Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Datum: 15-10-2009 15:01:55

 

(Update van eerder gepubliceerd bericht "DSB krijgt van rechtbank tot vrijdag voor vinden koper" om reactie rechtbank toe te voegen.) AMSTERDAM (Dow Jones)--DSB Bank nv krijgt van de rechtbank in Amsterdam tot vrijdag 12.00 uur de tijd om te overleggen met de grote banken over een overname, zo maakt de rechtbank Amsterdam donderdag bekend naar aanleiding van de zitting die woensdagavond plaatsvond. "Als er geen reele kans is op een overname dan volgt faillissement", aldus de rechtbank in een verklaring op haar website. Een persrechter zegt tegen Dow Jones Nieuwsdienst dat DSB in zijn verweer betoogde afgelopen weekend niet bij het overleg tussen de banken te zijn betrokken en er volgens DSB wel degelijk een reddingspoging middels overname door andere banken mogelijk is. "De rechtbank heeft hierom besloten DSB nog een laatste kans en extra tijd te geven om een mogelijke redding te onderzoeken", aldus de persrechter. SNS Reaal nv liet Dow Jones Nieuwsdienst weten niet in gesprek te zijn over de koop van DSB of onderdelen ervan. Ook Fortis Bank Nederland nv zei desgevraagd na het besluit van de rechtbank geen reden te zien om een overname alsnog te overwegen. Rabobank en ING Groep nv wilden geven commentaar geven en ABN Amro was niet direct beschikbaar voor commentaar. Wanneer er wel kansen zijn dat DSB bank over kan worden genomen, zal de zitting vrijdagmiddag in besloten kring worden voortgezet, zo laat de rechtbank weten. Door Anna Marij van der Meulen; Dow Jones Nieuwsdienst, +31-20-5715 201; annamarij.vandermeulen@dowjones.com

 

(Bron: Betten Beursmedia News)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: klinkie
Origineel bericht van: leo1949
Mischien neemt broer Nico Scheringa alles over en gaat AZ andere shirtjes kopen. blush


Nico Scheringa Bank
nou liever niet frown


Correctie, de B staat niet voor Bank

Dus: Nico Scheringa Beheer

NSB klopt overgens wel aardig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnt toch een goede kans op een doorstart te zijn. Goede kans dat Scheringa de grootbanken aan kan tonen dat de claimcijfers niet goed zijn geweest.

 

Goed nieuws voor bijvoorbeeld diegenen die een achtergesteld deposito hebben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datum: 15-10-2009 18:05:54

 

AMSTERDAM (Dow Jones)--DSB Bank bv, de vijf grote Nederlandse banken ING Groep nv, Rabobank, ABN Amro, Fortis Bank Nederland en SNS Reaal nv en De Nederlandsche Bank (DNB) gaan vanavond in aanwezigheid van het ministerie van financien in gesprek over de toekomst van DSB Bank. Dit zegt Minister van Financien Wouter Bos donderdag in een bijeenkomst voor de pers. "De bijeenkomst richt zich op de vraag of de aanwezige banken geinteresseerd zouden zijn in een overname van DSB", aldus Bos. De DSB Bank van Dirk Scheringa heeft vandaag van de rechtbank Amsterdam tot vrijdag 12.00 uur de tijd gekregen om een overname te onderzoeken. "Als er geen reele kans is op een overname dan volgt faillissement", aldus de rechtbank. SNS Reaal liet Dow Jones Nieuwsdienst na de uitspraak van de rechtbank op donderdag weten niet in gesprek te zijn over de koop van DSB of onderdelen ervan. Ook Fortis Bank Nederland nv zei desgevraagd na het besluit van de rechtbank geen reden te zien om een overname alsnog te overwegen. Rabobank en ING Groep nv wilden geven commentaar geven en ABN Amro was niet direct beschikbaar voor commentaar. Door Anna Marij van der Meulen; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; patrick.buis@dowjones.com

 

(Bron: Betten Beursmedia News)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Daar heb je gelijk in. Het is gewoon een heel lastige situatie. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom mensen zo'n hypotheek afsluiten. Je weet toch wel waarvoor je je handtekening zet, zeker bij zulke hoge bedragen. Ik kan daar echt niet bij.


Ik kan dat ook niet begrijpen.
Eerst helemaal blij zijn omdat men naast het geld voor hun huis ook geld hebben voor een nieuwe inrichting met plavuizen en stofering, terwijl ze toch echt wel wisten waarvoor ze een handtekening hebben gezet.
Niemand kan mij wijs maken dat al die klagers compleet en geheel iq loos zijn en blindelings overal voor tekenen wat ze onder ogen krijgen, waarom nu dan wel? confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clarke
Origineel bericht van: Murdock
Daar heb je gelijk in. Het is gewoon een heel lastige situatie. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom mensen zo'n hypotheek afsluiten. Je weet toch wel waarvoor je je handtekening zet, zeker bij zulke hoge bedragen. Ik kan daar echt niet bij.


Ik kan dat ook niet begrijpen.
Eerst helemaal blij zijn omdat men naast het geld voor hun huis ook geld hebben voor een nieuwe inrichting met plavuizen en stofering, terwijl ze toch echt wel wisten waarvoor ze een handtekening hebben gezet.
Niemand kan mij wijs maken dat al die klagers compleet en geheel iq loos zijn en blindelings overal voor tekenen wat ze onder ogen krijgen, waarom nu dan wel? confused


Omdat de producten ingewikkeld zijn en vooral ook omdat ze misleidend zijn verkocht. Een ex medewerker kreeg er steeds meer moeite mee nietsvermoedende hardwerkende mensen voor tienduizenden euro's koopsompolissen te hebben verkocht en dan bedankten de gedupeerden hem ook nog na afloop voor de lagere maandlasten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, naast Dirk zijn er nog een aantal personen die minstens ter discussie kunnen en moeten worden gesteld:

 

- Nout Wellink, ik stel voor op staande voet ontslag

- AFM, idem dito

- Bos, drie weken geleden: "DNB is voldoende solvabel, gaat u rustig slapen".

- Balkenende: "Schering is een toffe peer!"

- Lakeman: de man denkt er met een faillissement beter uit te komen, er zijn nu, behalve een legertje advocaten, louter verliezers.

 

Zaak stinkt aan alle kanten.

 

In deze zaak gaat de volgende stelling op:

Vertrouwen komt te voet, en gaat met een straaljager.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lakerman heeft zich in beide voeten geschoten, je moet als

uitgerangeerde uit ouwe zak toch wat. Kan me niet voorstellen dat zijn klanten hier om hebben gevraagd. Er klopt veel niet bij de DSB, maar daar hadden toch we toezicht voor?! Dan maar de baby met het badwater weggooien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...