dvbs Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Gegroet iedereen. Een vraagske: Toen de dm600 uitkwam durfde men al eens de raad geven om het wisselen van een tuner aan een "vakman" over te laten (kwestie van niets te beschadigen). Is dit nog steeds zo bij de DM800? Of kan je heel snel en eenvoudig (en ook zonder veel instellingen te wijzigen in de soft)van bijv S naar T tuner overschakelen (ik denk dan bijv. aan 5 minuten)? Hoeveel energie en tijd kost dit? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
guppje29 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Ik vind dat je wel degelijk voorzichtig te werk moet gaan. Het is geen werk van 5 minuten. De tuner zit in een printje dat weer rectop staat op de moeder print. Heb je weinig of geen kennisen ervaringermee dan zou ik er niet aan beginnen. Nooit!!! de stekker erin laten zitten. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Catastrofus Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: guppje29 Ik vind dat je wel degelijk voorzichtig te werk moet gaan. Het is geen werk van 5 minuten. De tuner zit in een printje dat weer rectop staat op de moeder print. Heb je weinig of geen kennisen ervaringermee dan zou ik er niet aan beginnen. Nooit!!! de stekker erin laten zitten. Wel nee. Een kaart erbij in de peecee in ingewikkelder en past soms slechter. Zo heb ik het gedaan met de extra dvb-c tuners in een dm8000 (want ik heb geen dm800): - Apparaat loskoppelen en op bv buro zetten. - Kap eraf dmv (in mijn geval) loshalen zijkanten en een paar schroefjes. - Antistatisch armbandje om. - Hup, de dvb-c tuners erin + plaatje aan de achterkant zodat ze mooi stevig rechtop staan. - Armbandje af. - Kap erop, schroeven erin, en gereed voor gebruik. Het is allemaal geen rocketscience. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast pieterg Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 bij een 800 is het wel wat lastiger dan een 8000. Het is een heel bouwpakket, vooral om alles weer netjes in elkaar te krijgen. En als je van S naar C of T gaat, moet je zelfs een ander achterkantje plaatsen, dus alle connectoren losschroeven en overzetten.
dvbs Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Hey, bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat jullie toch een iets verschillende mening hebben en denk te moeten concluderen dat het niet zo moeilijk is mits je voorzichtig te werk gaat en de printplaat niet beschadigt. Denk ook dat het iets is dat je beter niet elke dag doet (switchen van tuner in hetzelfde apparaat). Dit wat betreft hardware. En wat met de software? Ben ik correct wanneer ik vermoed dat je binnen eenzelfde image verschillende zenderlijsten (1 voor sat en 1 voor terr bijv)kan laden? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Catastrofus Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: dvbs Hey, bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat jullie toch een iets verschillende mening hebben en denk te moeten concluderen dat het niet zo moeilijk is mits je voorzichtig te werk gaat en de printplaat niet beschadigt. Denk ook dat het iets is dat je beter niet elke dag doet (switchen van tuner in hetzelfde apparaat). Dit wat betreft hardware. En wat met de software? Ben ik correct wanneer ik vermoed dat je binnen eenzelfde image verschillende zenderlijsten (1 voor sat en 1 voor terr bijv)kan laden? Even afgezien van de blijkbaar aanwezige moeilijkheidsgraad, van het wisselen van een tuner, tussen een 800 en een 8000 kan ik altijd een antistatisch armbandje aanbevelen. Wellicht overdreven maar in de praktijk altijd handig. Als je daarna nog eens gaat knutselen met je pc is ie ook altijd errug handig. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast pieterg Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: dvbs En wat met de software? Ben ik correct wanneer ik vermoed dat je binnen eenzelfde image verschillende zenderlijsten (1 voor sat en 1 voor terr bijv)kan laden? ja, dat gaat wel, op de 7025 en 8000 kan je zelfs sat en terrestrial tuners naast elkaar/tegelijk gebruiken, dus je kan zelfs een gecombineerde zenderlijst gebruiken. Maar begrijp ik hieruit dat je overweegt om regelmatig van tuner te verwisselen? Dat zou ik zeker niet aanraden, al was het maar omdat de schroefgaten in het blik van de 800 na een keertje of 25 open en dicht schroeven waarschijnlijk niet veel grip meer zullen geven. En het geheel wordt er ook niet steviger op als je elke dag de boel uit elkaar haalt, en weer in elkaar buigt.
dvbs Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 pieterg Inderdaad, ik speelde met het idee om daarom niet dagelijks of wekelijks maar toch een paar keer per jaar van tuner te wisselen. Ik besef dat ik dit idee moet laten varen. ('t Is het gekende dilemma van aankoop van een Dreambox; een 8000 is duur een 7025 is geen dvbS2 een 800S en een 600T zijn 2 toestellen (enfin wat ik PERSOONLIJK mis is een model tussen een 800 en een 8000).....maar dit is een ander onderwerp.) Iedereen bedankt voor de reacties!!! Ik weet (wat dit betreft) voorlopig genoeg. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
H2Deetoo Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Zoek eens op "vtuner". Dit is een project waarbij je een virtuele tuner kunt toevoegen aan je DM800. Ik draai nu standaard DVB-S en virtueel DVB-C als 2e tuner (deze gaat naar een i386 met DVB-C kaartje erin). Je kan alle info vinden op IHAD. Het is nog niet 100% afgerond, maar het is al wel erg bruikbaar. Ik kijk (bijna) dagelijks DVB-C zonder noemenswaardige problemen. Groetjes H2Deetoo,
dvbs Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2009 H2Deetoo Dit lijkt inderdaad DE oplossing; een DVB-T tuner op de pc en een DM800 (S2)! Ik ga wat opzoekwerk verrichten. Welbedankt! Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen