Gast Faouzi Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Dag Allen, Heb gisteren een Dreambox besteld die als het goed is morgen wordt geleverd. Ben nu bezig om zoveel mogelijk informatie over de Dreambox te verzamelen. Ik zie overal dat je een Dreambox op een Imac kunt aansluiten maar ik lees nergens hoe dit gebeurt. Wat ik dus wil weten is via welke ingang ik het best de dreambox op mijn Imac kan aansluiten. Is dit de USB-poort? De Firewire-poort? DVI-ingang? Ik zie namelijk dat je een scartkabel moet gebruiken. Ik heb echter geen scart-ingang. Bestaat er zoiets als een scart-kabel die via de USB- of firewirepoort kan worden aangesloten? Kan ik trouwens ook een wireless internetconnectie maken met mijn DM800HD? Mvg Faouzi
renzie Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 je hoeft een dreambox niet speciaal aan te sluiten op een imac. als je dreambox aansluit op je netwerk verschijnt hij automatisch in de finder van jou imac bij gedeelde apparaten. zo kan je dan via de imac de harde schijf van de dreambox benaderen. nwe software op de dreambox plaatsen doe je via de webbrowser op de imac. verder kan je de dreambox laten opnemen naar de harde schijf van de imac. via het menu van de image die je gebruikt op de dreambox kan je de dreambox aan jou imac mounten. dit staat allemaal beschreven op het forum. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
peter-nmgn Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 je kunt met je imac alleen geen Enigma2 zenderlijsten plaatsen flashen lukt via de webinterface Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
renzie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 daarvoor heb ik windows geinstalleerd in bootcamp. moet ik een zenderlijst plaatsen dan boot ik even in windows en gebruik dreamboxedit of ik start windows op in parallels. als je zoals ik Milo als image gebruik, dan kan je de image updaten vanuit het menu en worden na de upgrade jou settings en timerinstellingen etc automatisch weer teruggezet. Milo is echt een aanrader. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 uhm waarom zou dat niet kunnen? als de dreambox samba geactiveerd heeft, of zelf middels ftp, kun je zo de hele zwik bestanden naar de dreambox kopieren moet enkel de juiste mappen openen voor enigma2 maar ook zo: als je met imac werkt kun je een virtualbox partitie aanmaken voor een xp of vista kijk maar minimale partitie voor XP aanmaken kun je makkelijk de paar dreambox proggies draaien dan hoef je niks te booten met bootcamp ciao Get Back The Beatles
Gast Faouzi Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Hallo allenmaal, daar ben ik weer. Vandaag is de bezorger langsgekomen maar omdat de bel niet werkt is ie blijkbaar weer weggegaan (heb niemand horen kloppen). Nu moet ik morgen bellen voor een nieuwe afspraak of zelf ophalen.. Any way, iedereen bedankt voor de info. Klinkt nogal technisch allemaal. Ik heb helaas geen xp op mijn mac... En ik wil wel zoals iedereen alle zenders kunnen afkijken. Is dit een probleem of moet ik nu zo'n dual operating software aanschaffen zodat ik zowel xp als os x kan draaien. Nog een vraag: Wat is beter: wireless zenders ontvangen of via een (usb/firewire-)kabel? Groetjes Faouzi
peter-nmgn Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Zenders ontvang je gewoon met je smartkaart en coaxkabel voor een netwerk verbinding kun je het beste een kabeltje leggen. Streamen van het beeld naar een Imac gaat perfect, hiervoor heb je alleen VLC en Firefox + update nodig (http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.2/macosx/vlc-plugin-1.0.2-intel.dmg) Met de milo image kun je de zenderlijst zo vanuit het menu downloaden, daar heb je dus geen windows of iets voor nodig. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast Faouzi Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Peter bedankt. Heb de plugin direct gedownload. Heb vandaag mijn dreambox ontvangen maar er zit mij iets dwars. Ik lees overal dat je voor clones moet oppassen enzo en dat het verschil tussen een echte en een originele amper te zien is. Wat ik vooral lees is dat je de hologram moet controleren. Echter, ik zie nergens een hologram zitten.. wat mij nogal nerveus maakt. Ik heb een link gevonden waarop de verschillen tussen een echte en een clone worden weergegeven op images clone en echte Dreambox dm800 hd Op de hologram na, lijkt alles hetzelfde (ik heb alleen niet de kast opengeschroefd omdat ik de Dreambox misschien terug zal sturen. Ik ben op de website van dream multimedia gaan kijken of ik hier meer info over kan krijgen en zag de volgende link staan new-verification-system Door het invoeren van een code kun je kijken of de dreambox nep is. Ik heb nu nog geen kabel om de dreambox aan mijn Mac aan te sluiten zodat ik de echtheid kan verifiëren en wil jullie vragen of jullie hier meer over weten. Is het hebben van een hologram een must of niet. Ik heb ondertussen de internetwinkel gebeld om te vragen waarom er geen hologram op zit maar de persoon kon mij geen zinnig antwoord geven omdat hij er geen verstand van heeft. Ik moet a.s. maandag terugbellen zodat ze dan contact kunnen opnemen met hun leverancier. Ik wil niet wachten tot maandag dus wil ik zelf kijken hoe groot de kans is dat ik een clone in bezit heb. Ik ga morgen de nodige kabels aanschaffen (coax kabel en mini-display-portkabel) om de dreambox op mijn Imac aan te sluiten en dan kijken of ik de code kan vinden. Kan een van jullie mij misschien meer vertellen over het ontbreken van een hologram?
mneerhout Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 hehe laat me raden CW zeker, heb er ook 2 van, en idd de holo's zijn verdwenen. Verder niks mis met de boxen hoor. Maar ook ik gebruik 2 iMac's, dus volg het verder graag.
renzie Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 waarom heb jij het steeds over het aansluiten vsan de dreambox op je imac? je sluit een dreambox 800 niet rechtstreeks aan op je imac, maar via een ethernet kabel op je router en benaderd hem met je imac over het netwerk. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
mneerhout Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 precies, en dan zie je netjes 'dm800' in je netwerk met daarin harddisk en configfiles, so easy....
Gast Faouzi Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Dag renzie, ik dacht telkens dat je toch een videokabel nodig hebt en dat ethernetverbinding nodig was om alleen contact te leggen met de dreambox. Ben niet zo technisch aangelegd.. Heb nu inmiddels de ethernetkabel aangesloten en zie de dreambox staan onder mijn gedeelde apparaten. Ik heb de vlc pluging gedownload maar weet nu niet hoe ik verder moet. op http://www.faqintosh.com/risorse/en/guides/dbox/stream/ staat dat je na de plug-in hebt geinstalleerd je de browser moet sluiten en openen. De stap hierna is het klikken van web-x-tv maar zover kom ik niet. Ik zie nergens waar de plugin is gedownload. Moet ik de plugin in de dreambox plaatsen? zo ja, waar? Ik heb geprobeerd om via de browser het ip-adres van de dreambox te openen ( http://192.168.1.33) maar hij pakt deze niet. Kan iemand mij hiermee helpen? Gr Faouzi
bramj Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Hoi Faouzi, kijk ook eens <hier>, misschien kan je er iets mee. De dreambox webinterface web-x-tv heeft een probleem met Safari op os x 10.6 het werkt wel met firefox.. Groet Bram
Gast Faouzi Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Hai Bram, Ik heb het programma gedownload, de harddisk als volume share gekozen maar het werkt nog steeds niet. Ik gebruik zowel safari als firefox maar beide pakken de toegewezen ip-adres niet. Ik zie mijn dreambox onder gedeelde apparaten staan en ik heb er ook toegang tot en kan dus de mappen openen enzo maar voor de rest kan ik er niks mee. Ik heb ook dreamstreamx gedownload en wanneer ik het ip-adres van de dreambox invoer krijg ik de volgende foutmelding: connection refused, try again. Frusterend allemaal..
Ron Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 @Faouzi, gebruik voor nieuwe vragen a.u.b. een nieuw topic. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen