abu_ilya Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Ik ben op zoek naar een harddisk recorder met ethernet aansluiting. Nu dacht ik misschien kan ik gewoon een dreambox met kabeltuner nemen en daar een harde schijf in stoppen. Het enige wat ik daarbij mis is een echte scart-in, daarmee bedoel ik dat ook materiaal dat afkomstig is van een andere video-bron bvb een VCR of een camera zou willen opnemen op de harde schijf van de dreambox. Maar zover ik begrepen heb heeft de scart-in op dreamboxen als enige functie het op de modulator zetten van dat signaal en kan je het niet op de harde schijf opnemen of is er inmiddels ook al iemand die een soort "scart-in insteekmodule" voor dreamboxen ontworpen heeft? abu ilya
paardengek Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Als je deze vraag zoekt via de zoekfunctie, vind je veel antwoorden. Simpel gesteld: De hardware van een dreambox is geheel ongeschikt hiervoor. Mijn advies, koop een video / USB setje voor ca 30 euro en in combinatie met een videorecorder ( wie heeft deze niet meer in huis ? ), zal het prima gaan lukken. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
alx Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Het merk Kaon heeft een model (ik dacht de 1000) die dat wel kan. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Erik Slagter Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Geen enkele STB kan dit, dit is geen functionaliteit voor een STB. Hiervoor koop je een TV kaart of dongle. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
alx Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Altijd vervelend als mensen denken alles te weten: Digitale Kaon KVR-1000 PLUS Twintuner PVR satellietontvanger BeschrijvingKAON KVR-1000 PLUS Digitale satellietontvanger met Common Interface (CI-sloten). Deze Kaon is uitgerust met 2 tuners en heeft de mogelijkheid om tot 6 kanalen tegelijk op te nemen! PIP en multi PIP (12 beelden) Mogelijkheid om MP3 af te spelen. Ook DIVX bestanden kunnen naar de harddisk worden gekopieerd en afgespeeld! Jpeg foto bestanden speelt hij ook. Zeer mooie vormgeving! Tuners: 2 Pvr: Ja, uitgerust met wisselframe voor een optionele harde schijf. Aansluitingen: TV-scart, VCR-scart, RCA audio, RCA Video, S-video LNB doorlus: ja S/PDIF: ja UHF (RF modulator): ja Data: RS232, USB2.0 CI-slots: 2 Ingebouwde kaartlezer: nee Opslagruimte zenders: 9000 kanalen DiSEqC: 1.2, USALS Software-update: serieel EPG: ja Teletekst: embedded (+ OSD) Het unieke van deze ontvanger is dat hij ook van een analoge bron (VHS/BETAMAX of CAMERA) op kan nemen naar de optionele harde schijf! Bijzonder handig als je je videobandencollectie wil digitaliseren! Daarna speel je de gedigitaliseerde opnames simpel met 1 druk op de knop af. Voor zover mij bekend is dit de enigste PVR ontvanger die dit kan! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Erik Slagter Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Origineel bericht van: alx Altijd vervelend als mensen denken alles te weten:Voor zover mij bekend is dit de enigste PVR ontvanger die dit kan! Nou, dan zat ik er toch zeker niet ver naast! Mijn redenatie blijft hetzelfde, je koopt een digitale ontvanger niet om je analoge videobestand te digitaliseren, tenminste, dat geldt voor de meeste mensen. Dus wordt die functionaliteit er niet ingebouwd, want die moet er specifiek extra bijgebouwd worden. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
alx Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ach, we kunnen wel aan de gang blijven. Hij bestaat dus gewoon. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen