Er is geen timer log van 29-09 meer (ga ik nu natuurlijk in de gaten houden), maar wellicht heeft "prepare failed: error -6" er iets mee te maken?
Zie hier de timer log:

post-20183-1318260451,0783_thumb.jpg

Geplaatst:

Dus de timer komt niet meer in de lijst voor??

Dan denk ik dat hetvolgende aan de hand is. Heb je de box gereboot zonder enigma goed af te sluiten? Zo ja dan worden nieuwe timer instellingen niet opgeslagen.

Geplaatst:

Gisteren heb ik inderdaad de box herstart, maar wel op de nette manier via menu, herstarten. Ik ga de timer log nu in de gaten houden. Als een opname weer mislukt, post ik de timer log hier.

Geplaatst:

Dit zijn de prepare errors die je kan krijgen

enum {

/* errNoFrontend = -1 replaced by more spcific messages */

errNoDemux = -2,

errChidNotFound = -3,

errNoChannelList = -4,

errChannelNotInList = -5,

errAllSourcesBusy = -6,

errNoSourceFound = -7,

};

-6 betekent dus dat hij niet kon opnemen omdat er geen vrije tuner is.

Daarom gaat hij vervolgens zappen, zoals je ziet in de log, dus geen probleem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen