Ga naar inhoud

[DM800HD] Geluid synchroniseren vooral AC3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of er een oplossing is om het geluid te synchronisren? Ik ken de applicatie 'AC3 LipSync' maar mis daarin de mogelijkheid om het geluid te vervroegen ipv verlaten.

Een zender als SKY Cinema HD is eigenlijk niet om aan te zien (horen). Via de optische uitgang lijkt het wel iets beter maar er treedt nog steeds async op. Ook AC3 downmix lijkt niet veel uit te halen.

DB800 aangesloten via DVI-HDMI op LG42LH5000 Full-HD

Geplaatst:

Hier geen last met A-sync in geluid. Maar een plugin is niet nodig. De delay is ook standaard al in te stellen via het Video settings menu...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Hier geen last met A-sync in geluid. Maar een plugin is niet nodig. De delay is ook standaard al in te stellen via het Video settings menu...

lezen...

Het gaat om HD zenders met AC-3 geluid (wat transparant doorgegeven wordt aan de versterker).

Dit is een bekend probleem. Ik heb het zelf met Discovery HD, maar andere HD zenders weer niet. Er wordt wel gezegd dat het aan de dreambox ligt, maar aangezien het bij andere zenders niet optreedt geloof ik daar niet in. Als de timestamps goed zijn, dan moet het gewoon goed gaan.

Audio delay instellingen aanpassen heeft geen zin (het is immers geen pcm stream) en ac3 kun je alleen de verkeerde kant op aanpassen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Het geluid loopt via mijn versterker (glasvezel) wel redelijk synchroon, moet ik dan aannemen dat het probleem zich in mijn TV voordoet? Of is er nog een andere verklaring, overigens treedt het bij zowel een directe uitzending als bij een opname op.

Geplaatst:

Als je een losse versterker gebruikt dan heb je meestal sync problemen. Dit komt omdat het beeld door je TV vertraagd wordt. In de video instellingen kun je onderaan de audio delay (AC3 en MPEG2 apart) instellen om dit te compenseren. Hier is bij de laatste images (van PLi weet ik het zeker) geen extra plugin of zo voor nodig...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Als je een losse versterker gebruikt dan heb je meestal sync problemen. Dit komt omdat het beeld door je TV vertraagd wordt. In de video instellingen kun je onderaan de audio delay (AC3 en MPEG2 apart) instellen om dit te compenseren. Hier is bij de laatste images (van PLi weet ik het zeker) geen extra plugin of zo voor nodig...

video vertraagt 'niet', als je alle beeldverbeteraars uitzet.

En daarnaast, het probleem is dat het geluid te laat komt.
Dus extra vertragen heeft geen zin.

Daarom kan je met recente drivers het geluid ook met een negatieve tijd vertragen. Weet alleen niet of je het AV menu al een negatieve waarde kunt ingeven.
Geplaatst:

Yep, helemaal mee eens.

Het geluid van (in ieder geval) Discovery HD is gewoon *piep*, die loopt niet gelijk. Bij andere zenders (inclusief HD) heb ik NERGENS last van.

Ik snap niet dat ze daar nooit klachten over krijgen?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter

Het geluid van (in ieder geval) Discovery HD is gewoon *piep*, die loopt niet gelijk. Bij andere zenders (inclusief HD) heb ik NERGENS last van.

ben er nog niet helemaal 100% van overtuigd dat het in de uitzending echt niet klopt.
Op m'n av receiver zie ik af en toe een ac3 offset melding op het display voorbij komen, het zou zo kunnen zijn dat er een parameter in de ac3 zit, die er voor zou moeten zorgen dat de boel weer in sync komt.
Niet altijd overigens, verschilt per programma.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen