Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bekijk het eens op deze manier.

 

Ik heb extra geld uitgegeven en investeringen gedaan in een HD ontvanger en een HD scherm.

De omroepen hebben ook investeringen gedaan in hun techniek, en vele programma's worden op dit moment al geregistreerd in HD en steeds meer uitgezonden in die norm.

 

De ontbrekende schakel voor mij is op dit moment Canaaldigitaal, die wel adverteert, dat je voor HD bij hun moet zijn, maar die tegelijkertijd aangeeft, pas in een aantal HD zenders te willen investeren, wanneer zij dat noodzakelijk achten.

 

Zolang zij mij dagelijks via hun tv reclame vertellen, dat zij het rijkste aanbod van o.a. HD zenders hebben, zal (niet alleen) ik hun daaraan houden, en eraan herinneren, dat er per week steeds meer HD programma's door hun klanten gemist worden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Fokke-Gerrit
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

RTL7-/8-HD (UPC)

Men moet er redelijk voor betalen en kijkers zijn er niet laaiend enthousiast over. Veel veredelde SD met herhalingen. En RTL vraagt er nog geld voor, ook.Wat vraagt UPC ervoor?
Ook Ziggo wil ze voorlopig nog niet hebben. Gelijk hebben ze.


Abbo upc alleen royal pakket met recorder ben je 22,50 kwijt, maar komt nog 16,70 bij dan zit je op 39,20. Als je ene abbo heb met alles in 1 123 pakket dan wordt het beetje goedkoper. Ik heb zelf schotel en mijn ouders upc digi tv ik vindt dat ik kwa prijs dat ik mee aan schotel heb dan met upc. Je mag zelf kiezen wat voor sat ontvanger je neemt bij upc ben je gebonden aan upc kastje die ik persoonlijk niet zo geweldig vindt. Ja je hebt rtl 7, 8 en ned 2, 3 in hd wat upscale is op de sat heb je weer andere hd zoals MTV HD, BBC HD, EEN HD. Dus het is maar wat je wil ik persoonlijk heb ik meer mogelijk heden met de schotel omdat hij draaibaar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

RTL7-/8-HD (UPC)

Men moet er redelijk voor betalen en kijkers zijn er niet laaiend enthousiast over. Veel veredelde SD met herhalingen. En RTL vraagt er nog geld voor, ook.Wat vraagt UPC ervoor?


Dit begint een herhaling van zetten te worden want er is al een keer of 3 in dit topic gemeld dat de komst van RTL7- en 8-HD (en ook NL1-/2-/3-HD) niet tot een verhoging van de prijs van het HDTV pakket heeft geleid bij UPC. Deze is al een jaar of 2 ongewijzigd.

Verder heeft prijzen van UPC opnoemen weinig zin omdat we dan appels met peren vergelijken (huur HD-DVR inbegrepen e.d.).

Bovendien, ik heb helemaal niets met UPC te maken, alleen met CanalDigitaal. En ik constateer dat CDS dik achterloopt met de voor mij belangrijke doorgave van NL-HD
zenders en hier voorlopig niets aan gedaan lijkt te gaan worden. De rest interesseert me niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon afwachten, want CDS heeft wel vaker van die acties dat ze opeens wat doen, zonder dat het van te voren aangekondigd is... Ik denk dat het nu gewoon wachten tot dat de themazender transponder naar MPEG4 gaat.

 

Eerdere berichten zeiden november dat de andere twee NL HD zenders er bij kwamen.

 

Als ik zonodig NL1 en NL2 in HD wil zien, kijk ik wel via Ziggo. Ze lopen wat achter... maar ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lopen inderdaad wat achter maar om nu al te stellen dat ze de boot missen??? Er is daarvoor nog veel te weinig content.

 

Deze discussie komt weer eens voort uit het gebrek aan informatie van CDS, hierdoor ontstaan speculaties met alle gevolgen van dien.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Waar 't om gaat is natuurlijk de content!

En die voor het grootste gedeelte veredelde SD. Ik snap dus ook niet waarover geklaagd wordt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: radio man
Waar 't om gaat is natuurlijk de content!

En die voor het grootste gedeelte veredelde SD. Ik snap dus ook niet waarover geklaagd wordt.


Er wordt geklaagd over de onduidelijkheid. Het is meer de angst dat het niets gaat worden.

Voor dat laatste ben ik niet zo bang maar wel dat er weer halfslachtige oplossingen komen zoals ook met de deelkanalen en bijvoorbeeld het ontbreken van Eredivisie Live 3 en 4.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Apple740

RTL7-/8-HD (UPC)

Men moet er redelijk voor betalen en kijkers zijn er niet laaiend enthousiast over. Veel veredelde SD met herhalingen. En RTL vraagt er nog geld voor, ook.Wat vraagt UPC ervoor?


Dit begint een herhaling van zetten te worden want er is al een keer of 3 in dit topic gemeld dat de komst van RTL7- en 8-HD (en ook NL1-/2-/3-HD) niet tot een verhoging van de prijs van het HDTV pakket heeft geleid bij UPC. Deze is al een jaar of 2 ongewijzigd.

Verder heeft prijzen van UPC opnoemen weinig zin omdat we dan appels met peren vergelijken (huur HD-DVR inbegrepen e.d.).

Bovendien, ik heb helemaal niets met UPC te maken, alleen met CanalDigitaal. En ik constateer dat CDS dik achterloopt met de voor mij belangrijke doorgave van NL-HD
zenders en hier voorlopig niets aan gedaan lijkt te gaan worden. De rest interesseert me niet.


Het kan wel een herhaling van zetten zijn, maar feit is dat Nederland 1,2,3 HD en RTL HD en SBS HD helemaal niet in een extra betaalpakket thuishoren.
Zoals Ziggo ook zegt: Deze zenders horen gewoon in het digitale basispakket. Niks 13 euro extra rekenen per maand voor dezelfde content waar al voor betaald is door de consument, maar dan een beetje scherper. Ik vind dat de consument uitmelken op een schandalige manier en daar is UPC kampioen in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator

Het kan wel een herhaling van zetten zijn, maar feit is dat Nederland 1,2,3 HD en RTL HD en SBS HD helemaal niet in een extra betaalpakket thuishoren.


Feit? Je bedoelt dat het jouw grote wens is?

Mijn grote wens is dat CDS morgen Nl1-/2-HD en RTL7-/8-HD toevoegt en als dat in het HD pakket is en men de prijs daarvan met zeg 2 euro per maand verhoogt dan vind ik dat prima, dan neem ik morgen een abonnementje.

Jij wilt geen cent extra betalen voor HD, ik wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat calculator denkt, denk ik ook... Het grootste probleem is de HD evolutie. 16/9 heeft meer dan 10 jaar geduurd. Ik verwacht dat over maximaal 3 jaar alle belangrijke zenders in HD zijn (en wie weet zelfs SD wordt afgeschakeld) dat is niet tegen te houden... de vraag is alleen wie betaald de rekening en op welke manier...

 

Als CDS alle transponders die ze nu hebben ombouwen naar DVB-S2/MPEG-4 is er voor alle belangrijke HD zenders al plek.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...