Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Ja, wat nu.

 

Zitten met onze privé rekening ook bij DSB en kunnen tot donderdag a.s. 250,00 per dag opnemen.

Daar wordt je niet vrolijk van.

Zijn juist vanwege het kostenverhaal per kwartaal overgestapt naar DSB.

Zag net nog, dat ABN/AMRO - waar wij nog zitten tot de overboek service is verstreken 8,25 (kwartaalbetaling pas)+ 4,67 debetrente heeft afgetrokken, terwijl wij sedert juni j.l. geen handelingen meer hebben verricht bij deze bank en ook niet rood hebben gestaan.

Dat noem ik nu diefstal.

Net klacht ingediend, duurt 3 a 5 weken voordat wij bericht krijgen waarvoor die 4,67 dient te worden betaald.

Gaan dus niet meer terug naar ABN/AMRO.

Maar wat nu.

Per i januari a.s. zullen de banken de kosten per kwartaal dienen aan te passen.

Iemand enig idee, welke bank op dit moment de beste is/wordt wat het kosten plaatje betreft.

Wij reizen niet buiten de landsgrenzen, dus hebben alleen maar een simpele betaalrekening voor Nederland nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Pestvogel


Kunnen de 2000 werkloze werknemers van DSB en de vele
andere gedupeerden ,bij een definitief omvallen van de DSB,
een claim indienen bij Lakeman ?


Ja.

Deze vraag is ook tijdens de persconferentie gesteld en Noud Wellink was overduidelijk voorstander van een dergelijke claim.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinnen kan nog steeds... heb net winterbanden betaald met mijn DSB pasje...

Ik ben benieuwd of dit tijdelijk wordt of dat ze echt verdwijnen... in dat geval krijg je in ieder geval het resterende saldo terug, tenzij je meer dan 1 ton op je betaalrekening had staan... ik niet in ieder geval. Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren... er staat een paar 100 euro op, dus we zien wel wanneer ik er weer over kan beschikken.

Betalen bij de meeste supermarkten zal waarschijnlijk ook wel kunnen met een Duitse betaalpas (Maestro-logo erop) als de DSB pas het niet meer doet.

Een goedkoop alternatief voor de DSB... Argentabank is er zo eentje... ze werken via verzekeringskantoren... dat was de reden om niet voor deze bank, die oorspronkelijk uit belgie blijkt te stammen, te kiezen, maar wel voor de DSB.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Pestvogel


Kunnen de 2000 werkloze werknemers van DSB en de vele
andere gedupeerden ,bij een definitief omvallen van de DSB,
een claim indienen bij Lakeman ?


Ja.

Deze vraag is ook tijdens de persconferentie gesteld en Noud Wellink was overduidelijk voorstander van een dergelijke claim.


Volgens mij moeten ze een claim indienen bij Scheringa. Hij heeft het veroorzaakt zoals Wouter Bos zei in de persconferentie. Het was niet de kredietcrisis, maar het handelen van de bank die het heeft gedaan, waardoor ze nu in deze situatie zijn terechtgekomen.

Lakeman heeft niets anders de knuppel in de hoenderhok gegooid. Was niet nodig geweest als Nederland eerder had gehoord van de DNB. Dat was pompen en nathouden.
Maar de komende uren, dagen, maanden zullen we er nog wel veel meer overhoren.

Maar goed de andere 5 banken, zijn er sinds vandaag 1 concurrent kwijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog even wat tips van onze vrienden van Geenstijl

 

Citaat:
Rekeninghouders van DSB mogen nu even niet meer bankieren omdat er een bankrun aan de gang is. Maar toch schieten we te hulp. Want reken er op dat Wouter en WoudNellink dat niet gaan doen. Wat ze bijvoorbeeld niet uitleggen is het volgende: Mocht je een DSB-rekening hebben, dan kan je NU extra opnemen bij de supermarkt (het werkt trouwens voor iedereen die ff snel veel cash nodig heeft). Gewoon uitmaxen. In Nederland is gastgebruik toegestaan, maar je mag slechts één keer pinnen bij een vreemde bank met een max van 250,- euro per kalenderdag. Dus rij even de grens over. Want in het buitenland is gastgebruik drie maal toegestaan: drie keer pinnen met een max van 250 per keer. dus 750 euro per kalenderdag. Of koop de Ikea leeg voor 10.000 euro. Reken af met pin en breng de goodies na een dagje wachten linea recta weer terug. Ikea geeft geld cash terug.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Django
Agenta kent geen privé rekening meer,


dat zal dan zo zijn in Nederland , maar in Belgie is Argenta met een uitgebreid kantorennetwerk aanwezig en kan je alle bancaire verrichtingen doen . Ze waren trouwens één van de weinige banken die de voorbije maanden zonder overheidssteun de storm konden doorstaan . Misschien moet je even naar Belgie komen en hier een rekening openen , de rest kan je dan wel met pc-banking afhandelen en de kosten zijn nogsteeds 0 euro voor rekening , pc-banking , pinpas en visa-kaart .
Als een bank het goed doet mag het ook wel eens gezegd worden nietwaar ?
In strikte zin is Argenta een spaar-instelling , maar in de praktijk werken ze zoals een gewone bank , alleen voor afhaling van cash geld moet je in je eigen kantoor zijn maar dat is zowat het enige verschil met de grootbanken .
Voor alle duidelijkheid : ik deel hier enkel mijn ervaring met deze bank mee en heb verder geen enkele binding .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vorige posting was te zien dat 8 maanden terug eigenlijk alles al bekend was over DSB. Lachebekje had overigens zijn hebberige smoel het verst open.

 

Alle getallen over ingelegde gelden versus uitstaande gelden in hypotheken en andere leningen zijn hem bekend geweest. Lachebekje moet het dan ook opgevallen zijn dat de winsten nooit uit het verschil tussen de betaalde en ontvangen rente zo hoog konden zijn.

 

Bekend zijnde met alle cijfers zal hem gebleken zijn dat die grove overwinsten uit bijproducten als koopsompolissen zijn gekomen. Die overwinst komt uit "kosten", (naar verluid tot 80%).

 

Wetende dat de aanval de beste verdediging is, heeft lachebekje vooruitlopend op een onderzoek spontaan een verklaring afgegeven: Hij heeft tijdens zijn functioneren geprobeerd de bank een juiste koers te geven. (althans woorden van gelijke strekking)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lakeman heeft niets anders de knuppel in de hoenderhok gegooid

 

Helemaal mee eens. Pieter Lakeman is een "schreeuwlelijk" eerste orde, met dien verstande dat hij heel goed weet wat hij schreeuwt. Hij is net zoals Gerrit Zalm een prima boekhouder.

Pieter Lakeman is dan ook echt niet de gene die de DSB bank heeft omgeduuwd, dat mocht hij willen. Die macht heeft mijnheer Lakeman echt niet.

De DSB bank is omgeduuwd door het falende beleid van de raad van bestuur, het dagelijks bestuur, en de directeur (voorop).

Als het dagelijks bestuur, en de directeur netjes in gesprek waren gegaan met de "gedupeerde" hypotheeknemers, leners dan was er veel minder snel een gebrek aan vertrouwen ontstaan en dan was er zeer waarschijnlijk ook geen bankrun ontstaan.

Of DSB het dan uit had kunnen zingen, uiteindelijk denk ik van niet. Het was uiteindelijk ook wel verkeerd gegaan. Maar het had veel langer geduurd en dat was kostbare tijd geweest die het dagelijks bestuur en de directeur hadden kunnen gebruiken om een oplossing te verzinen.

Nu staat iedereen voor een voldongen feit en kennelijk is het kosten / baten plaatje dusdanig beroerd dat er geen bank te vinden is (of de overheid) die er ook maar een cent in wil pompen. Kennelijk is het zelfs voor de overheid goedkoper de boel te laten failleren dan (met heel veel geld) in te grijpen.

 

Afwachten hoe dit verder gaat. Want afgelopen is het denk ik niet. Ik neem aan dat er nog heel wat gerekend en gepraat gaat worden de aankomende dagen, anders zou men geen uitstel van betaling aanvragen, maar direct een faillisement. Wil niemand zijn nek uitsteken dan is het over en sluiten. Maar is er ergens iemand die met heel veel durfkapitaal wil investeren dan kan het ook maar zo weer "business as usual" zijn.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een slimme zet van de DNB. Alle terug- en overboekingen zijn bevroren.

 

Alleen opnames tot woensdag laat zijn nog mogelijk voor mensen met een DSB pinpas als die dat doen bij een andere bank.

( 3 x 250 euro)

Dat zijn mensen met een pasje die een betaalrekening hebben bij DSB.

Ook tot die tijd kun je volgens mij met de pinpas van DSB in de super e.d. betalen en meer geld contact opnemen.

 

De rest kan voor 2 a 3 maanden naar zijn spaargeld fluiten.

 

Er komt nu bij de DSB geen muntje meer binnen van nieuwe slachtoffers van hypotheken en leningen.

Maar de inkomsten aan oude hypotheken en leningen gaat gewoon door. Dus geen geld eruit, alleen erin.

 

De regeling die DSB met gedupeerden had, is donderdag door de Nederlandse bank geblokkeerd. Volgens mij om de verkoop van (onderdelen) van de bank makkelijker te maken. De Nederlandse staat heeft geen behoefte aan een failliete boedel. Zeker niet aan 2000 mensen die via het UWV 100% uitkering willen bij faillissement. (bij werkloosheid 70%)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...