gerritvogels2 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Mijn vraag, ik heb hier een Dreambox 800S HD en een Sony KDL 40Z5500 Bravia. Mijn Dreambox800HD is aangesloten via een UTP kabel op de Linksys. Is het mogelijk om zowel Dreambox als mijn tv te verbinden met Internet (via router)door er een switch tussen te zetten, zodat ik met mijn Dreambox en met mijn tv kan connecten met internet of mijn pc die aan een netwerk hangt?. Ik heep dat ik het duidelijk heb omschreven. Gerrit
Gast Mimisiku Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Heb eens naar de specs van de Bravia gekeken, maar daar wordt niet gerept over een internet (LAN) verbinding die fysiek in die TV is ingebouwd! Dus hoe je die aan het internet zou kunnen knopen is mij een raadsel.... Die WET54G heb ik zelf ook aan mijn Dreambox 7000s gehad en dat was geen succes. Verbinding en alles was prima te doen en ik kon ook zaken als keys, settings, webbrowser en zenderlijsten prima bewerken. Voor streaming (dus beeld van de Dreambox naar de PC en vice versa was een ramp!). Altijd schokkend, terwijl het met een vaste LAN kabel perfect ging. Diverse updates aan de PC kant geprobeerd, maar nooit succesvol. Ik gebruik BitControl MPEG2 decoder die het fantastisch doet overigens (wel met licentie kopen). De 800(0) HD heeft zelfs nog meer bandbreedte nodig dan de SD variant!! Ben bang dat die arme WET54 daar helemaal met z'n knieën in de knoop gaat zoals de Engelsen plegen te zeggen...
gerritvogels2 Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2009 WEt54G aan dreambox is hier dus wel een suc6. Heb al een ander linksys geprobeerd dat was geen suc6 en ook een sitecom range extender die als bridge kan fungeren ook niet. Dus als ik je reactie goed begrijp zou de Sony Bravia verbinden met internet alleen via een vaste kabel kunnen. Het gaat mij er tevens om, om maziek bastanden te benaderen in mijn pc via het nertwerk. Gerrit
FGR Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb zelf de Linksys WET200-G5 Wireless-G Ethernet Bridge in gebruik, er zit een PS3, PS2 de Bravia TV aan en alles draadloos naar mijn livebox als wireless client, werkt allemaal perfect inclusief het afspelen van de media via de tv en/of ps3 die op de pc staat.. Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI. VU+ DUO VTI.
Gast Mimisiku Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 @Gerritvogels... Mijn WET54G is een versie 3.1 ETSI. Hiervoor was versie 2.03 de enige en tevens laatste die via Linksys bestaat. Bij navraag blijkt dat deze WPA helemaal niet ondersteunt. Zit wel in het menu van de instellingen, maar zodra je die aanpast crasht het bakje. Je moet dan terug resetten waarbij hij weer het vaste IP 192.168.1.226 krijgt. Het blijkt dat die versie WPA als test ondersteunde omdat de WPA standaard toen in opkomst was (volgens support Linksys). De ETSI versie voor Europa (13 kanaals) is door Linksys nooit verder ontwikkeld en deze 2.03 firmware uit maart 2006 is dan ook de enige officiele. Ik nam daar geen genoegen mee, want het apparaat is hier gekocht en heeft nooit succesvol gewerkt op WPA (wel op WEP). Navraag in de USA leert dat daar wel een versie 2.07 bestaat die officieel voor versie 3.0 is en slechts 11 kanalen ondersteunt. Op aandringen heb ik deze versie toegestuurd gekregen en ingeladen in mijn WET54G 3.1. Wat blijkt: nu wel een werkende WPA (bakje loopt tijdens Setup ook niet vast). Heb hem nu weer tussen de DMM7000s en mijn router. Alles werkt naar behoren behalve het video-streamen dan). Maar in elk geval hoeft hij niet de Kliko in.. Voor wat het waard is....
Beeper Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Die versie is ook via de linksys site te downloaden en inderdaad die versie doet het wel. Heb ook die versie genomen toen de 2.03 niet wilde werken. Sindsdien no problemo BTW wat beter werkt is een WRT54G met DD-WRT software, dan heb je 4 client aansluitingen. Die WRT is nog goedkoper ook ( als je de WET niet had natuurlijk )
Satbakker Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Hier ook een WET-54G versie 2.0 achter mijn dreambox hangen en idd. het is een buggy apparaat met heel weinig ondersteuning. Een beetje in de hoek gegooid ding door Cisco, maar ik heb hem redelijk stabiel al een paar jaar draaien. helaas ben ik wel gebonden en beprekt tot WEP en kan mijn netwerk niet in WPA hebben. Overigens gaat het video streamen perfect hier met die WET-54G - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen