Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Scheringa:We zijn niet failliet, we zijn kapot gemaakt.

 

100 miljoen euro

"Als Bos ons 100 miljoen euro eigen vermogen had gegeven, hadden we met gemak kunnen overleven. We deden precies hetzelfde als collega-banken. Na het overleg met de gedupeerden zijn we er goed uitgekomen, we hadden daarna een andere bank, vanaf 1 april hadden we een gezonde bank met rentemarge."

 

Scheringa: "ik roep hierbij op tot een parlementaire enqûete: de onderste steen moet boven komen, we zijn kapot gemaakt."

 

Excuses

De topman geeft toe "dingen fout gedaan" te hebben, maar is tevens van mening dat hij dit recht gezet heeft door zijn excuus aan te bieden. Verder was DSB volgens hem een winstgevend en kerngezond bedrijf.

 

Trucs

Scheringa vindt dat de bank door "boekhoudkundige trucs" van toezichthouders onderuit is gehaald. Hij wijst onder meer op aannames van De Nederlandsche Bank (DNB) over de waarde van participaties en claims van gedupeerde klanten. Ook wijst hij op het verlagen van de kredietfaciliteiten door DNB.

 

Geld verdienen

Wat ik nu ga doen? "Geen idee, een boek schrijven een film maken. Misschien in de politiek, ik moet gewoon geld gaan verdienen. Ik ben overigens nog voorzitter van DSB Leven en Schade en ik ben ook nog voorzitter van AZ."

 

Ik ben alles kwijt

"Het eigen vermogen in de bank is 250 miljoen euro, we zijn kerngezond, maar dat si weg. De kunst is 40 miljoen euro waard, ook weg. Alles wat in DSB beheer zit is straks weg." "Ik heb alleen mijn huis nog."

 

AZ

"AZ komt ook in andere handen, we gaan deze week kijken hoe het met de club verder gaat. De komende dagen ga ik me bezig houden met de redding van AZ. AZ zal onafhankelijkheid blijven. DSB is nog tot het eind van het seizoen shirtsponsor."

 

Bron: RTL Z

 

Maar laten we de onderzoeken afwachten wat Wouter Bos zegt dat geloof ik al jaren niet meer. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Ja minister van Financieen is wel wat voor m :D


Inderdaad, hij kan wat anderen niet kunnen en dat is met 100 miljoen Euro eigen vermogen een bankrun voorkomen blushconfused

Wie gelooft wordt zalig.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer die rekeningen 1 dag toegankelijk zouden zijn geweest was die server en al die lijnen zo zwaar belast geweest dat het hele telecom net plat zou hebben gelegen geen internet geen tlefoon en zelfs C2000 zou niet meer hebben gewerkt alle communicatie middelen zouden zijn ingezet om de rekeningen leeg te trekken. :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Inderdaad, hij kan wat anderen niet kunnen en dat is met 100 miljoen Euro eigen vermogen een bankrun voorkomen blushconfused

Wie gelooft wordt zalig.....




Ja met 100 miljoen had plan B door kunnen gaan dus dat alle achtergestelde deposito's en spaargeld omgezet zou worden in aandelen DSB dan krijg je een ander plaatje.

Maar het heeft weinig zin er over verder te gaan de bank is failliet. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja met 100 miljoen had plan B door kunnen gaan dus dat alle achtergestelde deposito's en spaargeld omgezet zou worden in aandelen DSB dan krijg je een ander plaatje.


Iedereen die daarna bij zijn centen kan, de gewone rekeninghouder
en de spaarder (tot 100.000 Euro), pakt zijn geld en vertrekt.
Dan ben je heel snel door die 100 miljoen Euro heen.
Blijven nog over die lekkere claims van de klanten die ze het vel over de oren hebben getrokken..... blush


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Dan ben je heel snel door die 100 miljoen Euro heen.


Je cijfers kloppen niet de achtergestelde gelden bedragen ook dikke 200 miljoen dan zou je op een dikke 300 miljoen komen.
Die gelden gaan zo gebruikt worden voor andere schuldeisers en de achtergestelde klanten blijven achter met lege handen dus die waren wel te porren voor een ruil in aandelen DSB.

Daarna zou er eerst rust in de tent moeten komen anders halen inderdaad de rekeninghouders hun geld weg.
Plan B was dus voor mij ook geen goede oplossing.
Maar nogmaals discussie heeft geen zin meer de bank is failliet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lef om ook nog ff te wijzen naar Bos en de DNB als beulen die "Zijn" DSB pootje gelicht hebben.

 

En oproepen tot een parlementaire enquete. Nou: ik ben er tegen, alleen als hij hem zelf uit eigen middelen financiert want die enquetes kosten vet veel geld.

 

Laten ze die DNB maar eens enqueteren, daar heb ik prive wel een paar tientjes voor over smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: sattaz
Dan ben je heel snel door die 100 miljoen Euro heen.

Je cijfers kloppen niet de achtergestelde gelden bedragen ook dikke 200 miljoen dan zou je op een dikke 300 miljoen komen.


@aart44,

Waar heb ik geschreven dat die 100 miljoen Euro NIET bij de achtergestelde gelden komen?
Ik heb met name verteld dat je heel snel door die extra buffer van 100 miljoen Euro
heen bent als je de DSB als normale bank wilt laten voortbestaan.
Die 100 miljoen Euro extra buffer zorgen echt niet voor rust in de tent.
Anders hadden de 5 grote Nederlandse banken dat bedrag wel geleend.
Nu hebben de 5 grote Nederlandse banken een strop van misschien wel 2 miljard Euro.

Vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al gaat deze affaire nog wel ff langer duren ben benieuwd wat er nog meer boven tafel gaat komen . De DSB was dan wel geen voorbeeld van hoe een bank in principe dient te handelen maar de manier waarop deze bank naar zijn faillisement geleid is stinkt aan alle kanten en dan heb ik het in dit geval niet over Scheringa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@aart44,

Waar heb ik geschreven dat die 100 miljoen Euro NIET bij de achtergestelde gelden komen?
Ik heb met name verteld dat je heel snel door die extra buffer van 100 miljoen Euro
heen bent als je de DSB als normale bank wilt laten voortbestaan.
Die 100 miljoen Euro extra buffer zorgen echt niet voor rust in de tent.
Anders hadden de 5 grote Nederlandse banken dat bedrag wel geleend.
Nu hebben de 5 grote Nederlandse banken een strop van misschien wel 2 miljard Euro.

Vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Lijkt me dat uit het onderstaande citaat je uitgaat van een eigen vermogen van 100 miljoen samen met het achtergestelde geld is dat toch een dikke 300 miljoen.
En DNB moest ook nog meedoen met plan B voor 800 miljoen totaal meer als een miljard euro en ruim voldoende voor een bankrun als ik het goed heb staat er nog een totaal van 850 miljoen aan schulden uit als de cijfers kloppen.
Maar dan zou je een bank hebben zonder schulden maar ook zonder klanten.

Origineel bericht van: sattaz

Inderdaad, hij kan wat anderen niet kunnen en dat is met 100 miljoen Euro eigen vermogen een bankrun voorkomen blushconfused

Wie gelooft wordt zalig.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...