NINjak Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: Skysurfer Ja, dat begrijp ik maar dat is me ff te duur. Dan wacht ik nog wel een poosje tot alles wat goedkoper wordt. Bedankt voor de hulp in ieder geval. Je kan voor weinig een leuke upgrade hebben hoor ik zou je een voorzet kunnen geven en dan zal je zien dat je met een relatief goedkope setup je FS met veel plezier kan spelen. Stuur me desnoods een PM wat je "kwijt" zou willen...
Xilence Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 TS wil alleen een systeempje waarmee hij dat spelletje wilt spelen. Begrijp dat het nu al geen snelheidsmonster is, waarom geen systeenmpje samenstellen zonder al die poespas en nog goed meekomt met allerlei toepassingen. Gewoon een foxconn 945 bordje(beter een 975 ivm Core 2 duo) a 25 euro (nieuw) 2dehands Pentium 4 of D ca 3.2 Mhz a 30 euro, 2dehands Video PCI-e kaart ATI GTO X800 a 20 euro, 1gb geheugen DDR2 a 15 euro. Bouwt dit hele spulletje in zijn eigen kast en voor ca 100 euro speelt hij de sterren van de hemel met dat spelletje. Kan nog wel een zwaardere voeding bij komen ivm met de videokaart.
winwiz Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: Xilence TS wil alleen een systeempje waarmee hij dat spelletje wilt spelen. Begrijp dat het nu al geen snelheidsmonster is, waarom geen systeenmpje samenstellen zonder al die poespas en nog goed meekomt met allerlei toepassingen. Gewoon een foxconn 945 bordje(beter een 975 ivm Core 2 duo) a 25 euro (nieuw) 2dehands Pentium 4 of D ca 3.2 Mhz a 30 euro, 2dehands Video PCI-e kaart ATI GTO X800 a 20 euro, 1gb geheugen DDR2 a 15 euro. Bouwt dit hele spulletje in zijn eigen kast en voor ca 100 euro speelt hij de sterren van de hemel met dat spelletje. Kan nog wel een zwaardere voeding bij komen ivm met de videokaart. Nou.... daar zijn wel wat kanttekeningen hoor Pentium 4 mag dan wel dual core zijn (D) maar die jongens zijn echt niet snel -> dus geen optie eventueel toch AMD met phenom II of intel (775) met core2duo of quad. Is gegarandeerd 2x zo snel als de P4 en zelfs zuiniger met energie..... Hij heeft nu een x1950 en die vervangen voor een x800???? dan ga je de snelheid van videogedeelte halveren zo'n beetje. Een hd4770 (€90 ongeveer) is zeker 3x zo snel als een x1950 Een goedkoop modern AMD (am2+) moederboard heb je al vanaf €50 Een tripple of quadcore daarop kost vanaf €90 a €110 4 Gb DDR2 kost ongeveer €70 De videokaart (4770) is ongeveer € 90 Dan heb je een systeem met nieuwe spullen die ook later nog te upgraden is. FSX draait daar prima op. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Skysurfer Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Jongens, ik begrijp dat m'n systeem al wat gedateerd is dus ben ik toch maar 's voorzichtig gaan shoppen. Ik heb nu gehaald: Moederboard Asus M4A78 Processor AMD Phenom2 X3 Harde schijf Western Digital 320 GB Sata2 DVD Optiarc SATA Dit setje was niet al te duur. Nu ga ik straks geheugen halen 4 MB DDR2 maar kan ik nu het beste 800 mHz of 1066 halen? Ik zit te denken aan een videokaart Sapphire Radeon HD 3650 of kan ik beter een andere nemen? Dan evt. nog een nieuwe systeemkast met 450W voeding want die van mij is maar 300 en dat schijnt niet voldoende te zijn. Ik heb een LCD monitor van Philips 19 inch maar daar komt op den duur wel een 22 inch voor in de plaats. Dan moet ik toch een aardig systeempje hebben of niet? Graag advies.
winwiz Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Neem gewoon het goedkoopste geheugen. Tuurlijk is de 1066 versie iets sneller maar daar merk je in de praktijk bar weinig van of je moet veel reken/geheugen intensieve dingen doen zoals videorenderen. In een spel zul je misschien 1 fps verschil merken. Ik zou toch naar een iets betere videokaart gaan. Je gebruikt nu 19" (4:3??) met resolutie 1280*1024 denk ik. Je gaat straks naar 22" wat meestal 1650*1050 resolutie heeft. Dat zijn ongeveer 50% meer pixels wat hij moet renderen. Dan kom je aan de 3650 tekort. Zo'n 4770 is dubbel zo duur maar heeft bijna 3x zoveel power en dat heeft FSX echt wel nodig Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 @Skysurfer Da's nou jammer. Had even gevraagd welke onderdelen dan had ik je bijvoorbeeld de nieuwe AMD Athlon II X4 620 geadviseerd. Neem voor geheugen gewoon een Corsair Twin2X 4GB DDR2-800 CL5 kit. 2GB kan ook maar voor de kosten zou ik 4GB niet laten. Systeemkast Cooler Master Elite 330 voor weinig. Voeding: Be Quiet Straight Power E6 500W of: Antec EarthWatts 2.0 500W Deze voedingen zijn releatief stil en efficient. In de all-round PC adviseren ze de ASUS EAH4850/HTDI/512MB videokaart Een goed scherm op dit moment is de LG W2253V-PF Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
NINjak Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Die AMD X4 620 had toch geen L3 cache... dan kan je voor games er beter 1 nemen die dat wel hebben dan is de X3 een betere keuze. Draait FS wel op meerdere cores is de vraag? Waarschijnlijk niet, het verschil tussen een X3 en X4 is er dan eigenlijk (nog, mischien in nieuwere games straks wel) niet. Hij kan ook voor wat goedkoper 800Mhz geheugen gaan (de winst van 1066Mhz is "verwaarloosbaar" maar als het niet te veel extra kost zou ik er wel voor gaan). Hou het wel bij een (goed) merk en sommige geheugens (lees: vooral het merk Geil) hebben vaak(er) problemen met ATI chipsets (bij mijn 790FX en ook vriendins 790X chipset en mogelijk andere ATI chipsets)! Andere merken chipsets zijn minder kieskeurig heb ik het idee. Neem wel een betere videokaart dan die ATI 3650 die is meer voor HTPC's gemaakt een 47xx is dan een betere keuze. Zelf zou ik voor de ATI 4850 gaan... ow, die heb ik al Voor die videokaart gewoon even reviews/tests lezen op bv. tomshardware dan kan je de verschillen goed zien en krijg je een idee, ook al is de test mogelijk jouw spelletje niet.
winwiz Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: NINjak Die AMD X4 620 had toch geen L3 cache... dan kan je voor games er beter 1 nemen die dat wel hebben dan is de X3 een betere keuze. Draait FS wel op meerdere cores is de vraag? Waarschijnlijk niet, het verschil tussen een X3 en X4 is er dan eigenlijk (nog, mischien in nieuwere games straks wel) niet. Hij kan ook voor wat goedkoper 800Mhz geheugen gaan (de winst van 1066Mhz is "verwaarloosbaar" maar als het niet te veel extra kost zou ik er wel voor gaan). Hou het wel bij een (goed) merk en sommige geheugens (lees: vooral het merk Geil) hebben vaak(er) problemen met ATI chipsets (bij mijn 790FX en ook vriendins 790X chipset en mogelijk andere ATI chipsets)! Andere merken chipsets zijn minder kieskeurig heb ik het idee. Neem wel een betere videokaart dan die ATI 3650 die is meer voor HTPC's gemaakt een 47xx is dan een betere keuze. Zelf zou ik voor de ATI 4850 gaan... ow, die heb ik al Voor die videokaart gewoon even reviews/tests lezen op bv. tomshardware dan kan je de verschillen goed zien en krijg je een idee, ook al is de test mogelijk jouw spelletje niet. We hebben dezelfde gedachten en overwegingen Ik zie nu dat de 4850 op het prijsniveau van de 4770 zit en dat is dat idd de betere keuze nu! Een krachtige pc die niet veel hoeft te kosten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Skysurfer Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Heb nu ook geheugen gehaald: Kingston 2x2 GB DDR2 800 mHz. Miditower met 450W voeding. De winkelier raadde me de Radeon 4870 aan met 1 GB videoram, die zou beter zijn dan de 4850. Maar daarvoor moet ik nu eerst weer sparen want dat zijn weer 150 euries.
winwiz Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: Skysurfer Heb nu ook geheugen gehaald: Kingston 2x2 GB DDR2 800 mHz. Miditower met 450W voeding. De winkelier raadde me de Radeon 4870 aan met 1 GB videoram, die zou beter zijn dan de 4850. Maar daarvoor moet ik nu eerst weer sparen want dat zijn weer 150 euries. Dat klopt wel hij is ongeveer 20-30% sneller maximaal. Met je huidige monitor zul je dat dat niet zo merken gezien de lage resolutie. Met je nieuwe wel. Misschien een tip. Er is inmiddels een nieuwe serie uit de hd58xx. Er zijn behoorlijk wat mensen die van hun 4850/70/90 af willen. Je betaalt dan niet de hoofdprijs. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 @NINjak Citaat: Die AMD X4 620 had toch geen L3 cache Inderdaad, geen L3. En toch laat deze processor in verschillende tests alle X3 processors achter zich. Alleen als een programma maar 1 thread heeft zijn de L3 processors sneller. Heb geen idee hoe FSX geschreven is. Maar als de vraagsteller ook nog iets anders doet met zijn PC dan is de X4 620 wel degelijk de beste keuze. Op verschillende sites wordt dan ook een X4 met 620 processor op een 785g mobo geadviseerd als goedkope opstapper voor Windows-7. Als ik nu lees dat de vraagsteller best een goede AGP videokaart heeft maar dat het evengoed niet goed afspeelt, dan denk ik dat het probleem dus de processor was. En dat denk ik dus ook dat je met de aanschaf van een 4870 videokaart die zo vanaf de 120 euro te krijgen is, echt aan het doel voorbij schiet. Een 4770 lijkt me echt meer dan genoeg. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
NINjak Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Ik heb ooit voor de ATI 4850 gekozen omdat de 4870 sneller was maar (in mijn ogen) in de procenten te duur om de winst in snelheid te rechtvaardiggen (was iets van 4850+50%=4870)! 20-30% beter voor 40% meer euro's (dat is het nu en gemiddeld zo'n beetje) kan voor veel mensen een struikelpunt zijn zeker als je bedenkt dat met die 4850 de nieuwe games al/nog erg goed te spelen zijn! Dan hebben we het niet over FS dus als dat je hoofddoel is zou ik gewoon voor de 4850 gaan. De 47xx hebben een 128 bit databus (48xx 256bit) en voor het verschil in geld (iets van 10 euro) zou ik echt nog voor de snellere 48xx gaan (zelf heb ik hem al langer en ook meer voor betaald).
Skysurfer Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2009 Omdat ik eerst weer moet sparen voor een snelle videokaart(ik weet nu nog steeds niet goed welke te kopen) heb ik tijdelijk een geleende Foxconn kaart erin(Nvidia-9800 kloon?)met 256 MB geheugen om het systeem te proberen. Wow! Wat een verschil met mijn oude Athlon XP2400! Om het systeem eens goed te testen heb ik er Windows 7 Ultimate 64-bits opgezet. Helaas werd mijn oude Speedtouch 120G wireless adapter niet herkend en omdat de pc op zolder staat kan ik niet ff een utp-kabeltje inprikken maar geeft niet, voor FSX ff niet nodig. Toen FSX geïnstalleerd. Dat was al een verschil...nu heb ik nauwelijks de tijd om tijdens de installatie de schermen met voorbeeldscreenshots te bekijken. Voorheen kon ik er koffie bij drinken. Nadat de 2e DVD klaar was FSX opgestart en meteen naar de settings om alle screenopties op maximaal te zetten. Heeee... daar zie ik ineens slurfen aan de pier en ook een pushback-truck... Wat een verschil! Nu hikt het beeld nog een klein beetje maar dat komt natuurlijk door die Foxconn-kaart. Ik heb er alle vertrouwen in dat met een snellere kaart het spel mij heel veel plezier gaat opleveren. Allen heel erg bedankt voor alle input. Ik ben een blij man. Skysurfer
winwiz Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Leuk dat je het even laat weten..Dat komt best wel goed. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen