Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je snapt het punt niet.... omdat je een zwaardere versterker hebt hoef je ook niet luider te gaan spelen....

Als je een bepaalde geluidsdruk/geluidsniveau in een ruimte wil hebben kies je speakers uit die dat kunnen leveren. Daar pas je je versterker op aan. Als speaker maximaal 100 dB kunnen leveren en daar 100 Watt voor nodig hebben gaan ze echt niet harder met 500 Watt.... je blaast de boel alleen maar op.

Zet je er een versterker op van 50 Watt kom je niet aan het gewenste niveau met alle gevolgen van dien.... vervorming/clipping enzzzzzzz.

Hardheid/Luidheid begint met de speakers !

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
Je snapt het punt niet.... omdat je een zwaardere versterker hebt hoef je ook niet luider te gaan spelen....

Hardheid/Luidheid begint met de speakers !

Ik snap het punt juist wel cry
Ik heb altijd geleerd je moet je speakers overbemeten en niet je versterker, dan gaat het niet fout met de zwakste schakel in je systeem. whistle
En neem nu maar van een oude rot uit het vak aan dat de meeste speakers vaker kapot gaan door overbelasting dan door andere oorzaken. smirk

Goed Sjaak wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij winwiz.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Mijn ervaring is:

Zware boxen en een lichte versterker gaat echt niet goed.

Maar er zullen vast meer mogelijk heden zijn om tweeter om zeep te helpen.

zoals "kleine vingertjes"

gr,

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen