Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kijk dat heb je heel goed gezien Prutsie.

 

ik moet zeggen ik heb dit draadje verder niet gelezen,wil ik ook niet, maar wat ik hier wel over wil zeggen dat de heer Sheringa heel hard zijn best doet om te redden wat lu*lo lakeman en guppie Bos en de Nederlandse bank hebben kapot gemaakt.

het is gewoon ongelooflijk wat hier gebeurd, de crises is nog niet eens over en ze maken een bank kapot omdat het een prive bank is. 2000 man op straat verscheidene toeleveranciers minder werk veel mensen in de financiële problemen omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen,( bank laat geen betalingen meer toe) kunnen ze een boete voor krijgen. veel mensen kunnen geen geld meer opnemen om eten te kunnen kopen, er gaat ongeveer 110 miljoen spaargeld verdampen.

 

tijdens de crises was het een goede bank beter als al die andere( behalve de Rabo) en nu in een keer( het lijkt omdat er een gebrek aan nieuws was) is het een slechte bank en wordt hij met behulp van Naut Wellink en Wouter Bos en de curator kapot gemaakt.

 

ik heb hier maar een idee over, lakeman voor minimaal 5 jaar de cel in samen met Wouter Bos en Naut Wellink en Peter Balkenende, deze mensen zijn de hoofd verdachten in deze zaak,

dit is wat ik denk over deze zaak naar wat er tot nu toe naar buiten is gebracht.

 

en natuurlijk was de DSB verkeerd bezig met zijn hypotheken maar dat waren alle banken in Nederland het is ook geen verboden handeling het getuigt alleen van onprofessioneel gedrag dat alleen de DSB hierop wordt aan gepakt.

 

en er is maar een persoon die de zaak probeert te redden en dat is de heer Scheringa, ( wat zijn motieven ook mogen zijn)

 

 

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich begin ik een beetje bewondering voor Scheringa te krijgen.Hij gaat maar door... maar waarom????

DSB-Bank, DSB-beheer, DSB-schaatsteam_, DSB-museum, DSB-stadion, DSB-wilerproel, DSB-az voetbalploeg, DSB-.....

ja dan ga je toch door tot het gaatje.

Want om nu alles in een week ter verliezen???.

Echte bewondering heb ik voor het Personeel van de DSB bank

ze zijn staan overal.

Als hun baas langs komt juichen zei.

Ja het is wel hun baan maar ze doen het maar. Wat mij betreft ee Pluim voor het Personeel

 

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cobes

veel mensen kunnen geen geld meer opnemen om eten te kunnen kopen, er gaat ongeveer 110 miljoen spaargeld verdampen.

De bank staat te koop voor 350 miljoen ,met dat geld kan
de bank doordraaien.

Als de bank failliet gaat moeten de andere banken (volgens rtl(z))
3,3 miljard uitgeven aan depositogarantiestelsel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De bank staat te koop voor 350 miljoen ,met dat geld kan
de bank doordraaien.


Om na een paar dagen alsnog failliet te gaan. Iedereen met achtergesteld deposito of meer dan 100.000 E haalt alles op. Normale spaarders openen minimaal een tweede account om te voorkomen dat ze droog zitten tijdens oud en nieuw.

Scheringa en c.s. hebben geld verdient over de ruggen van nogal wat gedupeerden. De sympathie die hun doorzettingsvermogen oplevert doet hier niets aan af. Het zijn ongetwijfeld allemaal heel aardige mensen.

Als hier iemand wat te verwijten valt, zijn het de werknemers van de DSB bank. Ze hebben zichzelf in de situatie gebracht dat Lakeman, Bos, Wellink, etc hun lot konden bepalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobes, met je beweegredenen ben ik het absoluut niet eens, dit heeft helemaal niets met politiek te maken maar alles met een bank die gewoon niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.

Pieter Lakeman hier de schuld van geven is denk ik ook niet juist. Mijnheer Lakeman heeft een zetje gegeven, niets meer, niets minder. Als door zo'n zetje een bank omvalt dan was het al niet (helemaal niet) best.

De grootste trap is trouwens niet door Pieter Lakeman gegeven (dat was echt niet meer dan een zetje), maar dooe een lekkend iemand bij de Nederlandse Bank / justitie. Na het lekken van informatie dat de DSB bank onder bewind zou worden gesteld (wat overigens toen niet gebeurde) was het over en uit.

 

Verder denk ik dat juist op dit moment "de politiek" met Wouter Bos voorop hard aan het duwen is om te voorkomen dat DSB falliet gaat.

De regering draait uiteindelijk op voor de kosten van een fallisement. En ik denk dat de minister van financien daar op dit moment niet echt op zit te wachten. Tegenvallertje erbij van ???????? (boel geld, zelfs als je het snel gaat uitspreken ben ik bang)

 

Ik denk dus dat Wouter Bos maar wat blij is met de stront eigenwijze Dirk Scheringa die pertinent weigert de handdoek in de ring te gooien.

 

Voor Bos, Balk, de rest van de Nederlandse regering en de overige banken is het echter wel een simpel rekensommetje. Als ze de bank overnemen of steunen, wat worden zij er dan beter van. Kapitalistisch grondbeginsel No-1. Wat wordt ik er beter van.

Regering: Kennelijk is het goedkoper de bank te laten failleren dan over te nemen / financiele injectie te geven / garant te staan.

Banken: Als de bank failleert kunnen ze goedkoop delen van de curator overnemen zonder bang te hoeven zijn voor financiele sancties van welke autoriteit dan ook. Nu moeten ze de hele bank overnemen en kennelijk is dat het risico niet waard.

 

Of de DSB bank nog kan worden verkocht, ik denk het niet. Ook niet aan een Amerikaanse bank. De geleden schade is gewoon te groot, het risico dat het nog jarenlang claims regent met alle ellenlange rechtzaken en hoge kosten die daar aan vastzitten lijkt me niet echt een pre bij een verkoop. Misschien een Chineese of Russische bank, al denk ik dat ook dit niets word.

 

Wat me wel opvalt is dat iedereen nu valt over de DSB bank, en vooral hun praktijken. En echt niet alleen de DSB bank gaf veel te hoge hypotheken. Dat deden tot een paar jaar geleden veel meer banken. DSB bleef daar echter gewoon mee doorgaan terwijl andere banken hiermee stopten.

En dan de verzekeringen, Er zijn nog steeds legio kleine verzekeringsagenten die idioot hoge provisies opstrijken. Die aardige mijnheer die alles zo goed regelt in geval van schade, en die "gratis" elk jaar mijn verzekeringen bekijkt.

De DSB deed dit ook, alleen handiger, en op veel grotere schaal. En diverse andere banken deden dit ook tot voor kort. En daar hoor ik niemand over. Raar.

 

Maar dat doet allemaal weinig ter zake. Ik ben van mening dat Dirk Scheringa zelf zijn eigen bank om zeep heeft geholpen. Onbedoeld naar ik aan mag nemen, maar wel zelf gedaan.

Mismanagement.

Mijnheer Scheringa heeft veel te lang gewacht met het om de tafel gaan zitten met de "gedupeerde" hypotheeknemers / verzekeringsnemers. Die hebben het vervolgens met het zoeken van de publiciteit voor elkaar gekregen dat het algemene vertrouwen in de DSB bank is gaan verdampen waardoor mensen geld van de rekening gingen halen.

Toen gaf mijnheer Lakeman er nog eens extra ruchtbaarheid aan en toen ging het nog een tandje sneller.

Toen het kritisch werd en de Nederlandse bank in dreigde te grijpen door de boel onder curatele te stellen lekte dit uit, en dat was de absolute nekslag.

 

Alla, blijft de oprechte bewondering voor de pittbul mentaliteit van Dirk Scheringa.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, kan me heel eind vinden in je betoog. Echter die scheringa lijkt wel een student: als de deadline in zicht/verstreken is gaat hij pas werken.

Kwestie van te laat ingrijpen en maar om de hete brei heen blijven draaien.

De DSB gaat het echt niet meer redden, wat er nu gebeurt is om straks te kunnen roepen: ik heb er alles aan gedaan en met het vingertje naar andere mensen/partijen te kunnen wijzen.

 

Laat Scheringa maar eens nadenken waarom zij wel door zijn gegaan met die woekerpolissen. Dat dit gebeurt heeft hij over zichzelf afgeroepen. En wie zich brandt mag gerust op de blaren zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet in een redding van DSB, Als de Nederlandse banken het allemaal al af laten weten dan kan het alleen maar een grote beerput zijn.

Uiteraard knokt Scheringa voor een overname die ziet straks zijn vermogen verdwijnen want bij Scheringa is nog wat te halen, verkoop zijn schilderijen, museum, stadion en de spelers van AZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Ik geloof niet in een redding van DSB, Als de Nederlandse banken het allemaal al af laten weten dan kan het alleen maar een grote beerput zijn.
Uiteraard knokt Scheringa voor een overname die ziet straks zijn vermogen verdwijnen want bij Scheringa is nog wat te halen, verkoop zijn schilderijen, museum, stadion en de spelers van AZ
Heeft niets met elkaar te maken. Zo slim heeft ie dat wel gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke


Scheringa en c.s. hebben geld verdient over de ruggen van nogal wat gedupeerden.




Origineel bericht van: theparasol

Laat Scheringa maar eens nadenken waarom zij wel door zijn gegaan met die woekerpolissen.

Precies,als ie willens en wetens mensen heeft bedonderd,
en dat heeft ie,dan heb ik geen meelij met 'm.
Misselijkmakende graaier is 't.Niet de enige hoor,er zijn er nog veel meer in NL.
Kaalplukken die gast,dan weet ie hoe het is om geen geld meer te hebben!
Net als z'n klanten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
En nog heeft Scheringa niets geleerd.
De man heeft een bord voor zijn kop waar alleen maar €uro tekens op staan.

Mis. Momenteel zijn het Dollartekens..! :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...