Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol

Ik had het dan ook over iets anders: geintje dat lone-star zuid-korea heeft geflikt wink

Als lone-star de touwtjes in handen krijgt wordt het
huilen voor diegene die een lening hebben bij een
van de krediet bedrijven van DSB.
Onze wetgeving voorziet niet bij zulke geldhaaien ,in de
usa kan je je prive failliet verklaren en morgen met een
schone lei beginnen ,in NL hang je er 5 a 20 jaar aan vast.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: theparasol

Ik had het dan ook over iets anders: geintje dat lone-star zuid-korea heeft geflikt wink

Als lone-star de touwtjes in handen krijgt wordt het
huilen voor diegene die een lening hebben bij een
van de krediet bedrijven van DSB.
Onze wetgeving voorziet niet bij zulke geldhaaien ,in de
usa kan je je prive failliet verklaren en morgen met een
schone lei beginnen ,in NL hang je er 5 a 20 jaar aan vast.


Dit bedrijf (Lone Star) is volgens mij geen bank. Het handelt in bedrijven, ongeveer op de manier zoals bedrijfjes hier autowrakken opkopen, uit elkaar halen en voor de oudijzerprijs weer met winst verkopen.

Verder over Lakeman:
Pieter Lakeman in opspraak om mislukt tvavontuur
hypocriete stemmingmaker confused

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Volgens mij zit het iets anders.
als een bank €100.000 aan ingelegde gelden (spaarrekeningen van klanten) binnnenkrijgt dan lenen ze hier ongeveer €90.000 weer van uit.


Als dat sprookje waar was dan zou geen bank failliet gaan.
Elk ingelegd bedrag wordt ongeveer 10 keer uitgeleend.( en dat is een voorzichtige bank)
Dus tegen dat spaargeld van een ton staat voor een miljoen aan hypotheken. Banken maken zo, zonder geldpers, geld.

Als jij dat doet komt de politie je opzoeken, maar banken hebben een vergunning.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: prutsie

Volgens mij zit het iets anders.
als een bank €100.000 aan ingelegde gelden (spaarrekeningen van klanten) binnnenkrijgt dan lenen ze hier ongeveer €90.000 weer van uit.


Als dat sprookje waar was dan zou geen bank failliet gaan.
Elk ingelegd bedrag wordt ongeveer 10 keer uitgeleend.( en dat is een voorzichtige bank)
Dus tegen dat spaargeld van een ton staat voor een miljoen aan hypotheken. Banken maken zo, zonder geldpers, geld.

Als jij dat doet komt de politie je opzoeken, maar banken hebben een vergunning.


Mag jij mij verklaren hoe een bank dan de verkopers van de huizen betaald. Die willen toch echt geld zien en geen fictief geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze betalen dan ook niet cash met eurobiljetjes...

 

Ze zetten gewoon wat getalletjes op een rekeningnr... ook allemaal fictief.

 

Het gaat pas fout als er een bankrun optreedt en er meer getalletjes weggegeven moeten worden dan dat er bijgeschreven worden.

 

Als je nog geen graaiert bent wordt je het wel, je totale benul en besef van geldwaarde gaat naar de klotuh als je te lang in dat cirquit zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze betalen dan ook niet cash met eurobiljetjes...

Precies alles blijft goed gaan zolang er geen cash nodig is.
Zo zeggen ze dat is de usa nog 2 procent echt geld is.


"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
Ze betalen dan ook niet cash met eurobiljetjes...

Precies alles blijft goed gaan zolang er geen cash nodig is.
Zo zeggen ze dat is de usa nog 2 procent echt geld is.



Dus het pinnen is de redding van de banken geweest,daarom
ook de reclame spotjes "pin ook kleine bedragen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

Zo zeggen ze dat is de usa nog 2 procent echt geld is.


"echt geld". Je denkt toch zeker niet dat een leuk bedrukt stukje papier "echt geld" is? Echt geld heeft een intrinsieke waarde, dus grammen goud of zilver en dat hebben we al heel lang niet meer.

We hebben nu "fiat" geld. We hebben ons fiat gegeven, zijn dus accoord met, het gegeven dat een overheid garant staat voor de waarde van stukjes papier. Zodra het vertrouwen weg is dat je voor dat stukje papier (of overboeking) een echt bestaand goed in handen kan krijgen, zoals brood en aardappelen, dan stort het systeem in.

Bijna iedereen denkt dat het systeem vanzelfsprekend is, maar het is puur gebaseerd op vertrouwen, En dat vertrouwen kan in luttele uren weg zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie heeft wel gelijk, die banken verzinnen gewoon getallen faktor 10, moeten wij eens doen, ik heb het helemaal gehad sinds die €, al dat gepin, 1 grote BigBrother! Nee hoor, geef mij maar gewoon briefjes in mijn zak, ben ik niet te traceren ook, op de gsm na.....

Die banken mogen van mij ontploffen, graaiers net als de belasting.

Moet je eens kijken wat er gebeurd als iemand overlijd, hup successie belasting, kan je beter je poen alvast eraf halen, tegen de belasting kan geen rentewinst op hoor. Ik heb er van geleerd om me heen, dan maar geen rente...maar ook geen vermogensbelasting! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Dirk ( en de raad van bestuur) zit nog steeds in de ontkenningsfase. Hij wil een lening van de NL staat+bezitters van een achtergesteld deposito+wat geld van Dirk zelf zodat "de bank verder kan"

 

De grote denkfout is dat Dirk denkt dat er nog een bank is.

Als de bank weer open gaat en er hangt geen bord "RABO" of een andere grote naam op het pand, dan zullen alle tegoeden onmiddellijk worden opgenomen. Er staat voor 2,5 miljard aan onmiddellijk opeisbare tegoeden en die zullen net zo snel weglopen als de DSB computer kan verwerken. Die klanten zijn dan weg en komen nooit meer terug.

 

Zonder die klanten bestaat de DSB bank niet meer, er resteren dan alleen nog klanten die geld schuldig zijn, maar die dienen een gezamenlijke claim tot schadevergoeding in van ook nog enkele miljarden.

 

DSB eindigt 19 oktober 2009.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dirkje wel zo slim is geweest om zijn privé vermogen niet bij zijn eigen bank onder te brengen.... whistle

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Ik denk dat dirkje wel zo slim is geweest om zijn privé vermogen niet bij zijn eigen bank onder te brengen.... whistle


geloof me maar, die 265 miljoen euro, staat veilig ergens anders geparkeerd, die hoeft niet te wachten totdat de pinautomaten weer opengaan voor DSB klanten

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...