Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

En op Eurosport-HD, een zeer dure zender voor een provider, was met name het eerste jaar ook nog nauwelijks native HD content te zien.

Dacht het wel: een aantal grote evenementen in ieder geval.


Roland Garros tennis en vervolgens had je weer 6 weken niets.

Op RTL- en de NPO-HD is er dagelijks native HD te zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Johan45

Ja, Nederlanders willen graag Nederlandse zenders zien in HD.
CanalDigitaal is hiermee niet concurerent ten opzichte van andere providers en verliest mede hierdoor veel abonnementen.

Op de site van één van de SAT boeren zag ik onderstaande vermelding.
Nu staat er helaas niet bij wanneer en waar deze bekendmaking is gedaan maar ik hecht er toch wel waarde aan.
Als dit inderdaad het geval zou zijn dan is CD wat de abonnementen op de HD kanalen betreft toch naar mijn bescheiden mening wel weer concurerent te noemen.
Heeft iemand anders deze vermelding ook al ergens gelezen?


CanalDigitaal gaat prijs HD-pakket halveren

Wanneer CanalDigitaal stopt met het themakanalen-abonnement gaat men als direct gevolg hiervan de prijs van het HD-abonnement aanpassen. Dat heeft Rene Tensen, directeur van Eviso dat namens CanalDigitaal abonnementen verkoopt, bekend gemaakt. Hiermee wil men HDTV een boost geven.

Op dit moment krijgt de abonnee bij afname van een HD-abonnement ook automatisch toegang tot het themakanalen-aanbod. CanalDigitaal wil in 2010 stoppen met het themakanalen-abonnement en de themakanalen gaan toevoegen aan het zenderaanbod van het familiepakket en entertainmentpakket. Vanaf dat moment gaat CanalDigitaal het HD-abonnement in prijs verlagen van € 9,95 naar € 5,00 per maand. Daarmee wordt het CanalDigitaal HD-abonnement in vergelijk met andere HD-aanbieders concurrerend in de markt gezet. Op deze manier wil CanalDigitaal de doorbraak van HDTV in 2010 een duw in de rug geven. Naast een verlaging van de kosten van het HD-abonnement worden uiterlijk op 31 maart 2010 ook de ontbrekende HD-kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep toe aan het HD-aanbod. Deze HD-zenders zijn overigens zonder enige vorm van abonnement via de satelliet te ontvangen. Alleen een geregistreerde CanalDigitaal smartcard is voldoende om hiernaar te kunnen kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
CanalDigitaal gaat prijs HD-pakket halveren


Dus ze gaan het aanbieden voor € 2,50 ?
Thema was € 5 en voor € 5 meer kreeg je ook HD
HD-pakket was dus altijd al € 5

Wat er eigenlijk had moeten staan: "CanalDigitaal gaat HD-pakket zonder koppelverkoop aanbieden"

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline

Dus ze gaan het aanbieden voor € 2,50 ?
HD-pakket was dus altijd al € 5

Inderdaad zou de omschrijving misschien anders gesteld moeten zijn maar het abonnement van het HDTV pakket was wel terdege tot nu toe € 9,95 per maand en je kreeg het Themapakket gratis erbij.
Het was niet mogelijk om alleen een abo op het HDTV pakket te nemen voor € 5,= dus blijft het toch een halvering van de abonnementsprijs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland 1HD, 2HD en 3HD krijg je zonder abonnement, dus zonder maandelijkse kosten, dus gratis....

 

Maar je moet uiteraard wel zorgen voor je schotel, ontvanger en kaartje en dat kost inderdaad ook iets dus helemaal gratis is het inderdaad niet ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Calculatortje, reken eens uit hoeveel abonnees CDS moet hebben om alleen al 1 transponder te kunnen betalen met die 2.50 van jouw per jaar???

 

5 Euro is gewoon een goede prijs en dat gaan de Duitsers ook betalen voor hun commerciele omroepen in HD... En dan hebben ze er nog geen Discovery HD, NGC HD, History HD enz... erbij.

 

Och ja de commerciele omroepen van RTL en SBS die moeten wel nog altijd bij CDS komen... Dat kost dan minstens nog een transponder... Reken dan maar eens uit hoeveel abonnees CDS nodig heeft als ze twee transponders nemen voor HD...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kunnen ze niet een transponder, of gedeelte ervan niet van de spanjaarden huren ????

Op 19.2, heb ik een hele hoop (relatief begrip:) )kanalen zonder naam, en als ik daarop schakel, zie ik alleen maar het logo van D+. Of wordt er iets anders op uitgezonden ???

Maar ja een transponder huren met de spanjaarden moet mogelijk zijn (de koning van hispanje heb ik altijd geëerd) en om in de context te blijven misschien ook met de duitsers (ben ik van duitschen bloed)

 

Sorry moest even...zag pas geleden dat wij nederlanders het volkslied niet meer kunnen smile

Maar over dat transponder delen...is dat geen idee ????

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al werd hewt abbonnement €2,50 dan zou hij €1,50 een mooi bedrag vinden.

of wel het is gewoon nooit genoeg.

Ben je te vreden methet huidige aanbod mooi.

Maar wil je meer kwaliteit beeld moet je daarvoor betalen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...