bn638018 Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 1 van de instellingen in mijn ontvanger (maxplus) is; Power lnb on/off. Waarom zou je de lnb zonder stroom willen zetten?
the boss Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Mischien om de lnb te verwisselen,zonder de ontvanger uit te moeten zetten. grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
HJS Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 of misschien wel net zoals de optie van de dreambox een "verhoogde spanning", maar dit is volgens mij alleen van toepassing bij bepaalde diseqc schakelingen. VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme
trust Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: bn638018 1 van de instellingen in mijn ontvanger (maxplus) is; Power lnb on/off. Waarom zou je de lnb zonder stroom willen zetten? Als je bij ontvangers de coax kabel doorlust zodat ze elkaar niet beinvloeden !! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Mr DVB Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: bn638018 1 van de instellingen in mijn ontvanger (maxplus) is; Power lnb on/off. Waarom zou je de lnb zonder stroom willen zetten? Je kan er voor kiezen om de lnb spanning uit te zetten wanneer de receiver een zogenaamde 'slave' is. Of in gewoon Nederlands doorgelust is via een ander satellietontvanger, deze satellietontvanger is dan de zogenaamde 'master'.SCHOTEL ---> ONTVANGER 1 (master) ---> ONTVANGER 2 (slave) De 'master' bepaalt de lnb/schotel keuze (DiSEqC), of het om de hoge of lage band gaat en of de polarisatie horizontaal of vertikaal dient te zijn. Aangezien de 'master' leidend is kan de 'slave' alléén kanalen ontvangen van de door de 'master' aangestuurde lnb, band en polarisatie. Gezien het bovenstaande feit kan men er voor kiezen de lnb-spanning van de 'slave' uit te schakelen. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen