Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Tja dat DSB de BKR en de zorgplicht aan zijn laars lapt...
En als je bij een andere bank een afwijzing krijgt en Dirk smeert je toch 8 polissen bovenop een hypotheek aan, dat moet je toch te denken geven hoe dat bij DSB wel kan smirk


In de afgelopen 10 jaar heb ik gezien dat een bank (niet de DSB) spaarproducten aanbood. Als je verder keek, bleek het te gaan om aandelen en beleggingen.
Als je een beetje weet van de economie weet je dat aandelen nooit en te nimmer valt onder sparen.
Maar als je nooit economie hebt gehad op school, weet je dat niet. Dan denk je dat de bank de wijsheid heeft en verkoopt en ga je met ze in zee. Alleen je koopt dan in werklijkheid aandelen van de bank, met alle risico's van dien, in tegenstelling tot het veilige sparen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Tja dat DSB de BKR en de zorgplicht aan zijn laars lapt...
En als je bij een andere bank een afwijzing krijgt en Dirk smeert je toch 8 polissen bovenop een hypotheek aan, dat moet je toch te denken geven hoe dat bij DSB wel kan smirk


Volgens mij ben je toch echt zelf verantwoordelijk, wanneer je je handtekening onder een verdrag zet.
Men vergeet, dat de meeste contracten zijn afgesloten, toen iedereen dacht, dat de bomen tot in de hemel groeiden.

En helaas zegt met het hedendaagse onderwijs de genoten schoolopleiding niets over het niveau van de ondertekenaar.

Ik begreep trouwens uit de diverse uitlatingen, gedaan tijdens de uitzending van radar, dat een groot gedeelte van de contractanten wel aan zijn verplichtingen kan voldoen, maar het nu achteraf te duur vindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ja en er zat ook een man in de studio die zijn huis moest verkopen, en met de opbrengst, zijn schuld gedeeltelijk kon aflossen maar toch nog met een restschuld van 90.000 euro zat.
Dar is een hard gelach ceesv eek


En ja daar heeft hij toch echt zelf voor getekend. cool

Ja toch makkelijk als er banken bestaan die als je 25.000 wil lenen voor de keuken of badkamer te verbouwen er vervolgens mee op vakantie gaan of een andere auto voor kopen.
Maar de bank zit natuurlijk fout met zijn koppelverkoop maar blijkt dat je van oud politieman als Dirk toch zo miljardair kunt worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Tja dat DSB de BKR en de zorgplicht aan zijn laars lapt...
En als je bij een andere bank een afwijzing krijgt en Dirk smeert je toch 8 polissen bovenop een hypotheek aan, dat moet je toch te denken geven hoe dat bij DSB wel kan smirk


Je geeft hier zelf het antwoord al.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen vind ik het al slecht dat de notaris

(die door de consument betaald wordt en dus voor de

consument werkt) zijn klant niet adviseert

in mijn ogen is dat de taak van de notaris.

Of verplicht de DSB je naar een notaris te gaan die hun

aanwijzen ? als dat zo is is dat dacht ik ook nog verboden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "hypotheeknotaris" wordt door de klant gekozen.

Maar ja, ze bevelen wel een aan.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad al heel erg lang een bankrekening bij een buitenlandse bank nemen... Ik heb er eentje in Zweden, Duitsland en 2 in nederland... De Nederlandse (ING nu) is de DUURSTE!! je moet minimaal ca 12 euro per jaar betalen om te kunnen betalen. Te gek voor woorden vind ik... internationaal geld overmaken naar/van Zweden en Duitsland duurt ca 2 werkdagen... valt dus best mee. Het grote voordeel van een bank buiten de euro is dat je kan inspelen op de koers van de euro... als die sterk is, verplaats in een behoorlijk aantal euro's richting Zweden, en dat worden dan meer Kronen... is de euro zwak kan je weer kronen naar euro's sluizen en ga zo maar door... en dat alles kost :NIETS... geen kosten! Bij Zowel DKB, een Duitse bank, als Svenska Handelsbanken heb ik een Visa, repectievelijk Mastercard... geen enkel probleem... de Duitse Visa is zelfs gratis, zodat ik mijn NL visakaart aan het einde van dit jaar ga opzeggen, want daar moet ik voor betalen.

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Sverige
Je kan inderdaad al heel erg lang een bankrekening bij een buitenlandse bank nemen...

In IJsland kon dat ook, vraag maar aan Wouter Bos, die heeft daar nog wat geld uitstaan :D
Alleen met dat verschil dat het zijn eigen geld niet is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Om te beginnen vind ik het al slecht dat de notaris
(die door de consument betaald wordt en dus voor de
consument werkt) zijn klant niet adviseert
in mijn ogen is dat de taak van de notaris.
Of verplicht de DSB je naar een notaris te gaan die hun
aanwijzen ? als dat zo is is dat dacht ik ook nog verboden.
Fout notaris controleerd of alles wettelijk goed in elkaar steekt en verder niks.
Hoeveel actes zouden er gepasseerd worden nog als de notaris van alles gaat adviseren denk je?
Advies moet van je makelaar je bank of je boekhouder komen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: 1664

Sinds 1 oktober kun je zelfs een incasso opdracht voor een Nederlands bedrijf laten uitvoeren door een willekeurige bank in de Eurozone, en andersom uiteraard.

En hoelang duurt een overboeking binnen de eu ?
en creditcard bij buitenlandse bank (de bkr) ?
buitenlandse bank slikt geen accept giro kaart
en zo kan ik nog een paar opnoemen

Overboeking: nu 1 dag
Acceptgiro vervalt, wordt vervangen door 1 malige incasso zodat Nederland gelijk loopt met de rest van de Eurozone.
De BKR is een Nederlands feestje, geen idee of die iets weten van mijn schulden in de rest van de wereld.

Noem de rest eens op.

Je kunt overigens je rekening blokkeren tegen 'buitenlandse' incasso's, maar dat is in mijn beleving net zo iets als de Friesland Bank vragen om 'Limburgse' incasso's te weren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Overboeking: nu 1 dag

Dat zou mooi zijn ,ga ik testen
Origineel bericht van: 1664

Acceptgiro vervalt, wordt vervangen door 1 malige incasso zodat Nederland gelijk loopt met de rest van de Eurozone.

Uhhh ,dus overboekingen komen te vervallen ,je moet dus
gas/water/licht enz (eenmalig) procuratie geven voor je bankrekening ,ben ik niet blij mee

Heb eind september op de nieuwe manier (iban+bic) rekeningen
betaald ,2 overboeking werden niet herkend in het betalings
systeem (bedrag was afgeschreven maar bleef als openstaand
staan.)

Dus de betalingskenmerk (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx) komt niet goed
over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Uhhh ,dus overboekingen komen te vervallen ,je moet dus
gas/water/licht enz (eenmalig) procuratie geven voor je bankrekening ,ben ik niet blij mee

Heb eind september op de nieuwe manier (iban+bic) rekeningen
betaald ,2 overboeking werden niet herkend in het betalings
systeem (bedrag was afgeschreven maar bleef als openstaand
staan.)

Dus de betalingskenmerk (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx) komt niet goed
over.


Ik heb nergens geschreven dat overboekingen komen te vervallen, dat heeft ook niks te maken met een acceptgiro.
Een acceptgiro is niet wezenlijk anders dan een 1-malige machtiging, de opdracht volgt alleen een andere route.

Uiteindelijk krijgen we in de Eurozone in alle landen hetzelfde formaat rekeningnummers. (=IBAN/SEPA, single european payment area)
Er zijn banken die het systeem nog niet goed op orde hebben, dan komt bv het betalingskenmerk niet goed mee. Dat moet die bank oplossen, die is dus te laat met invoeren. Ik maak regelmatig geld over binnen de Eurozone, en sinds kort is het geld de volgende dag al bij de ontvanger bijgeschreven.

Let op dat dit bij sommige banken geen 'buitenlandse betaling' meer is, maar een 'Europese betaling'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...