Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Het extra betalen voor HD-zenders is een groot gevaar voor de prijs in de toekomst.

Nu betalen we bijvoorbeeld 5 eur/maand meer voor een HD-pakket. Maar als over bv. 7 jaar alles alleen nog in HD zal uitgezonden worden, dan zal je de prijs van én SD én HD betalen (ook al heb je de SD-kanalen niet meer), dus die 5 eur zal niet wegvallen voor dezelfde zenders!

Als de Duitse commerciële zenders over een zevental jaar beslissen hun SD-zendingen te stoppen, zullen de uitzendingen niet meer gratis te ontvangen zijn.

Free to air-zenders zullen héél schaars worden in de toekomst.

Dus minder zenders, duurdere rekeningen en dit allemaal voor ietwat betere beeldkwaliteit...

Satelliet-tv kan misschien nu wel veel HD aanbieden, maar als we de FTA-zenders zullen moeten missen, denk ik dat er veel de schotel weer zullen opbergen.

 

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ned. 1/2/3 HD, daar kan de Nederlandse staat nog wel eens voor opdraaien, want deze zenders moeten door gegeven worden.

Er zijn nl. ook enkele plekken in Nederland waar geen Digitenne te ontvangen is, en er geen kabel is.

Deeze mensen kunnen zich, terecht, afvragen waarom er omroepbijdrage via hun inkomstenbelasting wordt ingehouden, als zij niet kunnen ontvangen wat voor een andere Nederlander (of Nederlands woonachtig) wel beschikbaar is.

Wat betreft de commercielen, daar zullen we bij CDS lang op kunnen wachten.

Ik zie die omroepen niet 1,2,3 mee betalen aan de huur van een (HD) transponder. Misschien als de commercielen definitief overgaan op HD, dat er dan wat beweging te verwachten valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
Digitenne geeft slecht beeld en stoort net zo erg als de antenne op het dak staat.
Niet mijn ervaring. Nooit storing met buitenantenne , en altijd het betere aansluitmateriaal gebruiken, zoals bij sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: woutervg
Ben ik met je eens, maar het is te ontvangen....


Digitenne? Wat is dat? Ik ken geen Digitenne en Digitenne kent mijn postcode niet... dus overal beschikbaar... niet helemaal waar.
Misschien met een mega grote mast ontvang ik nog net iets uit Zwolle of Hengelo (OV)... maar verder...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Maar dat was ten tijde van de discussie hierover in dit topic zeker nog niet het geval.

Inderdaad, maar er werd hier stellig beweerd dat het een onmogelijkheid was en dat je dom was als je dat niet snapte. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nooit beweerd dat het onmogelijk was, maar dat de voorwaarde is dat er eerst een glasverbinding naar Frankrijk moest komen.

En die verbinding werd tot voorkort als te duur beschouwd, zelfs door mensen die kort op het vuur zitten.

 

Ja maar ik betaal toch en ze moeten het toch maar doen omdat ik het wil, zijn dan geen logische discussie punten.

 

Of CDS nu ook Brava op Astra 3 daadwerkelijk af kan schakelen en wanneer is nog de vraag.

Ik vraag me ook af of Skylink duoLNB's gaat regelen voor haar abonnees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Of CDS nu ook Brava op Astra 3 daadwerkelijk af kan schakelen en wanneer is nog de vraag.
Ik vraag me ook af of Skylink duoLNB's gaat regelen voor haar abonnees.


Zal hoofdzakelijk afhangen van Brava. Als zij stoppen met de aanlevering via glas zal CD of het signaal van 19.2 af moeten halen en het weer uplinken op 23.5 of gewoon gebruik van de C+ distributie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Er is nooit beweerd dat het onmogelijk was, maar dat de voorwaarde is dat er eerst een glasverbinding naar Frankrijk moest komen.

Ik zal mij preciezer uitdrukken: Men vond het een onmogelijke gedachte (en je was dom als je dat niet snapte).
En wat blijkt nu? Dat het kennelijk zelfs een aantrekkelijke gedachte is. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...