Ga naar inhoud


Decodering op Humax iCord: ene keer wel, andere keer niet nodig.


jvijssel

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een verklaring, waarom de Humax iCord, de ene keer wel een programma moet decoderen en de andere keer niet. Deze vraag heeft natuurlijk betrekking op de gecodeerde programma's zoals de RTL en SBS zenders. Ik was nl "Eigen Huis en Tuin" aan het opnemen en zag geen MediaGuard icoontje, bij de afspeellijst. Ik kon dus inderdaad snel vooruitspoelen met behoud van beeld (terwijl de opname nog aan de gang was), totdat ik opeens de melding kreeg dat het om een gecodeerd programma ging, toen stond het beeld stil en kon ik opeens niet vooruit spoelen met beeld. Plots stond nu wel een Mediaguard icoontje bij mijn afspeellijst.

Ik maak dit vaker mee bij opnames van andere gecodeerde zenders en ik zou willen, dat Humax hier gauw iets aan doet, zodat je gecodeerde programma's op de achtergrond kunt laten decoderen terwijl je een ander (gecodeerd) programma kunt kijken of is er iemand, die hiervoor al een oplossing heeft?

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je omschrijft lijkt op de "timeshift" functie.

Waar ik me aan irriteer is het bekijken van een opname en dan halverwege geconfronteerd wordt met de melding "gecodeerd" en vervolgens is de opname niet meer bruikbaar.

Ik heb al diverse cam's geprobeerd omdat ik het gevoel had dat ik daar de oplossing moest zoeken maar echt gevonden, nee, dat heb ik niet.

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...