Ga naar inhoud


Panasonic DVB-T uitvoering geschikt voor analoge kabel ?


MySat

Aanbevolen berichten

Heb nergens het antwoord kunnen vinden en heb zelf geen kabelaansluiting...

 

Wil voor mijn ouders een Panasonic plasma kopen echter deze zijn uitgevoerd met een DVB-T ontvanger. Ze hebben de standaard analoge kabel aansluitingen in het huis en nu is mijn vraag of dit gaat werken. Wat mij opvalt is dat bijna alle LCD/Plasma's met DVB-T uitgerust zijn (in de folder)

 

Heb ik een probleem of is de aangeboden informatie niet compleet ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat wil je met die TV gaan doen? Digitaal TV kijken zonder STB ("kastje") er tussen? of alleen analoog TV kijken?

 

Als je toch echt digitaal wilt gaan kijken en je wilt dit via de kabel doen dan zou je toch een TV moeten kopen met een DVB-C ontvanger aan boord. Dat betekend dat je momenteel alleen gebruik kunt maken van een beperkt aantal toestellen welke door Ziggo (ik neem aan dat je daar de kabel van hebt) worden "ondersteund" (wat een zeer ruim begrip is bij Ziggo)

 

Een lijst van digitale TV's die geschikt zijn voor digitale TV ontvangst van Ziggo (zonder STB) en die ondersteund worden door Ziggo kan je hier vinden:

 

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MySat
Heb nergens het antwoord kunnen vinden en heb zelf geen kabelaansluiting...

Wil voor mijn ouders een Panasonic plasma kopen echter deze zijn uitgevoerd met een DVB-T ontvanger. Ze hebben de standaard analoge kabel aansluitingen in het huis en nu is mijn vraag of dit gaat werken. Wat mij opvalt is dat bijna alle LCD/Plasma's met DVB-T uitgerust zijn (in de folder)

Heb ik een probleem of is de aangeboden informatie niet compleet ?


Soms werkt dat wel met DCB-C, vooral als er een kaartsleuf of camsleuf in zit. Je hebt dan een multi DVB ontvanger.
Verkopers weten hier soms niks van en kun je alleen via trial en error hier achter komen. Laat dat dus even in de winkel testen voor je iets koopt!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een panasonic 42"-S10E tv en volgens de gegevens alleen met dvb-T tuner.

Nu komt het: stel je hem in op land >zweden en taal gewoon >NL

Verschijnt ineens ook een dvb-c tuner.

En zou hij kunnen werken met alphacrypt classic ci cam + ziggo kaart. leuk om te weten.

 

Deze tip vond ik op kieskeurig in het revieuw van de betreffende tv.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm er zijn nieuwe modellen die een zogenaamde multituner hebben

daarmee gaat dus dvb-s dvb-c en dvb-t

 

kijk effe op het lijstje van deze site

 

Modelle mit dieser Technologie

multituner

 

met zo'n multituner kun je dus meer dan enkel voor een ontvangstmogelijkheid gaan.

 

ciao

 

ennuh, hier bekeken we mogelijk ci modules ervoor

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik geen plasma heb, heb ik wel een Panasonic Viera LCD. In mijn handleiding staat een analoge tuner specifiek benoemd onder het kopje "Technische informatie" / Ingang RF. Daar staan de ondersteunde standaarden, bij mij DVB-T, DVB-C, PAL en SECAM.

 

Als je het modelnummer van de TV weet, dan kan je de handleiding vinden op de support-website van Panasonic vinden door het modelnummer in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...