Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Feedhunter Rini
Op zich begin ik een beetje bewondering voor Scheringa te krijgen.Hij gaat maar door... maar waarom????
DSB-Bank, DSB-beheer, DSB-schaatsteam_, DSB-museum, DSB-stadion, DSB-wilerproel, DSB-az voetbalploeg, DSB-.....
ja dan ga je toch door tot het gaatje.
Want om nu alles in een week ter verliezen???.
Echte bewondering heb ik voor het Personeel van de DSB bank
ze zijn staan overal.
Als hun baas langs komt juichen zei.
Ja het is wel hun baan maar ze doen het maar. Wat mij betreft ee Pluim voor het Personeel


Ze hebben nog meer, namelijk:

* Administratiekantoor De Perelaer
* Algemene Geldservice
* Alstromohria Beheer
* Amstel Financieringen
* Anglo Dutch Hartley Cooper
* Anglo Dutch Holdings
* Anro Services
* Asscom Financieringen
* Assurantiecentrale
* Assurantiekantoor D.A. van Ommeren
* Autokredietservice Noord Nederland
* Avero Financieringen
* AZ Vastgoed
* B & B Spaarsystemen
* Becam
* Bedrijfsfietsen Nederland
* Beleggings Krediet Centrale
* Beleggingskredietcentrale
* Bevago
* BKC
* B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen
* Bovo
* Brofinca
* Broforma Beheer
* Buro Frisia
* Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)
* C.A.B. Nederland
* Centraal Administratiekantoor Nederland
* Crefinass
* De Geldlijn
* D.K. Financieringen & Verzekeringen
* De Lage Hoek
* De Internetbankier
* De Spaar- & Kredietcentrale
* De Wijzend
* Defier Financieringen
* DFN
* Diemer Krediet
* Dirk Scheringa
* DS Groep
* DSB Financiële Diensten
* Elda Financieringen
* Enra Verzekeringen
* Eye-Dentity Communications
* FCH
* Financiële Cliënten Service
* Financieringskantoor Moonen
* Free to Buy
* Frisia Financieringen
* Go! Card
* Grijpskerk Driesum beheer
* Helepolis
* Het Media Advies
* Hendriks & Partner
* Hollands Voordeelkrediet
* Hollands Welvaren Select
* Infad
* Incassobureau Inspectrum
* KFO
* Kredietgroep Nederland
* L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)
* L.R.W. van Eden
* LBA Financieel Advies
* Lenen.nl
* Limageon Beheer
* Mafinass
* Mohr en van der Zee
* Moonarda Begeer
* Moonen Financieringen
* Museum Frisia Financieringen
* Nationale Geldservice
* Nationaal Kredietburo
* Nationale Krediet Bemiddeling
* NIVO
* NKB
* N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies
* Postbeleggen
* Posthypotheken
* Postkrediet
* Postpensioen
* Postsparen
* Postverzekeren
* Reclame Adviespunt
* Rijswijksverzekeringskantoor
* Roona Financieringen
* RVK
* Scheringa en de Vries
* Spaar- en kredietcentrale
* Spaareffect
* Spaarkrediet
* Sparen Verzekeren Lenen
* Symphosticar Beheer
* Telefoonkrediet
* The Anglo Dutch Assurance Society
* Theo Vonk Topsport Management
* T & T Holding
* TKS Telefonische Kredietservice
* Topkrediet
* Van Ommeren
* Vezeno Financieringen
* Voorschotbank


Dat is dus de gehele DSB Groep.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zijn krediet is in Nederland in elk geval op.

 

Amerikanen doen toch alles al op de pof dus die zien zo'n geinig klein bankje wel zitten.

Wellicht is daar de commotie over die woekerpolissen ook niet bekend en zo gaat de kat in de zak over de grens en is Scheringa en Nederland het probleem definitief kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Zijn krediet is in Nederland in elk geval op.

Amerikanen doen toch alles al op de pof dus die zien zo'n geinig klein bankje wel zitten.
Wellicht is daar de commotie over die woekerpolissen ook niet bekend en zo gaat de kat in de zak over de grens en is Scheringa en Nederland het probleem definitief kwijt...


Die Amerikaanse bank heet Lone Star. Dat bericht staat in NRC Handelsblad vandaag op basis van informatie waar de krant over beschikt.

Lone Star, een opkoopfonds uit Dallas, Texas heeft al eerder met dit bijltje gehakt. Zo kocht de investeringsmaatschappij in augustus vorig jaar de Duitse industriebank IKB. De Amerikanen zochten volgens NRC eerder deze week contact met een zakenbank in Amsterdam over DSB.

Lone Star voldoet aan de omschrijving die Dirk Scheringa gaf over zijn koper: een serieuze partij met genoeg geld die al eigenaar is van meerdere banken in de wereld.

Weer een fijn clubje dat lonestar.

Ze worden in Zuid korea vervolgd sinds 2003 voor manipulatie met aandelen en meerdere aanklachten.

De tokyo sowa bank is ingestort in 1999 en heeft toen van de overheid 760 miljard yen gekregen en lone star heeft dat gebruikt om winst mee te maken en dat via een Ierse firma door te sluizen naar de Bermuda zodat de overheid geen belasting kon heffen en ze vermelden ook niet dat ze winst hadden gemaakt maar dat bleek na controle 14 miljard yen over 2002 en 2003 te zijn waardoor ze 5 miljard yen belasting moesten betalen en de overheid in Japan heeft tot op heden dit geld niet ontvangen en heeft ook nog geen beslag op hun tegoeden kunnen leggen.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle banken zijn het zelfde ,dat wat dsb doet doen ook de

andere banken.

 

Het is voor de banken legaal om maar 10% van de schulden in

kas te hebben.

Naar bank normen zou je dus 100.000,- euro lening op

je hypotheek kunnen krijgen voor een huis van 10.000,-

of 10.000 krediet als je 1000,- op je rekening hebt

Ieder bedrijf zou bij 50% al failliet zijn.

 

Ik wil niet weten hoeveel bedrijven failliet gegaan zijn door

de bank als ze minder dan 70% eigen vermogen hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je de vergunning kunt krijgen, ik bedoel kopen dan maak je van je eigen bedrijf dus een bank. Altijd handig die extra ruimte in de kas mad

 

Hebben die graaiers weer goed voor elkaar. Ik liet me als regering niet in het ootje nemen. Nam resoluut een wet aan waardoor ze legaal die boevenclub leeg kan plunderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik liet me als regering niet in het ootje nemen. Nam resoluut een wet aan waardoor ze legaal die boevenclub leeg kan plunderen.


Die regering neemt ons juist in het ootje en met name Bos is ons aan het leegplunderen. mad
Ik ben het dan ook totaal niet met je eens. frown

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het niet uit maakt door wie je een oor aan genaaid wordt en of dat nu door de bank of de overheid gebeurd.

Bij beide kun je je geld inleveren en verdwijnt het in een bodemloze put.

Bij de bank wordt er direct weer een nog groter en duurder gebouw neergezet met als voordeel dat het via de aannemers ed. wel terug komt in de maatschappij.

Bij de overheid is het overschot al verdeeld zodra het bekend is dat er mogelijk over een half jaar een overschot is ontstaan en moet je maar afwachten hoe het ooit en in welke vorm terug komt bij de burger want er zijn nog zoveel verlanglijstjes dat het als echte lastenverlichting vrijwel nooit terug komt.

 

Je zou gewoon zelf de keuze moeten kunnen maken van ik wil niets met een overheid oid. te maken hebben, betaal dus ook geen belastingen oid. en als het fout gaat en het geld is op, jammer dan dan moet ik het zelf ook maar op zien te lossen en kan ik nergens aan kloppen.

Wil ik een huis kopen dan kan ik daar belastingvrij voor gaan sparen zodat ik minder tot niet afhankelijk ben van banken en overheid.

 

Denk dat menigeen daar stukken beter mee uit zou zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin, je hebt geen idee hoe goed je het hebt in Nederland. Ik heb heel wat afgereisd, ook voor langere tijd in het buitenland gezeten, maar blijf toch lekker in Nederland wonen.

 

Citaat:
betaal dus ook geen belastingen oid. en als het fout gaat en het geld is op, jammer dan dan moet ik het zelf ook maar op zien te lossen en kan ik nergens aan kloppen.

 

Dit soort onzin roepen ze ook altijd in de VS. En dan zitten ze met de koffers op de stoep te wachten tot iemand hun komt redden als het mis gaat (New Orleans, Kathrina) Dat duurde even, want een minimalistische overheid heeft nu eenmaal niet zoveel resources.

 

De belastingdruk is hoog in Nederland, maar als je hypotheekaftrek gebruikt mag je je daar dus niet over klagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Naar bank normen zou je dus 100.000,- euro lening op
je hypotheek kunnen krijgen voor een huis van 10.000,-
of 10.000 krediet als je 1000,- op je rekening hebt
Ieder bedrijf zou bij 50% al failliet zijn.


Volgens mij zit het iets anders.
als een bank €100.000 aan ingelegde gelden (spaarrekeningen van klanten) binnnenkrijgt dan lenen ze hier ongeveer €90.000 weer van uit. Hypotheken, en consumptieve kredieten (autolening, persoonlijke lening, etc.)
Ongeveer 10% van het ingelegde geld houd men dus in kas om klanten die hun geld willen opnemen van dienst te kunnen zijn.

Krijg je nu een zogenaamde "bankrun" dan wordt er door klanten meer geld opgenomen dan dat er in kas aanwezig is. De rest is immers uitgeleend aan andere mensen en dat geld is niet a la minuut opeisbaar.
De bank houd dan op te betalen. Dit heet failliet.

Als een bank dus onder curatele wordt gesteld en er worden bewindvoerders aangesteld wil dat dus absoluut niet zeggen dat het boekhoudkundige eigen vermogen van de bank negatief is. Ook als een bank daadwerkelijk failleert hoeft dit absoluut niet te betekenen dat er een boekhoudkundig negatief eigen vermogen is. De bank is opgehouden te betalen, en dus failliet.

Hierdoor komen er met regelmaat uispraken boven drijven dat een "gezond" bedrijf waar gewoon geld wordt verdiend failliet wordt verklaard. Dat "gezond" is natuurlijk niet zo. Dat er wel gewoon geld wordt verdiend klopt in vele gevallen echter wel.

In principe is elke bank op deze manier om te trekken. Als iedere spaarder zijn geld van de bank op zou nemen dan is er in NL geen bank meer over.
Dat is nu ook direct de reden dat men in bankenland zo verschrikkelijk hecht aan naam en vertrouwen. Alle banken drijven op dit vertrouwen. En bij DSB ebde dit vertrouwen weg bij de geld inleggende klanten die dus doordat ze hun geld weghaalden de bank omtrokken.

groeten,
Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een eenvoudig reken sommetje

bank heeft een klant met + 11.000,- op zijn rekening

bank vestrekt hypotheek lening van 100.000,- aan iemand

bank beleend de hypotheek bij de DNB en krijgt 90.000,-

 

Hoeveel heeft de bank ? 0,00 maar toch zit alles

financieel rond tot dat de klant zijn 11.000 wil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...