Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat volgende week weer alle klanten weer aan hun

geld kunnen.

Het hele goedoe rond DSB is niet normaal

vorige week alles OK

maandag curatele

dinsdag+woensdag e.v.t. overnames worden gedwarsboomd ,de e.v.t kopers

kunnen niet eens in de boeken kijken

donderdag failliet (dat verwacht ik om 10:00 weten we meer)

 

Let maar op dit weekend wordt alles geregeld rond DSB

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil inloggen komt er dat:

 

Noodregeling van kracht

 

De rechtbank van Amsterdam heeft om 11:15 uur de zogenaamde "noodregeling" van toepassing verklaard op DSB Bank. Dat betekent dat alle mutaties bevroren zijn tot nader bericht.

 

U kunt momenteel geen gebruik maken van Internetbankieren.

 

Het deposito garantie stelsel van De Nederlandsche Bank blijft wel van toepassing.

 

 

doet toch vies als je niet aan je spaarcenten kunt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen die geld hebben staan, hebben maar een klein/tijdelijk probleem. Ze kunnen er even niet bij, maar daar zijn inmiddels genoeg oplossingen voor.

 

Het probleem zit in de hypotheken en leningen. Als die niet worden overgenomen, moeten ineens een hoop mensen hun lening of hypotheek oversluiten. En het is vervelend als dat niet lukt! Mag je huis of boot gedwongen in de verkoop. Achtergesteld deposito: geld weg. Zal ook wel opgaan voor alle beleggingsrekeningen e.d.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Het probleem zit in de hypotheken en leningen. Als die niet worden overgenomen, moeten ineens een hoop mensen hun lening of hypotheek oversluiten. En het is vervelend als dat niet lukt! Mag je huis of boot gedwongen in de verkoop.


Dat gaat niet gebeuren hoor. Die leningen en hypotheken worden gewoon door een andere partij over genomen, desnoods met een bepaalde korting verkocht. In het onwaarschijnlijke geval dat niemand het overneemt vevalt de terugbetalingsverplichting, dus dat zal nooit gebeuren.

Geld op beleggingsrekeningen zou ook safe moeten zijn, omdat de aandelen op je eigen naam staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

DSB is geen verzekeraar! Dus ook geen risicodrager.

Betaalde premies voor polissen geven dus gewoon dekking door de

verzekeraar.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In het onwaarschijnlijke geval dat niemand het overneemt vevalt de terugbetalingsverplichting


Vervalt wat? Volgens mij zijn bij hypotheken en leningen alle verschuldigde bedragen onmiddelijk opeisbaar.

Onwenselijk en onwaarschijnlijk zijn helaas twee verschillende dingen.

Ik weet dat effecten buiten het faillisement vallen, maar ik doelde op de cash/Euro's op je effectenrekening. We weten inmiddels dat achtergestelde deposito's buiten de dekking vd DNB vallen. Het aloude 'alle spaartegoeden zijn gedekt' is dus weer wat achterhaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Citaat:
In het onwaarschijnlijke geval dat niemand het overneemt vevalt de terugbetalingsverplichting


Vervalt wat? Volgens mij zijn bij hypotheken en leningen alle verschuldigde bedragen onmiddelijk opeisbaar.

Onwenselijk en onwaarschijnlijk zijn helaas twee verschillende dingen.

Ik weet dat effecten buiten het faillisement vallen, maar ik doelde op de cash/Euro's op je effectenrekening. We weten inmiddels dat achtergestelde deposito's buiten de dekking vd DNB vallen. Het aloude 'alle spaartegoeden zijn gedekt' is dus weer wat achterhaald.


Achtergestelde deposito's geven meer rente tegenover het verhoogde risico dat je je geld kwijt kunt raken, dat is altijd al zo geweest.

Een hypotheeklening zal nooit vervallen. Ik vrees dat mensen die een te hoge hypotheek hebben niet bij een andere bank terecht kunnen. (waarom zou een andere bank bereid zijn?).
De curatoren moeten echter geld binnen halen om de schuldeisers te kunnen betalen en dan zal er uiteindelijk maar 1 oplossing zijn: de hypotheek opeisen, gedwongen verkoop van het onderpand en faillissement van die persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het verleden hebben banken giftige hypotheeken

overgenomen (het begin van de crises) ,denk

dat nu ook wel overgenomen wordt maar niet de

rotte hypotheken

 

Ik vermoed dat de hypotheek leningen die altijd netjes

afgelost zijn gewoon verder gaan lopen bij een andere

bank.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtbank stelt besluit DSB uit

 

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag een besluit over een eventueel faillissement van DSB Bank uitgesteld. DSB krijgt tot vrijdag 12.00 uur de tijd om aan te geven of een overname van de bank nog mogelijk is.

 

Ook de bewindvoerders en De Nederlandsche Bank moeten zich er over buigen, zo heeft de rechter besloten.

De rechtbank zal een faillissement uitspreken als DSB Bank geen overnamekandidaten vindt.

 

Mocht de bank toch met een partij op de proppen komen, dan vindt er vrijdag opnieuw een zitting achter gesloten deuren plaats over het verzoek van de bewindvoerders om de noodregeling voor de bank om te zetten in een faillissement .

Kans

De rechtbank vindt dat DSB Bank nog de kans moet krijgen om met Nederlandse banken te praten over een mogelijke overname. De bank heeft zelf nog niet met de banken gesproken.

Minister Wouter Bos (Financiën) zei eerder deze week dat hij er niet in was geslaagd om vijf banken ertoe te bewegen om de geplaagde bank over te nemen. De risico's zouden voor de banken te groot zijn, stelde hij.

DSB Bank stelt dat de risico's voor grote schadeclaims beperkt zijn. De bank heeft zelf een inschatting van 85 miljoen euro gemaakt.

Kans

De rechtbank geeft DSB maar 24 uur de tijd om te kijken of het bedrijf nog een kans maakt. Volgens de rechtbank kan het uitstel kort zijn omdat de benaderde banken door hun onderzoek voorafgaand op de toepassing van de noodregeling op de hoogte zijn van de situatie bij DSB.

''Het moet ook kort zijn omdat de rekeninghouders en andere schuldeisers er belang bij hebben dat een faillissement uitgesproken wordt zodra vaststaat dat voortzetting van DSB als geheel niet mogelijk is'', aldus het tussenvonnis.

 

Bron: nu.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...