Ga naar inhoud


[Satelliet] CD gaat over in M7 Group in Luxemburg


Gast satchmo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast joost1963

Kort door de bocht lees ik door de regels door op de diverse forums en uiteraard ook hier diverse dingen.

 

Verbeter mij als ik het mis heb

 

1)canal digitaal heeft met de kortingen op de 2e en 3e smart kaart erg veel goeds gedaan

2)Er komen nu ook voor het gebruik van 2e en 3e abonnementen goedkopere kaarten op de markt.

3)Canal digitaal gaat beter samen werken met de omliggende landen (via SES/ASTRA ) om slagvaardiger en goedkoper pakketten te kunnen samenstellen en zo meer met namen HD zenders aan te kunnen bieden.

4)Canal digitaal gaat beter samenwerken met satelliet zaken om eventuele problemen bij/met klanten snel op te kunnen lossen.

5)Via SES astra wordt er ook internet en telefonie aangeboden. De snelheid is nog redelijk belabberd maar voor normaal gebruik acceptabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat de ouderwetse DVB EPG betreft google eens op "EIT DVB bandwidth" dan vind je al gauw dat dit 1-2 Mbit/sec PER transponder kost... (dit is exlusief now/next)... Daarvoor hoef ik niet te rekenen.

Wat is dan het maximale aantal kanalen van Canal Digitaal dat ze tegenwoordig kunnen doorgeven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joost1963
Kort door de bocht lees ik door de regels door op de diverse forums en uiteraard ook hier diverse dingen.

Verbeter mij als ik het mis heb


3)Canal digitaal gaat beter samen werken met de omliggende landen (via SES/ASTRA ) om slagvaardiger en goedkoper pakketten te kunnen samenstellen en zo meer met namen HD zenders aan te kunnen bieden.



Met SKY Deutschland of Canal Digital (Scandinavie)? Zijn daar concrete namen van dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joost1963
Verbeter mij als ik het mis heb


Volgens mij gaat Canal Digitaal helemaal niet met SES-Astra samen werken.
De moedermaatschappij van Canal Digitaal vestigd zich als M7 Group in Luxemburg en gaat zich vandaaruit op nieuwe markten richten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat de ouderwetse DVB EPG betreft google eens op "EIT DVB bandwidth" dan vind je al gauw dat dit 1-2 Mbit/sec PER transponder kost... (dit is exlusief now/next)... Daarvoor hoef ik niet te rekenen.


Als je technische argumenten erbij wilt halen, moet je niet de worst case situatie als voorbeeld nemen.

1. Bitrate kan je per pid zelf bepalen. Dan duurt het gewoon ietsje langer voor alle 8 dagen epg binnen zijn, maar blijft het wel EIT.
2. je hoeft behalve now/next uiteraard niet alle data op alle transponders te zetten, 1 is in principe al voldoende, dat gebeurt nu immers ook
3. Weet zeker dat je met EIT niet meer bandbreedte kwijt bent dan met bijvoorbeeld MHW; MHW bevat fixed-length velden, dus overhead. EIT werkt met variabele lengte.

Overigens, meerdere epg systemen naast elkaar kost meer bandbreedte dan 1. Dat was te voorkomen geweest door een standaard te kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...