Ga naar inhoud


[Satelliet] CD gaat over in M7 Group in Luxemburg


Gast satchmo

Aanbevolen berichten

Browse > Home / Newslijn / M7 Group bundelt satelliet platforms

M7 Group bundelt satelliet platforms

Door Robert Briel | 29 september 2009 | 16:00 NL

 

De groep waartoe CanalDigitaal, TV Vlaanderen en TéléSat behoren, centraliseert haar activiteiten vanuit de verschillende landen en taalgebieden in de Luxemburgse maatschappij M7 Group SA, zo maakt het bedrijf in een persbericht bekend.

“Met deze strategische stap wordt een betere uitgangssituatie gecreëerd voor de geplande verdere internationale expansie. De centralisatie zal tevens synergie effecten en een verbeterde dienstverlening opleveren. Luxemburg is bij uitstek geschikt als vestigingsplaats voor een satellietplatform operator.”

 

Deze nieuwe organisatiestructuur heeft een re-allocatie van activiteiten in de verschillende landen tot gevolg, waarbij bepaalde activiteiten overgaan naar nieuwe en bestaande toeleveranciers van de M7 Group. De M7 Group heeft er voor gekozen in de verschillende landen en taalgebieden actief te blijven onder de huidige merknamen, waardoor de herkenbaarheid naar het grote publiek intact blijft.

 

M7 Group kondigt ook aan dat het vanaf oktober een nieuw satellietplatform in Luxemburg zal aanbieden onder de naam TéléSat Luxembourg, gericht op de Franssprekende inwoners in Luxemburg. Dit wordt het vierde digitale televisie platform in de groep. Verdere uitbreiding van het aantal platformen is in een vergevorderd stadium van voorbereiding.

 

Thibaut Hausman, nieuwe Managing Director van M7 Group SA, hierover: “we zijn zeer verheugd dat we gelijktijdig met de start van M7 reeds een nieuw platform kunnen presenteren. We hopen dat TéléSAT Luxemburg net zo’n sterke ontwikkeling zal doormaken als CanalDigitaal in Nederland en natuurlijk TV Vlaanderen en TéléSat in België en vele nieuwe kijkers en tevreden klanten zal opleveren”. (Bron: persbericht)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Golfdiesel
Is dit nu goed of slecht nieuws?

geen van beide ,de prijzen blijven gelijk ,de
aanbieders zullen transponder kosten uitsparen

Ik vraag mij af wat er eigenlijk dubbel zit binnen die 3 aanbieders.
één en Canvas heb je weliswaar bij CDS en TVV en Télésat, maar bij mijn weten is het wel 3 keer dezelfde transponder die gebruikt wordt.
Ik weet niet hoe het zit met de Franse zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: pukje

de aanbieders zullen transponder kosten uitsparen


Zo zou theoretisch de kans op extra kanalen
wel groter zijn dan bij de huidige situatie.

Een luxenburger (of waren dat de belgen) zeggen bij een
uitbreiding "weet je wat dat kost" tired
dus reken er maar niet op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het waar is dat SES-Astra ook in de M7 groep zit dan kun je je afvragen

of het wellicht in feite toch neerkomt op een overname van CanalDigitaal.

Dus min of meer een bevestiging van de eerste geruchten die van een overname repten.

Een precieze beschouwing van de nieuwe organisatiestructuur zal hierover duidelijkheid kunnen verschaffen.

 

Ik kan mij voorstellen dat voor CanalDigitaal samenwerking of fusie prettiger in de oren zal klinken dan overname.

In ieder geval lijkt het er wel op dat CanalDigitaal ophoudt te bestaan als zelfstandig bedrijf dat haar eigen boontjes dopt.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo aan het wachten op een DVB ofwel EIT DVB die al bestaat vanaf het begin van digitale televisie, bandbreedte wretend is en o.a. geen themaindeling e.d. kent.....

 

Gewoon een MHW EPG of NagraGuide die werkt lijkt me meer dan voldoende.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

Origineel bericht van: Littlesat
Ik ben niet zo aan het wachten op een DVB ofwel EIT DVB die al bestaat vanaf het begin van digitale televisie, bandbreedte wretend is

 

@Littlesat,

 

In 2 topics op een ander board heb ik zowel aan jou als aan CanalDigitaal (Klantenservice) gevraagd hoeveel bandbreedte het kost.

Daarop heb ik van jullie allebei geen concreet antwoord (dus in KBits/sec) gekregen.

 

In inmiddels meerdere citaten van jou vermeld je telkens dat DVB/EIT bandbreedtevretend is.

Zoiets kun je alleen schrijven als je weet hoeveel de bandbreedte (in KBits/sec) bedraagt.

 

Wil je jouw kennis in deze hier met ons delen?

[/offtopic]

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, wil ik ook eigenlijk eens weten.

Die MHW EPG werkt meestal niet en de meesten onder ons kunnen van die thema-indeling al helemaal niets zien.

Maar ja, nu wijken we af zeker van het onderwerp. wink

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje zinloos om een type EPG te melden of beantwoorden op het nieuwsbericht. Ik ben meer benieuwd of M7 een zelfstandig bedrijf is of een nieuwe onderneming van andere bedrijven en dan zo ja, welke bedrijven participeren hierin?

 

Wat betekent dit concreet voor de vestiging van Canal Digitaal en SES Astra in Nederland? Het verzwaren van een directie boven een directie heeft de consument nog nooit goeds gebracht.

 

Ik hoop dat journalisten wat bronnen kunnen aanboren.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 het is gewoon de nieuwe naam voor de CDS/TVV/Telesat holding

groep, niets meer en niets minder...

 

dus geen nieuwe investeringsgroep, extra zenders, extra transponders of wat dan ook...

 

kortom, het blijft voor ons gewoon zoals het altijd al was/is.

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...