Ga naar inhoud

Harddisk probleem met Pli Jade3, weet me geen raad, wie kan helpen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Sinds een tijdje heb ik een raar probleem met Pli Jade3 op mijn dm7020.

Telkens wanneer de harddisk wordt aangeroepen (of het nou gaat om een opname, het programmeren van een timer-opname, of ftp o.i.d. maakt niet uit), dan loopt de hele dreambox vast.

Alleen een koude start verhelpt het probleem, en dan zelfs komt ie niet goed op.

De ene keer 'ziet' ie de HD niet en de andere keer wel.

Ik dacht eerst dat mijn HD kapot was, dus een nieuwe er in, maar ook dat verhielp het probleem niet.

Vervolgens de dreambox open geschroeft, kabeltje gecheckt, maar ook weer zonder resultaat.

Volgens mij staat mijn HD op 'cable select'. Ik weet niet of dat wat uit maakt, hij staat i.i.g. niet op 'slave'.

Het ligt dus niet aan de HD.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Weet iemand raad? Ik weet het niet meer waar ik het moet zoeken, ik vermoed zelf dat het toch een softwarematig probleem is.

Alvast bedankt!

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Eens unmounten en weer mounten??

Anders best maar even image opnieuw in de flash of andere image testen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Eens unmounten en weer mounten??

Anders best maar even image opnieuw in de flash of andere image testen.

Beide heb ik al geprobeerd.
(Un)mount via CMD line, dat gaat gewoon goed.
Een e2fsck gaat niet goed (memory probleem) maar dat doet zich bij beide schijven voor.
Pli meerdere malen geflashed.

Alles zonder resultaat frown

Ik weet het echt niet meer.....
Geplaatst:

heb je Pli in de flash

als je ook nog een nieuwe harddisc erin hebt gehangen kan het onmogelijk aan het filesystem liggen

als je het sinds een tijdje hebt, wat is er gewijzigd in je setup en of plugins (is er iets bijgekomen of heb je iets getest?)

als er en softwarematig probleem zou zijn hebben alle Pli jade3 gebruikers dergelijke ervaringen (hier niet)

als je een checkdisc doet in telnet OF per menu wat is het resultaat

heb je al eens een factory reset gedaan?

kun je het image er eens nieuw op zetten? of is het te veel risico een nieuwe flash tav je inhoud vd hdd?

ciao

Vienna

Ultravox

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
heb je Pli in de flash

als je ook nog een nieuwe harddisc erin hebt gehangen kan het onmogelijk aan het filesystem liggen
als je het sinds een tijdje hebt, wat is er gewijzigd in je setup en of plugins (is er iets bijgekomen of heb je iets getest?)
als er en softwarematig probleem zou zijn hebben alle Pli jade3 gebruikers dergelijke ervaringen (hier niet)
kun je het image er eens nieuw op zetten? of is het te veel risico een nieuwe flash tav je inhoud vd hdd?

ciao

Nee,
zoals eerder gemeld fsck gedaan nieuwe HD, opnieuw geflashed, HD geformatteerd, nieuwe HD erin. Niets van dat alles hielp.

Het is zelfs zo dat op het moment dat ik op de groene knop druk in de EPG om te timer te programmeren, dan loopt ie al vast.

Zou het met CCcam versie 2.1.2 te maken kunnen hebben?
Geplaatst:
Origineel bericht van: mauce
Origineel bericht van: Tonskidutch
heb je Pli in de flash

ciao

Nee,
zoals eerder gemeld fsck gedaan nieuwe HD, opnieuw geflashed, HD geformatteerd, nieuwe HD erin. Niets van dat alles hielp.

Het is zelfs zo dat op het moment dat ik op de groene knop druk in de EPG om te timer te programmeren, dan loopt ie al vast.

Zou het met CCcam versie 2.1.2 te maken kunnen hebben?

was iets later dan Neptunus en jou antwoord daarop / aha dus 3 vraagtekens minder

CCcam kun je natuurlijk meteen wisselen
ik zie geen enkel voordeel in de 2.1.2 en blijf 2.1.1 gebruiken
dus test het
maar dan ook alles lekker opschonen voorafgaand aan de 2.1.1 test.

en je dm 7020 voeding is nog goed?
ik moest hem la na 3 jaar vervangen (de voorloper van mijn huidige nieuwe dm7020)

EPG als oorzaak is en blijft een raadsel naar mijn bescheiden mening in samenhang met de MHW-EPG kun je ook eens een Pli jade 2 testen
als het daar ook Kmet peren is weten we wellicht enkele zaken meer.

ciao

Vienna

Ultravox

Geplaatst:

Ik denk snel aan een hardwarefout. Probeer eens een grote file op de harddisk te kopieeren. Iets als:

cd /mount/hdd/movie

cp <movie>.ts koetjeboe.ts

(<movie> zelf invullen)

Gaat er dan iets fout?

Geplaatst:

Dus het moment van opspinnen van de hdd?

Of is gebeurt het ook als de hdd al draait, maar dan op het moment dat je hem ook echt 'benadert'?

In het eerste geval moet het haast wel een voedings probleem of iets dergelijks zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Dus het moment van opspinnen van de hdd?
Of is gebeurt het ook als de hdd al draait, maar dan op het moment dat je hem ook echt 'benadert'?

In het eerste geval moet het haast wel een voedings probleem of iets dergelijks zijn.

Nou ik heb de afgelopen dagen in mijn spaarzame uurtjes heel veel uitgeprobeerd.
Het probleem is moeilijk te defineren.
Het komt erop neer dat de dreambox crasht wanneer de harddisk wordt gebruikt. De ene keer is het direct bij het programmeren van de timer, de andere keer is het wanneer de opname al een tijdje loopt, maar wanneer de dreambox crasht kan ik alleen nog maar een koude start doen en in de meeste gevallen 'ziet' de dreambox de harddisk dan niet meer.
Een aantal keren een koude start doen wil wel eens helpen, totdat de harddisk weer opnieuw wordt gebruikt voor opname.

Nu begreep ik dat jullie denken dat de voeding kapot is? Waar werkt de dreambox dan wel? Of trekt ie net niet genoeg wanneer een opname gestart wordt?

Hoe dan ook, waar kan ik een voeding krijgen? is dat als aparte print te vervangen? (ik weet zo niet uit het hoofd of de voeding aan het moederboard vast zit).

Graag advies, ik baal hier ontzettend van.

Alvast bedankt!
Geplaatst:

voeding wordt extra zwaar belast op het moment dat de hdd opspint, die trekt dan kortstondig een behoorlijke stroom.

7020 voeding is een aparte print, volgens mij kan je die wel apart bestellen.

Of mogelijk eens de elco's (laten) vervangen, dacht niet dat de 7020 voeding net zulke slechte elco's heeft als waar de eerste 7025 series berucht om zijn, maar zelfs kwalitatief goede elco's kunnen na een paar jaar wat minder worden.

Geplaatst:

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik heb dit weekend besloten om de HDD weer uit te bouwen en in een NAS enclosure in te bouwen (een WD Netcenter, die een gecrashte schijf had - een seagate HDD in een WD Netcenter - haha).

Sindsdien zijn mijn instabiliteitsissues voorbij!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:

het is een bekend euvel

en DMM zou er wel een betere om te beginnen in hebben kunnen zetten

er zijn meer types geweest die zo'n gammele voeding hadden

maar bij dit type kun je hem in iedergeval zelf vervangen.

mijn tweede force receiver moest toen terug naar great britain per luchtpost aangetekend.

hoe het nu komt dat die voeding steeds de zwakke schakel is (ontworpen met de idee dat er een hdd in hoort) zal wel allemaal spekulaas zijn.

54 euro incl verzenden en je bent weer 2~3 jaar verder.

het staat vast dat je met een NAS erbij dus je dreambox heel veel meer ontziet

maar ook die kan stuk dus geen levenslange garanties verwachten

wat heet levenslang (de levensduur van de slechste schakel)

ciao

Vienna

Ultravox

Geplaatst:

Nou, gisteren voeding besteld, vanavond vervangen en testje gedaan.

Tot zover gaat alles goed, het lijkt erop dat mijn voeding idd kapot was, en wel zo dat het nog genoeg kon leveren voor gewoon zappen maar niet meer genoeg voor opnames.

De komende dagen test ik nog ff verder.

In ieder geval bedankt voor het meedenken tot zover!

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Nu is het probleem terug gekomen.

De ene keer ziet hij mijn HDD wel en de andere keer weer niet.

Erg raar want sinds de nieuwe voeding een maand of 2 geleden heb ik dit probleem niet meer gehad (tot vandaag dus).

Ik kan me haast niet voorstellen dat ook mijn nieuwe voeding nu ook al kapot is.

Heeft iemand een idee?

Please help! Ik wordt er gek van (kan nu niks opnemen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen