Ga naar inhoud


OV-Chipkaart - verkeerd saldo


Gast dogcow

Aanbevolen berichten

Mij lijkt het een kwestie van opnieuw wiel uitvinden.

Je kunt ook kijken naar plaatsen waar het al jarenlang draait.

Hong Kong b.v.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: alx
Mij lijkt het een kwestie van opnieuw wiel uitvinden.
Je kunt ook kijken naar plaatsen waar het al jarenlang draait.
Hong Kong b.v.

Hong Kong kan je niet vergelijken met nederland ,hongkong is
een kleiner gebied met betere radio verbindingen ,de bus
heeft dus altijd kontakt met de centrale computer.

In nederland is dat niet zo kijk maar naar C2000 systeem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: alx
Mij lijkt het een kwestie van opnieuw wiel uitvinden.
Je kunt ook kijken naar plaatsen waar het al jarenlang draait.
Hong Kong b.v.

Hong Kong kan je niet vergelijken met nederland ,hongkong is
een kleiner gebied met betere radio verbindingen ,de bus
heeft dus altijd kontakt met de centrale computer.

In nederland is dat niet zo kijk maar naar C2000 systeem


Japan heeft al jaren een ov chip kaart systeem. Maar ook niet te vergelijken gezien bijvoorbeeld het enorme aantal o.v. gangers in Tokio :D

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in nederland heb je te veel Zakken vullers,hoe zo bonussen aan pakken,liggen ze al jaren over te zeuren ook over de zgn onkosten vergoedingen,declaraties,en dacht je dat de veroorzakers vd krediet krices die blijven buiten schot,de belasting betaler draait daar voor op, ook dat gedoe met die OV Chip(SHIT) kaart,ze kunnen wat mij betreft de boom in.wie hoog klimt kan diep vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, goed fatsoen begint bij ons zelf. Gelukkig is er natuurlijk een referentie als je kijkt naar de politiek die mensen op hun gedrag aanspreekt en vervolgens bij een meningsverschil de barman mept. En wat vinden we van mensen die een hekel hebben aan flitspalen en lak aan verkeersregels?

 

De OV-Chip kaart en alle problemen zijn i.i.g. op dit moment ICT gerelateerd. Iets wat me niet verbaasd, gelet op het middelmatige niveau van de IT scene in Nederland. Ik denk zelf overigens dat het met de Chip kaart wel goed gaat komen, uiteraard op kosten van de reiziger... Ik ga er binnenkort iig ook een aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is -denk ik- niet negatief of positief. Het vertrouwen wat we ons zelf geven (door ons gekozen overheid die ervoor kiest ons in de gaten te houden omdat we onbetrouwbaar blijken te zijn.) hebben we denk ik ook verdient.

 

Het is afwachten wanneer er misbruik van wordt gemaakt. Los van ellende als identity-theft (anderen die op mijn kosten reizen of erger) en het domweg niet functioneren waardoor ik bv financieel benadeeld word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Dat is -denk ik- niet negatief of positief. Het vertrouwen wat we ons zelf geven (door ons gekozen overheid die ervoor kiest ons in de gaten te houden omdat we onbetrouwbaar blijken te zijn.) hebben we denk ik ook verdient.

Het is afwachten wanneer er misbruik van wordt gemaakt. Los van ellende als identity-theft (anderen die op mijn kosten reizen of erger) en het domweg niet functioneren waardoor ik bv financieel benadeeld word.


Volgens mij zijn de vervoerders NS, Connexxion enz geen overheidsinstellingen.
Bovendien kan een gekozen volksvertegenwoordiging wel zeggen dat het niet voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Maar elke volksvertegenwoordiging wordt na 4 jaar afgelost door een nieuwe lichting.
Deze nieuwe lichting heeft het zelfde recht om de bestaande regeling te wijzigen. Dan gebeurt het dus nog steeds rechtmatig.
Maar zou er NU een systeem worden ingevoerd dat dergelijke gegevens op geen ENKELE wijze bewaard kunnen worden, dan weet je zeker dat de privacy in de toekomst gewaarborgd is.

Ik beweer niet dat ik geen vertrouwen heb ik in de volksvertegenwoording. Maar ik ben principieel van overtuigd dat iedereen niet de volledige vrijheid moet hebben. Hij of zij kan die vrijheid niet aan. Zij zal deze op een dag gaan misbruiken door de machtspositie die zij heeft.
Daarom moet je maatregelen treffen dat je dergelijke situaties voorkomt.
Dan kan je elkaar ook recht in de ogen kijken dat je niets te verbergen hebt.

Bovendien kan je gewoon afvragen waarom men al die gegevens wilt op slaan, van het openbaar vervoer, straks met rekeningrijden en het opslaan van telefoon-en internet gegevens.
Het lijkt wel of ze het hele land als een potentiele verdachte zien...
Link naar reactie
Delen op andere sites

NS is voor 100% een staatsbedrijf. D.w.z. dat alle aandelen in

handen zijn van de staat. NS heeft op haar beurt ook weer aandelen in Connexion. Qbuzz is een nieuwe busdienst, waarin NS ook veel invloed heeft. Is opgericht met medewerking van NS.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
NS is voor 100% een staatsbedrijf. D.w.z. dat alle aandelen in
handen zijn van de staat. NS heeft op haar beurt ook weer aandelen in Connexion. Qbuzz is een nieuwe busdienst, waarin NS ook veel invloed heeft. Is opgericht met medewerking van NS.


Connexxion Nederland is eigenaar van heleboel busmaatschappen en werkt weer in joint venture.
Volgens mij staat het ook te koop.

Connexxion is voortgekomen uit vele maatschappen zoals Midnet, Centraal Beheer, VAD enz.

De NS is dus duidelijk geen organisatie als een openbaar bestuur en heeft zijn eigen verantwoording af te leggen. Zij heeft geen kiezers als aandeelhouders, of volksvertegenwoordigers die haar ter verantwoording kan roepen. Bovendien is de NS nog slechts dat gedeelte gaat over het laten gaan van treintjes rijden. De overige zaken doen weer andere ondernemingen zoals ProRail, Vastgoed enz..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Had je dat verwacht dan?

Toch normaal? Althans voor bedrijfsleven!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Had je dat verwacht dan?
Toch normaal? Althans voor bedrijfsleven!

Wat is dat nou weer voor een domme generaliserende opmerking? Het is bijzonder jammer dat er bedrijven zijn die niet reageren. Dat is van die bedrijven net zo onbeschoft als van de overheden en andere instellingen die ook niet reageren.

Ik dacht niet dat onbeschoftheid alleen bij bedrijven voorkomt.

Het bericht van alx voegt niets toe aan het onderwerp. En dit bericht van mij trouwens ook. Einde discussie dus maar.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik besteed een aanzienlijk deel van mijn tijd aan correspondentie/tel.conversatie aan het corrigeren van fouten,

gemaakt door het bedrijfsleven/overheid. Helaas blijkt men niet te reageren op email. Betaald bellen heeft merendeels ook geen effect. In de loop der jaren ben ik drie juridische processen verder. (Alle drie gewonnen, overigens) Ik ben het echt zat om zoveel tijd en geld te moeten besteden aan weigerachtige overheden en bedrijfsleven. Dat heet ervaring!!

Ga me niet vertellen dat ik generaliseer. Kijk eens naar consumentenprogramma's als Kassa en Radar.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...