Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik overweeg deze ontvanger aan te schaffen en ben benieuwd naar de ervaringen ermee (met de laatste firmware). Een aantal vragen:

Hoe stabiel is de ontvanger?

Hoeveel opnames kan ik tegelijk maken?

Is het mogelijk om live te kijken tijdens 1 of 2 opnames?

Maakt de ontvanger geluid door een ventilator?

Hoe is de werking met smartwi en seca3?

Werkt de EPG naar behoren?

Hoe zijn de mogelijk voor alternatieve images? (Linux)

Werkt de radio goed?

Werkt de spdif aansluiting goed?

Werkt het apparaat met een Logitech Harmony afstandsbediening?

Welke beperkingen krijg ik als doorlus ipv 2 lnb's aansluit?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik overweeg deze ontvanger aan te schaffen en ben benieuwd naar de ervaringen ermee (met de laatste firmware). Een aantal vragen:

Hoe stabiel is de ontvanger?
Hoeveel opnames kan ik tegelijk maken?
Is het mogelijk om live te kijken tijdens 1 of 2 opnames?
Maakt de ontvanger geluid door een ventilator?
Hoe is de werking met smartwi en seca3?
Werkt de EPG naar behoren?
Hoe zijn de mogelijk voor alternatieve images? (Linux)
Werkt de radio goed?
Werkt de spdif aansluiting goed?
Werkt het apparaat met een Logitech Harmony afstandsbediening?
Welke beperkingen krijg ik als doorlus ipv 2 lnb's aansluit?

Stabiel: Redelijk, ik heb soms wel een vastloper gehad als je een bepaalde functie vanuit het menu gebruikt, maar over het algemeen goed.
Opnames: geen idee, gebruik het soms.. je kan in elk geval 1 opname maken en tegelijk iets anders kijken
Stil: Apparaat maakt bij mij nauwelijks geluid.
SECA3: Dit gaat bij mij nog mis, zie een ander draadje. Bij mij wordt de SECA3 keys nog niet geupdate, maar schijnbaar ben ik nog de enige die dit probleem heeft. Ik gebruik alleen de interne cardreader
EPG: Matig, hier is nog wel wat verbetering nodig. Bij EPG duurt het lang voordat de updates binnen komen, ook werkt de optie niet om naar andere dagen te browsen niet. Wat ik de laatste tijd wel frustrerend vind, is dat de infobalk altijd "Geen informatie" laat zien, doe je het een seconde later nog een keer, dan laat deze wel het huidige programma zien, dus daar zit een timing probleem in. EPG moet zeker nog wel verbeterd worden.
Radio: Volgens mij zit die optie er nog niet in, maar ik mis het niet
SPDIF: Niet aangesloten, dus nog geen ervaring mee
Harmony: Redelijk wat knoppen moeten inleren, maar bij mij werkt het verder perfect.
Beperking LNB: Tsja, hier geldt de algemene beperking voor dat je niet altijd alles kan bekijken en dat je afhankelijk bent van de eerste tuner. Ik heb hem bij mij doorgelust, maar bij de meeste Nederlandse zenders gaat dit altijd wel goed.

Hij werkt verder wel OK, maar het is nog een ontvanger met kinderziektes. Mijn grootste ergenis is de EPG informatie en de SECA3 update mechanisme op dit moment.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Ik heb deze ontvander ook.

Ik gebruik v45 oude firmware omdat ik met deze firmware geen vastlopers heb.

Ik kan 2 programma`s opnemen en een derde kijken.

Ik vindt de tuner stil.(stiller dan de Topfield 7710)

Hij werkt bij mij goed met de seca 3 kaart smartwi heb ik niet dus hier kan ik ook niks over zeggen

Zoals eerder gezegd gebruik ik nog de orginele firmware v45 dus over andere linux zaken kan ik niks zeggen.

Radio moet er wel op zitten want deze scant hij gewoon mee in maar heb deze nog niet gebruikt.

De spidf werkt ook gewoon goed met v45

Ik gebruik ook een Harmony hiervoor moest ik de Harmony alle functie nog leren.

Als je hem doorlust beperk je de opname mogelijk heden.

Ik ben zeer tevreden met deze tuner.

Groeten Remo

Geplaatst:

Ik heb de Rebox nu drie weken voor heen had ik de Dreambox 7025 Ik ben het helemaal met cronos eens, heb een Mail gestuurd naar rebox er word hard gewerkt aan nieuwe software voor alle problemen. Ik heb de SPDIF wel in gebruik en ik moet zeggen geweldig geluid gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: gilera1009
Ik heb de Rebox nu drie weken voor heen had ik de Dreambox 7025 Ik ben het helemaal met cronos eens, heb een Mail gestuurd naar rebox er word hard gewerkt aan nieuwe software voor alle problemen. Ik heb de SPDIF wel in gebruik en ik moet zeggen geweldig geluid gr. Gert

Welke problemen ondervind je nog?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665

Ziggo start CI+

Geplaatst:
Origineel bericht van: gilera1009

Welke problemen ondervind je nog?

Nauw problemen is een groot woord. het zijn meer wat aanpassingen van mijn kant zo als je de EPG binnen haalt zit je zonder beeld en dat kan best lang duren ook als je de schotel positioner goed wil zetten je zit op de 19,02 en wil de 23,graden er bij zetten dan moet je met de fijn instelling gaan zoeken maar je ziet niets je heb geen beeld, ook heb ik een video modulator aan gesloten voor de TV in de slaapkamer als ik die aan zet moet ik de beeldresolutie van de box terug zetten naar 5761 anders heb ik geen beeld in mijn slaapkamer het zijn zo van die kleine dingen die nog moeten worden aan gepast .ik heb al gehoord dat er over 14 dagen al weer nieuwe software uit komt .Ik heb er ieder geval geen spijt van dat ik de box gekocht heb gr. Gert

Geplaatst:

MM, dat zijn geen grote issues op zich. Ik zou hem alleen gebruiken via hdmi en heb geen roterende schotel. Die EPG is momenteel overal problematisch lees ik her en der. Er zijn ook alternatieve images voor deze box (ofwel de octagon) waarmee je ook de bekende linux epg software zou kunnen gebruiken. Crossepg bijv.

Ziggo start CI+

Geplaatst:
MM, dat zijn geen grote issues op zich. Ik zou hem alleen gebruiken via hdmi en heb geen roterende schotel. Die EPG is momenteel overal problematisch lees ik her en der. Er zijn ook alternatieve images voor deze box (ofwel de octagon) waarmee je ook de bekende linux epg software zou kunnen gebruiken. Crossepg bijv.

waar haal ik die alternatieve images vandaan ik wil dat wel eens uit probeeren en dan laat ik het je wel weten .stuur even een PM .GR. Gert

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen