Gast geefme'nalias Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Receiver: Medion MD 24044 LNB: Globo Goldedition (monoblock?) input 10,7-12,75 Ghz L.O. 0,75/10,60 Ghz noise 0,3 db Schotel: Globo 80 cm ovaal Met deze opstelling kan ik Hotbord en Astra ontvangen en heb hier nooit problemen mee gehad, afgezien dan van die keer dat de hond dacht dat een coaxkabel om mee te spelen is. Maar omdat er steeds meer zenders van Hotbird naar Arabsat gingen vond mijn vrouw het ook tijd worden om naar Arabsat te verhuizen. Andere schotel gekocht 110 cm van een onbekend merk. Hier kan ik een hoop satellieten mee krijgen behalve Arabsat, geeft aleen een zwak signaal. Nu is mijn vraag, heb ik niet de juiste spullen en wat moet er dan aan veranderen? Of, heb ik wel de juiste spullen en wat doe ik dan verkeerd. Ik woon in het zuiden en heb verder wel vrij zicht, geen gebouwen/bomen in de buurt. m.vr.gr
columbo Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 voor Arab/Badr. sat.26oost heb je minimaal een 125cm dish nodig.daar het signaal erg zwak is.let op dat de schotel zeer nauwkerig uitgericht dient te worden,voor optimaal resutaat.
minplus Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 180 TV-zenders bij miezerig regenweer op een 90 cm schotel in het noorden. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
wolverine Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik denk dat het inderdaad echt een kwestie is van heel goed uitrichten op deze sat om tot een optimaal resultaat te komen. Indien het over arabische kanalen gaat die je wilt ontvangen is Nilesat ook een alternatief en dan moet je maar eens op het forum zoeken wat er daar allemaal over te ontvangen is. PS. een arabisch betaalpakket is ook te vinden op hotbird nl. ART kanalen. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Gast aart44 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Origineel bericht van: geefme'nalias Nu is mijn vraag, heb ik niet de juiste spullen en wat moet er dan aan veranderen? Of, heb ik wel de juiste spullen en wat doe ik dan verkeerd. Ik woon in het zuiden en heb verder wel vrij zicht, geen gebouwen/bomen in de buurt. m.vr.gr Er is niets mis met je spullen hier net als @minplus met een 88 cm schotel 180 kanalen dus met de MBC kanalen er bij maar krijg natuurlijk niet alles Badr3/4 heeft een 350 kanalen. Inderdaad het zou aan het uitrichten moeten liggen.
Gast geefme'nalias Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Bedankt voor de repley. Ik ga alles nog eens goed nalopen.
columbo Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Hoe je op zo'n gering aantal kan.uitkomt weet ik niet,maar hier een voorbeeld van DreamBox 7020;ASTRA1,952/A2. 376,heb alleen de free to air ingepog.voor deze pos./A3.107/Hotbird.1340/Euro bird 9. 78,en THOR.448 services.Met een schotel van 1 meter.ik kan van 1gr West tot ca 30 gr. oost,dit ivm vrij zicht.26 gr oost gaat bijna niet.
Gast aart44 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Origineel bericht van: columbo Hoe je op zo'n gering aantal kan.uitkomt weet ik niet, Hoe bedoel je gering alleen op Badr 3/4 180 kanalen?? Hier ontvang ik van 45 west tot 42 oost en 4821 TV kanalen. Heeft de Dreambox een blinde tuner dat je geen Badr kan ontvangen of heb je geen vrij zicht.
columbo Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 ik heb wel redelijk vrij zicht tm ca 30gr. oost en 2gr. west. ik heb een oude ronde schotel van 1M. met een Actuator, deze ik ooit gevonden en van een nieuwe laag verf voor zien. Badere heb ik niet meer ingesteld sins dat de Dbox van nieuwe software is voor zien, (de posities moeten dan allemaal opnieuw worden opgezocht en in geprogameerd worden.)progamma's zijn niet interesant voor mij en tansponders zijn erg zwak, de min.diameter is 125cm voor Badere 26gr.oost zodoene. De actuator word door een Aston box aan gestuurd via Disec dus gewoon de posities 1voor1 handmatig in progameren in de 7020.verder gaat dan alles automaties,en redelijk snel van 0,8W tot 28 oost ca 16a20 sec.kij evt op MIJN schotels op het forum.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen