Ga naar inhoud


OV-Chipkaart - verkeerd saldo


Gast dogcow

Aanbevolen berichten

Juni 2009:

 

Ik heb een anonieme OV-chipkaart met Euro 10,00 saldo gekocht.

Toen heb ik de kaart voor 1 rit van een paar Euro gebuikt (3 zones op strippen kaart).

Daarna gaf de 'Saldo zuil' aan: Saldo Euro 2,00, en 1 rit met vertrekpunt, Euro 4,00.

Ik ben niet vergeten in en uit te checken!

 

----

 

Samenvatting, 7 dagen na melding:

 

OV-Chipkaart.nl: verwijst naar GVB en Connexxion. Ze verwijzen naar de vervoerders, daar zij niets over de tarieven te zeggen hebben? Op email met de door mij betaalde tarieven, blijven ze naar vervoerder verwijzen.

 

GvB: email met klacht nummer

 

Connexxion: email waarin mijn kaartnummer gevraagd wordt

 

Rover: hun reacties eindigen met verbod informatie uit hun mails te citeren en/of openbaar te maken!!!

 

-----

 

Nu eind september is het probleem nog niet opgelost:

Connexxion heeft me in een brief (14 juli 2009) een saldo correctie beloofd.

Wat er misgegaan is, is nooit duidelijk geworden.

 

Tot op heden heeft deze saldo-correctie niet plaatsgevonden.

 

Bij een volgende rit stoort de 'uitcheck' poort in de bus: van de 'OV-chipkaart probleem oplosser' die naast de chauffeur in de bus zit, krijg ik een kaartje om als nog uit te checken.

 

Ook dit is niet gebeurt.

 

Telefonisch verteld de klachten afdeling van Connexxion, dat de apparatuur om het saldo te corrigeren niet werkt.

De klacht is genoteerd, en word ooit verholpen.

 

Het saldo van de kaart is nu Euro -3,25: nu kan met de kaart niet meer gereisd worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Schrale troost, je bent niet de enige! Mijn vrouw kreeg haar NS-Kortingskaart. Hierin zit de OV chipkaart ingebakken. Ook deze kaart stond bij uitgifte!! op -4,- Euro. Gereclammeerd en ook hier kastje muur verhaal. Bedrag van NS-Kortingkaart gestorneerd. Boze brief van NS gekregen (administratiekosten blablabla). Wij maken geen gebruik meer van die OV chipkaart!

 

Saillant detail:

 

Ik bouw via mijn werk die aparaten in de bussen en ik kan je zeggen dat die ATON computers nu al overvraagd zijn. Het systeem is retetraag, zeer instabiel en we moeten dagelijks de hort op om die validators weer aan te slingeren. Het is zo'n project als de Noord-Zuidlijn aan het worden. Veel poeha en prestige voor de hoge heren. Miljoenen verkwanseld aan een oud tweedehands systeem, maar omwille van het publiek niet toegeven. Troost: het systeem sterft gewoon een stille dood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is de post als vriendelijke waarschuwing voor anderen bedoeld, om je saldo zelf in de gaten te houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die ‘the point’ mist:

 

In mijn woonplaats is de OV-chipkaart de verplichte vervanger voor de Strippenkaart.

Wat mij betreft, gaat het hier om een ‘betaalmiddel’ (Chipknip of Pin-kaart): m.a.w. het moet op zijn minst betrouwbaar zijn.

 

Zoals ik beschrijf is dit niet het geval:

- Het tarief voor een Anonieme kaart ligt niet vast: elke maatschappij is vrij deze te bepalen

- Er kunnen zo maar bedragen ‘verdwijnen’: zonder boeking is er geld weg (dit zou conceptueel nooit mogen!).

- Ritten worden niet correct afgerekend.

- Ritten kunnen niet worden ‘uitgecheckt’ door niet werkende poortjes (Bus).

- Er is niet ‘één’ aanspreek punt: je wordt naar de vervoerders verwezen. Als je denkt dat www.OV-chipkaart.nl, zich met klachten bezig houd, heb je het mis: volgens mij zijn ze alleen maar het glimmende uithangbord voor het stukje plastiek.

- Klachtenafhandeling (Connexxion en GVB) is erg slecht tot niet bestaand.

- Connexxion is niet in staat het saldo van een OV-chipkaart te corrigeren.

- Saldo correcties moeten snel doorgevoerd worden: elke rit wordt met Euro 4,- anageslagen. Pas de ‘uitcheck’ procedure corrigeert dit. Zo is een kaart snel leeg.

 

Dit alles is reeds lange tijd bekend.

Een organisatie zoals Rover had dit kunnen voorkomen: zij mailden mij een lijstje met punten die ze opgesteld hadden voordat de OV-chipkaart ingevoerd werd. Welke dit zijn, mag ik niet zeggen: dit wordt uitdrukkelijk verboden.

Wel kan ik zelf punten bedenken, waaraan een OV-chipkaart volgens mij zou moeten voldoen: in ieder geval is aan de meeste niet voldaan.

 

 

Om weer te kunnen reizen moet ik eerst mijn kaart van een positief saldo voorzien.

Hoe lang ik dan van de kaart gebruik maken kan, staat in de sterren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

En ook nu maar afwachten wat ze met al die informatie van de reiziger gaan doen. Ze gaan je reisinformatie 7 jaar lang bewaren. Lijkt mij een beetje overkill voor een particuliere organisatie en de politiek zwijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
En ook nu maar afwachten wat ze met al die informatie van de reiziger gaan doen. Ze gaan je reisinformatie 7 jaar lang bewaren. Lijkt mij een beetje overkill voor een particuliere organisatie en de politiek zwijgt.


Dat opslaan?
Is dat persoonlijke reisinformatie of anoniem totaal plaatje?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Als je gewoon een persoonlijke kaart neemt dan kunnen ze precies zien waar en hoe je gereist hebt tot 7 jaar terug.

En dat is dus inderdaad op persoonsniveau, leuke database voor opsporingsdiensten maar de criminelen zullen wel niet met het OV reizen en als ze dat wel doen via een anonieme kaart die contant is aangeschaft en opgewaardeerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou je de raad geven, je verhaal aan de verkeers sprekers van de div. partijen in de 2e kamer te mailen.

Je kan dan op z'n minst een antwoord van hun verwachten, en nmisschien stellen zij dan kamervragen aan de minister.

 

Hier verder klagen lucht wel op maar helpt verder niet echt het probleem op te lossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn echtgenote werkt bij één der vervoerders.

Onze kaarten kunnen helaas niet anoniem.

Maar een gewaarschuwdmens telt voot twee.

Daarom dank aan topicstarter!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als reiziger binnenkort een gesprek Connexxion. Dat het syteem lek is, dat was al bekend, maar er blijken nog meer lekken in het systeem te zitten. Vraag mij er niet persoonlijk naar, want daar heb ik geen verstand van. Ik heb een aantal techneuten met verstand van software gesproken, te simpel voor woorden als je het begrijpt.

 

Goedkoop, is heel vaak duurkoop.

 

Men heeft letterlijk een dubbeltje per kaart bespaard waardoor er met rotzooi gereist wordt.

 

Het systeem wat in Rotterdam zo goed zou lopen, daar deugt helemaal niets van, ik verneem de klachten zelfs via het personeel.

 

Ook in Amsterdam zijn er veel problemen, maar het gaat volgens het GVB erg goed daar.

 

Ik ben bang dat door geweigerde kaarten meer agressie gaat onstaan, daar is niemand bij gebaad.

 

Op zich is het wel een aardig systeem, want waar je normaal net over een zonnegrens heen gaat betaal je nu die ene halte en niet voor een compleet gebied.

 

Ik heb vaak dat ik net de grens van een zonegebied passeer, dan betaal je met een strippenkaart de volle mep, met de OV-chipkaart zal dat minder worden.

 

Het systeem heeft dus voordeel voor de eerlijke reiziger op de nadelen na dan, maar voor de genen die graag zwart rijden zijn er nog talloze middelen.

 

En nee, daar zal het gesprek niet over gaan. wink

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...