KlmYYZ Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Is er iemand woonachtig in Amsterdam of omgeving die mij een beetje wegwijs kan maken op mijn DM,ik heb dat ding al een aantal x moeten wegbrengen omdat ik heb zitten klooien, nu doet alles het maar wil gewoon weten hoe het apparaat in elkaar zit.
hemertje Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 heb jeje handleiding al wel eens doorgenomen? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
KlmYYZ Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Geplaatst: 27 september 2009 Ik heb er naar gevraagd, degene van wie ik hem kocht had het niet meer en zei dat ik het niet nodig had omdat de origenele software er niet meer opzat.
iemand Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 google wijst je de weg "manual 7025 dreambox" suc6 met lezen gr. Erik
Golfdiesel Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Origineel bericht van: KlmYYZ Ik heb er naar gevraagd, degene van wie ik hem kocht had het niet meer en zei dat ik het niet nodig had omdat de origenele software er niet meer opzat. tsja in de basis zijn alle images gelijk. Heb je voordat je hem kocht al wel gelezen op fora zoals deze zodat je wist wat voor ontvanger je kocht? Wat is de reden geweest dat je een dreambox hebt gekocht? Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
mebo870 Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Omdat een dreambox bijna altijd voorzien wordt van gemanipuleerde software, (dit noemt men een image). Lees je best ook eens, hoe je zulke image op je box plaatst, daar leer je ook een boel mee. Vooral omdat daar beschreven staat wat je moet installeren en waarvoor het dient. Er bestaan tal van deze images, een paar namen , Gemini,PLI, Ronald, Milo, Newenigma. Ze doen allemaal hetzelfde de box laten werken zoals dat met de fabrieks software gebeurde, maar nu met extra's. De een geeft de voorkeur aan Gemini , de andere aan Milo. Hangt van je persoonlijke voorkeur af. Bij het opstarten (booten) van een dreambox zie je altijd de naam staan van de image maker. Link manuals The key to happiness. Stay away from idiots
Con Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Origineel bericht van: mebo870 . . .manuals . . . En nu nog in het nederlands .. . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hemertje Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: mebo870 . . .manuals . . . En nu nog in het nederlands .. . HG CC wat een onzin als je de engelse taal niet machting bent kan je een dreambox wel vergeten aangezien alle engelstalige termen en functies die erbij vernoemd worden... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
alx Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Een KLM-steward (topicstarter) zal de engelse taal toch wel machtig zijn? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
KlmYYZ Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Membo870,bedankt voor je korte uitleg, ik heb iemand gevonden die(geloof het of niet)na z'n werk bereid is langs te komen om me te helpen met al mijn vragen, nu eens kijken of ik hem kan belonen met een trip naar New York of Curacao.....
Patman Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: KlmYYZ nu eens kijken of ik hem kan belonen met een trip naar New York of Curacao..... Ik heb er geen verstand van, maar ik wil je met alle plezier helpen DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Con Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: hemertje . . .wat een onzin als je de engelse taal niet machting bent kan je een dreambox wel vergeten aangezien alle engelstalige termen en functies die erbij vernoemd worden... Laat ik nu 40 jaar geleden maar 3 jaar engels hebben gehad (helaas) en moeite heb met deze taal. Dat wil nog niet zeggen dat ik geen engels uit de weg ga maar het wel verdom . . makkelijk zou vinden als er iets in het nederlands is, raar hè? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mebo870 Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Met vragen alleen ga je er nooit komen, je moet lezen, stukje voor stukje. Zo ga je dingen tegen komen die ook voor jou interessant zijn, of waarvan je denkt, dat probleem had ik en nu staat het hier uitgelegd. Een dreambox is geen gewone decoder het is meer zoals een vrouw, ze hebben grillen. En van beiden zijn er geen grondige manuals, er is wel veel over te vertellen. The key to happiness. Stay away from idiots
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen