Ga naar inhoud

Harddisk probleem met Pli Jade3, weet me geen raad, wie kan helpen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met het risico dat ik weer mensen tegen het zere been schop, zo is het echt niet bedoeld;

Maar anders dan op de 7000, waar HDD en CF master en slave op dezelfde ide bus zijn, zitten ze bij de 7020 op twee verschillende ide bussen, namelijk /dev/ide/host0 resp. /dev/ide/host1.

Die kunnen elkaar eigenlijk niet in de weg zitten, en ook niet beinvloeden.

Ik heb zelf ook een 7020, met HDD en CF, en dezelfde fstab als Mauce. Dat kan echt dit probleem niet verklaren.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

of durf je de handen niet te wassen, in schuld

Hm, maar goed dat ik dat nu pas zie, anders had ik wellicht wat minder vriendelijk gereageerd zonet.

Ik denk niet dat het mijn schuld is dat mauce z'n 7020 harddisk problemen heeft nee. Beetje rare beschuldiging als je het mij vraagt. Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.
Geplaatst:

ja je begrijpt het verkeerd, maar het is je vergeven

de schuld (niks zinnigs zeggen) dat we er zo lang aan knoeien of vergeefs aan knoeien

dat doen we gemeenschappelijk met alle antwoorden die blijkbaar niet tot het aha effekt komt

ik tracht met de tips en opmerkingen enkel mauce te helpen.

laten we mekaar niet de mond snoeren.

ciao

Vienna

Ultravox

Geplaatst:

Bedankt voor alle hulp (persoonlijke ge-bekvecht even niet mee gerekend). De kracht van een forum zit hem in discussie.

on topic: ik snap er helemaal niks meer van. De conclusie die ik nu trek is dat mijn nieuwe HDD kapot is (ik hoor een herhalend tikkend geluid bij een power on). Nu heb ik de disk van voordat ik de voeding verving teruggeplaatst (ik dacht toen dat die kapot was) en die doet het wel. Het lijkt er dus op dat eerst mijn HDD kapot was, wat de voeding bleek te zijn en het verhaal nu net andersom is. Een toevalligheid dat verwarring veroorzaakt.

Althans dat is mijn conclusie tot zover, maar ik kijk het even aan......

Geplaatst:

mogelijk heeft een eerdere test met de defecte voeding je nieuwe HDD een klap gegeven waardoor hij nu vroegtijdig kapot gaat. Of het is inderdaad dom toeval.

Geplaatst:

Ik snap er helemaal niks meer van ook nu blijft de HDD hangen alleen is vreemdgenoeg de partitietabel nog wel intact.

Sinds gisteren ben ik overgestapt op openpli en tot nu toe nog geen problemen gehad.

I'll keep you posted....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen