Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En daar zijn wij dan weer in het voordeel t.o.v. kabelkijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een kabelabo i.c.m. een FTA schotelset is inderdaad het meest ultieme wat je kunt hebben in Nederland.

CDS schiet wat betreft het Nederlandse aanbod gewoon te kort door alles half (denk aan Sport1/EredivisieLive) of helemaal niet (denk aan Sport1-/Film1-HD en de NL HD publieken) aan te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij de kabel (ik heb sinds kort Ziggo digitale TV erbij) worden veel buitenlandse zenders niet of half aangeboden (BBCHD, MTVNHD, etc) En RTL-HD schittert bij Ziggo ook nog (in mijn ogen op basis van terechte argumenten overigens)door afwezigheid. Het beeld van de publieke en commerciële zenders is inderdaad wat(niet schokkend in mijn ogen, de beweringen dat deze SD zenders bij Ziggo near-HD kwaliteit bieden zijn in mijn ogen volstrekt onterecht, SD blijft SD!) beter bij Ziggo, maar bij vrijwel alle andere kanalen is er geen noemenswaardig verschil, of is het beeld zelfs duidelijk slechter (dit valt op bij sommige Duitse zenders, die bij Ziggo duidelijk slechter zijn dan rechtstreeks via de satelliet).

 

Maar een combinatie van schotel en kabel is absoluut niet verkeerd; als ik echter moest kiezen tussen Ziggo óf CDS, dan deed ik Ziggo zo weer de deur uit.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu

Maar een combinatie van schotel en kabel is absoluut niet verkeerd; als ik echter moest kiezen tussen Ziggo óf CDS, dan deed ik Ziggo zo weer de deur uit.

..want Ziggo stopt ook nog allerlei FTA-satellietzenders in het pluspakket. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

CDS schiet wat betreft het Nederlandse aanbod gewoon te kort door alles half (denk aan Sport1/EredivisieLive) of helemaal niet (denk aan Sport1-/Film1-HD en de NL HD publieken) aan te bieden.

Dat is geen beslissing van CDS, maar van Film1/Sport1. CDS int de abonnementen en verdient eraan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

CDS schiet wat betreft het Nederlandse aanbod gewoon te kort door alles half (denk aan Sport1/EredivisieLive) of helemaal niet (denk aan Sport1-/Film1-HD en de NL HD publieken) aan te bieden.

Dat is geen beslissing van CDS, maar van Film1/Sport1. CDS int de abonnementen en verdient eraan.


Als CDS transponderruimte vrij maakt en de 2 zenders zonder meerkosten beschikbaar stelt aan de huidige Sport1-/Film1 abonnee's dan mag CDS per direct de zenders doorgeven.
Echter in het gratis moeten zijn schuilt dus het probleem: CDS moet transponderruimte inhuren maar kan hier in eerste instantie niets aan verdienen. Dat CDS wel eens veel meer Film1-/Sport1 abonnementen kan gaan verkopen omdat met de HD kanalen er bij het pakket veel interessanter wordt voor velen is echter een gok die men blijkbaar niet wil nemen.

De beslissing ligt dus wel degelijk bij CDS, men vindt het echter niet interessant genoeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

CDS schiet wat betreft het Nederlandse aanbod gewoon te kort door alles half (denk aan Sport1/EredivisieLive) of helemaal niet (denk aan Sport1-/Film1-HD en de NL HD publieken) aan te bieden.

Dat is geen beslissing van CDS, maar van Film1/Sport1. CDS int de abonnementen en verdient eraan.


Als CDS transponderruimte vrij maakt en de 2 zenders zonder meerkosten beschikbaar stelt aan de huidige Sport1-/Film1 abonnee's dan mag CDS per direct de zenders doorgeven.
Echter in het gratis moeten zijn schuilt dus het probleem: CDS moet transponderruimte inhuren maar kan hier in eerste instantie niets aan verdienen. Dat CDS wel eens veel meer Film1-/Sport1 abonnementen kan gaan verkopen omdat met de HD kanalen er bij het pakket veel interessanter wordt voor velen is echter een gok die men blijkbaar niet wil nemen.

De beslissing ligt dus wel degelijk bij CDS, men vindt het echter niet interessant genoeg.
Dat kan de reden niet zijn , omdat ze genoeg prullen wel transponder ruimte geven, er werd toch steeds gezegd dat UPC dwars ligt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet nog één ander belangrijk punt. Ze moeten ook nog eens Chello Benelux betalen voor de HD zenders. Je krijgt ze namelijk niet gratis als je de SD kanalen van Film1/Sport1 doorgeeft.

 

Je mag overigens wel de zenders in het HD pakket stoppen. Met die bewoording dat alleen Film1/Sport1 abonnees die ook nog eens een abonnement op het HD pakket hebben naar deze zenders kunnen kijken. Je maakt dus wel je HD pakket sterker. Maar goed daar hangt dus ook een aardig prijskaartje tegen aan.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Kan Canal Digitaal het maken om een extra vergoeding te vragen voor de publieke omroep en RTL en SBS in HD?

 

Ik zelf denk van niet. Het is namelijk gewoon dezelfde content als van de SD zenders en wordt als de natuurlijke opvolger gezien van SD.

 

Tevens heeft de grootste kabelaar van Nederland duidelijk gemaakt dat al deze zenders gewoon in het basispakket komen.

 

Als Canal Digitaal nu deze zenders in hun pittig geprijsde HD pakket stoppen, gaan er denk ik een hoop mensen die in het Ziggo gebied wonen weer terug naar de kabel.

 

Ik weet dat het Canal Digitaal extra transponderruimte kost, maar toch moet ze een andere oplossing verzinnen dan extra geld te vragen aan de consument.

Het huidge HD pakket van Canal Digitaal is volgens mij al geen succes. Dat is een duidelijk signaal dat de kijker niet bereid is de knip verder open te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Als CDS transponderruimte vrij maakt en de 2 zenders zonder meerkosten beschikbaar stelt aan de huidige Sport1-/Film1 abonnee's dan mag CDS per direct de zenders doorgeven. Echter in het gratis moeten zijn schuilt dus het probleem: CDS moet transponderruimte inhuren maar kan hier in eerste instantie niets aan verdienen. Dat CDS wel eens veel meer Film1-/Sport1 abonnementen kan gaan verkopen omdat met de HD kanalen er bij het pakket veel interessanter wordt voor velen is echter een gok die men blijkbaar niet wil nemen.
De beslissing ligt dus wel degelijk bij CDS, men vindt het echter niet interessant genoeg.


Oh? Dat is een ander verhaal dan CD mij verteld, is CD hier zelf wel van op de hoogte? zoniet laat het ze even snel weten.
Ik vraag hier eenmaal per 3 maanden om en het vaste antwoord is, dat Chello dwarsligt, waarbij niet wordt verteld of en wat Chello voor de doorgifte vraagt.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje

Ik vraag hier eenmaal per 3 maanden om en het vaste antwoord is, dat Chello dwarsligt


Dat Chellomedia niet voornemens is om de benodigde transponderkosten op te hoesten maar dat CDS dit uit eigen zak zou moeten betalen kan door CDS al als een vorm van dwarsliggen worden gezien. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator

Ik weet dat het Canal Digitaal extra transponderruimte kost, maar toch moet ze een andere oplossing verzinnen dan extra geld te vragen aan de consument.


Heel simpel: door in de jaarlijkse prijsverhogingen die alle abonnee's voor haar kiezen krijgen een paar dubbeltjes extra mee te nemen, hiervan kan een extra HDTV transponder worden gehuurd.

Je laat dan ook iedereen zonder HD ontvanger mee betalen maar ook zij moeten beseffen dat de prijsverhoging noodzakelijk is om de toekomst van Nederlandse HDTV via de satelliet veilig te stellen. Over 2-3 jaar kijkt iedereen HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Dat Chellomedia niet voornemens is om de benodigde transponderkosten op te hoesten maar dat CDS dit uit eigen zak zou moeten betalen kan door CDS al als een vorm van dwarsliggen worden gezien. wink


Ja zo lust ik er nog wel 1, je zou ook kunnen stellen dat Chellomedia niet van zins is z´n krenten in de pap door de concurrent weer te laten geven. cool

Aan aannames hebben we niets, feiten willen we.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...