Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

klanten van DSB halen massaal hun spaargeld weg. De telebankieren site ligt daardoor plat. DSB beweert zelf dat dit komt door dat hackers hun servers hebben aangevallen.

 

lees: http://webwereld.nl/nieuws/63853/vluchtende-klanten-leggen-dsb-bank-plat.html

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: renzie
klanten van DSB halen massaal hun spaargeld weg. De telebankieren site ligt daardoor plat. DSB beweert zelf dat dit komt door dat hackers hun servers hebben aangevallen.

lees: http://webwereld.nl/nieuws/63853/vluchtende-klanten-leggen-dsb-bank-plat.html

renzie


Dat spaarders hun geld weg halen bij DSB maakt Scheeringa weinig uit denk ik.Hij kan nu met minder geld toe omdat er toch niet veel hyptheken meer bij zijn bank worden afgesloten.
DSB is het topje maar denk niet dat alle andere banken nette handelaren zijn hoor.Het zijn allemaal boeven.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat spaarders hun geld weg halen bij DSB maakt Scheeringa weinig uit denk ik

 

Ik denk dat mijnheer Scheringa helemaal niet blij is, en dat het hem wel degelijk uitmaakt. Van het ingelegde spaargeld zijn onder andere de hypotheken gefinancierd. Als nu meer dan 8-12 % van dat spaargeld wordt opgenomen of overgeboekt naar rekeningen anders dan DSB rekeningen dan heeft de DSB bank echt een probleem. Ze kunnen tijdelijk misschien (duur) geld lenen bij andere banken maar ik denk niet dat andere banken in de rij staan in dit geval.

Dit grapje kost de DSB bank minimaal heel erg veel geld, in het slechtste geval is het over en sluiten voor de DSB bank. Ik weet niet of Wouter Bos zit te wachten op nog een staatsbank (Fortis, ABN-Amro).

 

Als ik een voorspelling mag doen, Of de overheid gaat heel erg snel bijspringen met weer heel veel (belasting)geld, of DSB wordt voor een appel en een ei verkocht aan een buitenlandse bank, of een heel erg snel einde DSB. Dat de overheid DSB inlijft lijkt me zeer onwaarschijnlijk al zal dit natuurlijk afhangen van het kosten / baten totaalplaatje.

 

Alla, ik heb geen geld, kan het dus ook niet kwijtraken smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is Dirk helemaal over de zeik.

 

Want of ze nu wel of niet een groot aandeel in hypo markt hebben doet niet zoveel ter zake.

 

Het is meer de slechte publiciteit die zo gevaarlijk is, vooral voor een dienstverlenend bedrijf als een bank waarbij het vaak gaat om vertrouwen.

 

Dat ook andere banken torenhoge provisies bij koopsompolissen en andere verzekeringen berekenen blijft ook onderbelicht.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Dat spaarders hun geld weg halen bij DSB maakt Scheeringa weinig uit denk ik


Ik denk dat mijnheer Scheringa helemaal niet blij is, en dat het hem wel degelijk uitmaakt. Van het ingelegde spaargeld zijn onder andere de hypotheken gefinancierd. Als nu meer dan 8-12 % van dat spaargeld wordt opgenomen of overgeboekt naar rekeningen anders dan DSB rekeningen dan heeft de DSB bank echt een probleem. Ze kunnen tijdelijk misschien (duur) geld lenen bij andere banken maar ik denk niet dat andere banken in de rij staan in dit geval.

Ik weet niet of die procedure zo werkt ,de bankgiro centrale
houd dacht ik de administratie bij van de overboekingen ,
dit zijn cijfertjes op papier en geen echt kontant geld.
Om de x dagen/weken/maanden wordt gekeken wie wat aan wie
geleend/tegoed heeft en daarop komt een rente factuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk krijgt hij de bal teruggekaatst.

Iemand haalt nu dezelfde streken met hem uit, als wat hij met sommige van z'n klanten heeft gedaan.

 

Alleen ben ik bang, dat er aan het einde alleen verliezers zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Pieter Lakeman heel hoog zitten. Hij weet in zijn boeken op een simpele, zelfs voor mij begrijpelijke manier uit te leggen wat er fout is gegaan, waarom, en hoe het zover heeft kunnen komen. Dat overgoten met een gort en gortdroge humor en super droge kost leest nog gemakkelijk weg ook. Ik heb zijn meeste boeken op avonden zoals deze (niets te doen, de tv "versta" ik niet, internet zo traag als dikke s....t) lekker met een biertje en een sigaretje gelezen.

Boute uitspraken zijn hem niet vreemd, knetterharde kritiek ook niet. Lees "binnen zonder kloppen" maar eens. Maar of dit nu echt verstandig is geweest ?

 

alla, zien het wel weer,

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb spaargeld bij DSB weggehaald. Maar dat al ruim een jaar geleden. Een termijndeposito (in mijn geval telkens een maand) gaf een redelijke rente. Maar na de eerste rentebijschrijving bleek dat de rente pas 2 weken na het binnenkomen van het geld was ingegaan. Genaaid dus voor 2 weken rente. Klein leed maar het ging mij om het principe van eerlijk zaken doen. Na een paar maanden geld weggehaald. Toen geld wel teruggestort op datum afloop maandtermijn. Dus slechts 1 x genaaid.

 

Kende toen de verhalen nog niet van torenhoge bijproducten die mensen aangesmeerd zijn. Anders was ik nooit aan en dergelijk soort bank begonnen. Vraag me af of de zoon van een kolensjouwer dat wist toen hij met een vet salaris daar instapte. Zelfde voor F de G die opstapte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

F de G heeft in ieder geval zeel snel zijn conclusie getrokken en is opgestapt. Zijn voorganger had daar wat meer tijd voor nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zijn de overeenkomsten met ICESAVE wel erg groot. Website onderuit, men belooft beterschap, maar hoe later het wordt hoe "onbereikbaarder" de website wordt.

 

Ik hoop voor alle DSB spaarders dat meneer Bos te hulp schiet, anders kunnen ze naar verwachting ergens rond januari hun geld gaan ophalen bij de NL bank .....

 

Als je de kans krijgt zou ik zeggen cashen en wegwezen!

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...