Ga naar inhoud


dreambox 8000 ziggo zenders scannen


allez l'om

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox 8000, en wil graag ziggo zenders scannen om zo nieuwe zenders in mijn lijst te krijgen, als ik nu scan krijg ik steeds een melding failed. Wie kan me op weg helpen? Woon in N-Brabant, voormalig @home gebied.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: allez l'om
Ik heb een dreambox 8000, en wil graag ziggo zenders scannen om zo nieuwe zenders in mijn lijst te krijgen, als ik nu scan krijg ik steeds een melding failed. Wie kan me op weg helpen? Woon in N-Brabant, voormalig @home gebied.


Ik voeg ze altijd handmatig toe... wel veel werk, maar werkt perfect. http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml gebruik ik altijd voor de juiste frequenties, even je gebied opzoeken en scannen maar :D

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waar moet ik dan precies wat invullen? Ben nieuw op dvb-c dus moet nog even leren hoe dat precies werkt. PS gebruik geen pli maar newnigma en die heeft denk ik die functie niet.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newmigma gebruik ik zelf ook, de automatische scan heeft bij mij nooit goed gewerkt, hij vindt dan maar een paar zenders... je moet echt per frequentie zoeken, dan werkt het perfect.

 

Ik moet dit zelf ook nog doen, ik zal vanavond even een korte beschrijving posten hoe je dit kunt doen.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledige scan van alle frequenties is eigenlijk de enige goede oplossing om bij Ziggo alle zenders te vinden. Het duurt een kwartiertje of zo, maar dan vind ie alles wel. Bij mij werkt dat perfect met Milo, en PLI heeft deze optie ook. Andere images heb ik niet geprobeerd.

 

Gr,

\Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gebieden is het wat handiger vinden, als in andere. Let wel, dat je de juiste cijferreeks invoert voor het netwerk (hier 5555). Als niets wordt gevonden, proberen een frequentie te achterhalen waar digitale zenders op zitten en deze handmatig zoeken. Daarna een volledige scan doen. Zo haal je alle zenders alsnog binnen!

 

Vandaag is het alzo verstandig om even een scan te doen, RTL Lounge is toegevoegd aan het Ziggo pakket, terwijl we afscheid nemen van Garuda, adô.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaar dat ik ook naarstig op zoek was naer een manier om mijn lijst up to date te krijgen. Ik wacht de beschrijving van GHP even af dan kan ik vanavond gaan proberen. In de tussentijd, kun je mss alvast aangeven war je die cijferreeks voor het netwerk (hier 1111 heb ik gevonden) moet invoeren?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WalterN
Volledige scan van alle frequenties is eigenlijk de enige goede oplossing om bij Ziggo alle zenders te vinden. Het duurt een kwartiertje of zo, maar dan vind ie alles wel.


Niet als je het netwerk id in kunt vullen, dan duurt het zo'n 3 minuten, omdat je dan niet handmatig alle frequenties af hoeft te scannen.

En met de nieuwe cablescan gaat het nog sneller, dan duurt het scannen ongeveer 20 seconden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

N.B. Voormalig Casema gebruikt de volgende instellingen:

 

Symbolrate: 6875

FEQ: Auto

Freq: 380Mhz (of ga met +8 omhoog naar 388 etc.etc)

64-QAM (overigen worden niet gebruikt door Ziggo)

Zet netwerk scan op yes/ja.

 

 

Zo moet het wel lukken ook voor @Home,

 

H2Deetoo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H2Deetoo

Zet netwerk scan op yes/ja.


dat werkt alleen als je het juiste netwerk id hebt ingesteld (of in het default netwerk woont)

Zo niet, dan kan je die beter uit zetten, omdat hij dan alleen nog maar de frequenties van het default netwerk wil scannen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H2Deetoo
N.B. Voormalig Casema gebruikt de volgende instellingen:

Symbolrate: 6875
FEQ: Auto
Freq: 380Mhz (of ga met +8 omhoog naar 388 etc.etc)
64-QAM (overigen worden niet gebruikt door Ziggo)
Zet netwerk scan op yes/ja.


Zo moet het wel lukken ook voor @Home,

H2Deetoo


heb dit geprobeerd, werkt wel maar moet je dus per frequentie scannen, en werkt niet als de frequentie bv 586.75000 is.
En weet iemand op welke freq RTL Lounge zal komen?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
inmiddels gevonden dat RTL lounge in transport stream 12 zit, ben nu per frequentie aan het scannen, maar dat zou toch sneller moeten kunnen?


ja, dat kan inderdaad veel sneller, in een seconde of 20 wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...