martis Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Hallo Ik heb nu een sat en cable tuner , binnen kort wil ik de cable tuner eruit halen , en mijn sat tunner terug plaatsen , ik heb dan dus 2 maal sat tunner , maar heb hier een enkele lnb op rotor , kan ik dan gewoon , de out van de ene sat tuner aansluiten op de in van de andere tuner. En werkt dit dan een beetje met opnemen en zappen. Alvast bedankt Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
The Iron Maiden Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de twee tuners niet 100% afhankelijk van elkaar kunt gebruiken. Als je op tuner A bijvoorbeeld Ned 1 ontvangt en op tuner B bijvoorbeed DSF dan geeft één van de twee tuners een schokkerig beeld. Dit komt omdat Ned 1 horizontaal gepolariseerd is en DSF vertikaal. Als je op de twee tuners beide H of beide V zenders bekijkt, heb je dit probleem niet. Aangezien alle NL zenders H gepolariseerd zijn heb je geen problemen als je uitsluitend naar de NL zenders kijkt. Als je de twee tuners volledig afhankelijk van elkaar wilt gebruiken, dan zul je een twin LNB moeten kopen en een extra coax kabel moeten trekken. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast MiLo Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: The Iron Maiden Als je op tuner A bijvoorbeeld Ned 1 ontvangt en op tuner B bijvoorbeed DSF dan geeft één van de twee tuners een schokkerig beeld. Dit komt omdat Ned 1 horizontaal gepolariseerd is en DSF vertikaal. Dan heb je gewoon GEEN beeld op een van de twee. De box maakt dat al tevoren duidelijk door zenders die door tunerconflicten niet beschikbaar zijn 'grijs' te maken in de zenderlijst. Ook voor timer opnames word je gewaarschuwd als er een probleem is.
martis Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Hallo Oke, bedankt , ga hem eerst gewoon doorlussen , anders moet ik weer 30 meter onder de vloer trekken ,hahah Gr martin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
The Iron Maiden Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Citaat: Dan heb je gewoon GEEN beeld op een van de twee. De box maakt dat al tevoren duidelijk door zenders die door tunerconflicten niet beschikbaar zijn 'grijs' te maken in de zenderlijst. Ook voor timer opnames word je gewaarschuwd als er een probleem is. Kan de tuner dan 'zien' of het signaal op tuner B is doorgelust, of dat het van een aparte LNB uitgang komt? Volgens mij kun je in de tunerconfiguratie niet aangeven of je twee afzonderlijke kabels hebt of dat je hebt doorgelust. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Catastrofus Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: The Iron Maiden Citaat: Dan heb je gewoon GEEN beeld op een van de twee. De box maakt dat al tevoren duidelijk door zenders die door tunerconflicten niet beschikbaar zijn 'grijs' te maken in de zenderlijst. Ook voor timer opnames word je gewaarschuwd als er een probleem is. Kan de tuner dan 'zien' of het signaal op tuner B is doorgelust, of dat het van een aparte LNB uitgang komt? Volgens mij kun je in de tunerconfiguratie niet aangeven of je twee afzonderlijke kabels hebt of dat je hebt doorgelust. mvg, The Iron Maiden Jawel toch, je kan toch aangeven in de tunerconfig dat tuner-b een doorlus is naar tuner-a? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen