jacksparrow Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ok dat is wel positief om te horen (als het waar is that is) ik heb namelijk enkele maanden geleden erg veel berichten gehoord over het beschadigen van NDS3 kaarten in de interne readers van de dreambox (wellicht doelde men hier op de NDS3 kaarten van Sky Italia). Mocht dit zo zijn mijn excuses maar ik was er echt heilig van overtuigd meerdere malen gelezen te hebben dat het zo was. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
tajvdz Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 nou bedankt voor de antwoorden. Ik heb dus een SkyDigibox en een DM7000S. Bij de SkyDigibox had ik een blauw kaartje zonder abonnement. Alleen een freeview kaartje dus. Ik kan een kaartje bestellen via een website. Die zeggen dat het zonder problemen moet werken op de Digibox. Hoe zit het dan met de box waarop de kaart geactiveert wordt? Ik verwacht dat ik van hun wel support krijg om de kaart werkend te krijgen op de SkyDigibox. Dreambox is op eigen risico. Maar goed nu ik hoor dat het moet kunnen lijkt mij de juiste manier om het eerst op de SkyDigibox te laten werken en dan gaat de Dreambox ook wel werken. Ik dacht eigenlijk dat ik een geactiveerde kaart opgestuurd kreeg maar zal dat eens navragen. Ik denk ook wel dat het moet werken want anders verkopen ze geen losse kaartjes lijkt me. Maar ik ben dus wel een beetje geschrokken. Het kaartje kost me £ 150 en ik dacht dat ik het alleen maar in plaats van het blauwe kaartje in de Dreambox hoefde te stoppen. Nu ben ik toch een beetje zenuwachtig aan het worden dat ik na het uitgeven van zo´n groot bedrag dadelijk nog niets er mee kan. En Dreambox is toch eigenlijk wel een must omdat ik ook wil kunnen opnemen. Ik heb wel de nieuwe CCcam draaien onder Pli. Maar wat over het verhaal van Jacksparrow dat ik zo´n cardreader nodig heb? Oh ik zie dat daar al reacties over staan tijdens dat ik deze post heb geschreven. Ik hoop echt dat ik met een gerust gevoel zo´n kaartje kan bestellen...
Jean-Claude Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 voor Sky Italie bestaat er nu een "oscam" die prima zou werken. en ja, er waren inderdaad seriueze problemen met kaarten die te heet werden, daarom dus oscam gebruiken voor Sky Italia en CCcam 2.1.3 voor Sky UK DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
jakkoi Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 je kan rustig zo'n kaartje kopen alleen je moet de gegevens van jouw skybox doorgeven om de kaart te laten werken.... ik heb de box naar diegene gebracht waar ik de skyuk kaart bij heb besteld en die heeft de kaart geaktiveerd voor mij.... ik heb de kaart nu in de dreambox met CCcam 2.1.3 en werkt perfect......
tajvdz Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 ok, maar moet ik nog wat doen om hem in de Dreambox te laten werken? Of eerst activeren in de Skybox?
Jean-Claude Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 een sky kaart moet altijd eerst in een digibox geaktiveerd worden. Hierna is deze probleemloos te gebruiken op de dreambox (inclusief de updates). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
tajvdz Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 ok. Maar die BOXKEY komt denk ik uit de originele SkyDigibox dan en moet je dan in de CCcam zetten?
Jean-Claude Geplaatst: 4 januari 2010 Geplaatst: 4 januari 2010 ja, dat klopt. de BOXKEY wordt gemaakt op basis van het serienummer van de digibox waarop de sky kaart werd geaktiveerd. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
tajvdz Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 me kaartje ontvangen. daarna heb ik de gegevens van mijn Skybox doorgegeven en toen ik later thuis kwam deden de betaalde kanalen het! Echt super en binnen 2 dagen na bestelling. Nu moet ie nog in de Dreambox... hoe kan ik het beste het serienummer omzetten naar de Boxkey? En belangrijker nog waar zet ik die in? in de CCcam.cfg? en hoe moet dit?
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 ik zat eigenlijk te zoeken naar de manier om die Boxkey in te voeren etc maar ik stop het kaartje vanuit de SkyDigibox in de Dreambox en het werkt gewoon! Ik denk wel dat nu de updates niet binnen komen of wel? En kan ik ongestraft het kaartje uitwisselen tussen beide boxen? Ik heb ook nog een blauw kaartje (staat geheel los van de witte). Kan het nog kwaad als ik die in een van de apparaten stop?
jacksparrow Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 De boxkey heb je nodig voor de premium kanalen (sky movies, sports) zonder de boxkey doen deze kanalen het niet. De updates moeten volgens mij zonder de boxkey gewoon doorkomen. Je moet de boxkey in hexadecimale waarden invoeren. De blauwe kaart kun je denk ik beter niet meer in je officieele box gebruiken, in de dreambox zal dit geen problemen opleveren. Nogmaals (en dit is niet ververelend bedoelt) met een simpele google zoekopdracht kun je al heel veel zelf uitvogelen zonder telkens een post te hoeven plaatsen. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 ja ik vraag het liever aan mensen die het geprobeerd hebben. Op google kom je toch vaak op verouderde berichten berichten uit. En daarbij kunnen vragen en antwoorden weer andere mensen hier helpen toch? Hoe meer info er hier komt hoe nuttiger is dit forum. Ander punt is dat het afzoeken op google tijdrovend is en ik liever mijn vraag zo specifiek naar mijn probleem / vraag wil stellen. en ik heb ook nergens kunnen vinden waar ik die boxkey moet invullen. Het werkt nu zonder en ik hoor van andere dat alles het zonder boxkey (of verkeerd gegenereerde) doet behalve dus de premium kanalen en HD. dus ja dan zal het zo wel goed zijn toch? Ik kwam ook ergens tegen dat je in CCcam het voltage kan aanpassen voor de interne reader. Alleen weet ik ook niet waar je dat moet doen. Ik heb geen premium pakket. Ik heb wel een betaald pakket maar dat is Entertainment (family pack). Sky movies en sports enzo doen het niet. De gewone sky en muziekzenders, national geographic, eurosport etc wel. Ik laat de blauwe kaart wel uit de officiele box. Maar uitwisselen van de witte kaart tussen beide boxen moet kunnen toch? Ging met de blauwe voorheen ook. Beide boxen hebben namelijk hun voor en nadelen. Dreambox kan opnemen en op de skybox werkt de "red button" voor interactief..
jacksparrow Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 De boxkey kun je gewoon in je CCcam.cfg invoeren, in de configfile wordt aangegeven waar. Je kunt de blauwe en witte kaart idd zonder problemen omwisselen in de dreambox. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
tajvdz Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 ok maar ja als de kanalen waar ik voor betaal het zonder boxkey doen dan hoef ik hem toch niet te vermelden in de CCcam.cfg? Ik heb op Engelse fora wel weer gelezen dat de temperatuur een probleem kan zijn. Ik dacht dat je dit kon aanpassen in de nieuwste CCcam door het maximum voltage aan te passen. In de tussentijd laat ik het kaartje wel zoveel mogelijk uit de Dreambox en stop ik hem in de Skybox. Stop ik hem alleen in de Dreambox als ik de kanalen daar wil bekijken. Ik kan wel een smargo reader kopen maar ik heb ook geruchten gehoord dat het in de DM8000HD wel opgelost kan worden. Die koop ik toch over een paar maanden. Maar dat ben ik nog aan het uitzoeken. Als het bij de 8000 ingesteld kan worden dan hoop ik dat ik me kan behelpen en controleer ik de kaart wel regelmatig.
jacksparrow Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Fijn dat alles werkt in ieder geval. Het zou mooi zijn als de DM8000 het wel kan met de interne reader, persoonlijk vind ik die box echt overprijs maarja het is maar net wat je ervoor over hebt he Een smargo readertje heb je overigens al voor een paar tientjes. Veel kijkplezier met Sky! Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen