Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik zou blij zijn als dat europees systeem goed gaat werken

ik woon in belgie en werk in nederland.

Nu krijg in mijn loon op de NL rekening en dat moet dan

weer op mijn B rekening.

 

pinnen met mijn NL (meastro) werkt niet bij veel pinautomaten

in B ,en met mijn B kaartje (meastro enz) kan ik op veel

plaatsen in NL niet pinnen.

ALD* LID* enz slikken geen buitenlandse kaart.

 

Met mijn NL INGBANK pas kan ik niet pinnen bij een

B INGBANK mad

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: 1664
Ik zit 'live' de persconferentie te volgen van hypotheekleed en ben blij dat ik geen achtergesteld deposito heb weggezet bij de DSB....


Sorry, degene die in deze tijden zijn geld belegd in achtergestelde deposito's vraagt om ellende.Waarschijnlijk verblind door hebzucht. Overigens bestaat het risico alleen bij omvallen van de bank. En ik zie de DSB niet omvallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je door belgie rijdt is het inderdaad niet makkelijk om te tanken... erg veel (goedkopere) tankstations slikken alleen belgische pinpassen... en daar sta je dan met een Duitse, Zweedse en 2 Nederlandse passen... en ook nog 2 visacards en een mastercard.... hahaha.... Het is altijd interessant om een kaartje te hebben van een land waar je vaak komt. Dat opent veel meer deuren, en is makkelijker. je moet er dan wel voor zorgen dat die banken/passen "gratis" zijn uiteraard smile

 

Nog even over dat hele DSB gedoe, blijven we weer on-topic...

Ik vind het overigens totaal overbodig dat er nu zo veel heisa is over die hypotheken en andere te dure kredieten die de DSB vestrekt zou hebben. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze aanschaffen. Je leest toch altijd de voorwaarden voordat je ergens instapt?? Ik begrijp dit niet hoor.

Je hebt datzelfde een poosje geleden in Zweden gehad met SMS-krediet. Ik weet eigenlijk niet of dit fenomeen hier ook bestaat... maar het werkt zo : je SMS't het woord "låna" wat lenen betekent, spatie en dan het bedrag, vb 2000 naar een kortnummer van de betreffende kredietverlener. Binnen een uurtje heb je dan 2000 kr op je rekening staan (je moet eerst registreren via een website waarin alle voorwaarden staan, en dan kan je iedere keer als je er zin in hebt gebruik maken van die faciliteit. je betaalt ca 30% onkosten... rente noemen ze het niet echt meer, omdat ze dan beschuldigd worden van woeker... hahaha... nu willen ze dit soort dingen verbieden. Balachelijk!! want ieder is toch verantwoordelijk voor wat hij doet? Alle voorwaarden staan er netjes bij, ik heb het zelf eens uitgezocht, zonder uiteraard 1 enkele kroon te lenen, want dat is totaal onnodig vind ik. leer eerst spåaren, en koopdan pas iets... zo hoort het volgens mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets niet begrijp in de voorwaarden, zal ik nooit een handtekening er onder zetten. Ik wil altijd voor 100% weten wat ik 'gekocht' heb. is het zo vaag en diffuus, weet ik niet wat me boven het hoofd hangt, en doe ik niet mee. Er zijn erg veel aanbieders, dus ga je gewoon naar de volgende toe, totdat je een duidelijke tekst krijgt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Als ik iets niet begrijp in de voorwaarden, zal ik nooit een handtekening er onder zetten. Ik wil altijd voor 100% weten wat ik 'gekocht' heb. is het zo vaag en diffuus, weet ik niet wat me boven het hoofd hangt, en doe ik niet mee. Er zijn erg veel aanbieders, dus ga je gewoon naar de volgende toe, totdat je een duidelijke tekst krijgt.


Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Mensen met voldoende kennis en ervaring zijn dan ook niet in deze val getrapt. (of die van, bijvoorbeeld een Rabo op-maat-rommel-hypotheek, om maar even wat tegenwicht te bieden)

Maar er zijn ook legio mensen met weinig opleiding, kennis en ervaring die hun zinnen hebben gezet op hun droomhuis en door de adviseur een 'oplossing' krijgen geboden. Die mensen zetten snel een handtekening zonder zich te kúnnen realiseren dat het niet goed zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664


Maar er zijn ook legio mensen met weinig opleiding, kennis en ervaring die hun zinnen hebben gezet op hun droomhuis en door de adviseur een 'oplossing' krijgen geboden. Die mensen zetten snel een handtekening zonder zich te kúnnen realiseren dat het niet goed zit.


Precies wat ik bedoel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: 1664


Maar er zijn ook legio mensen met weinig opleiding, kennis en ervaring die hun zinnen hebben gezet op hun droomhuis en door de adviseur een 'oplossing' krijgen geboden. Die mensen zetten snel een handtekening zonder zich te kúnnen realiseren dat het niet goed zit.


Precies wat ik bedoel.


Maar als je al die mensen wil gaan beschermen zit meer dan 85% van ondernemend Nederland straks achter de tralies!

Als de telefoon gaat kan je momenteel al voor honderden euro's kwijt zijn omdat je nooit weet wat je aangesmeerd zal worden... Brieven waarin beloofd wordt dat jij nou net die ene grote geldprijs van 100000 euro gewonnen hebt... je moet alleen even...... tja...
Ik vind het uiteraard jammer als mensen ergens tegen hun wil ingestonken zijn, maar heel erg veel mensen lenen er maar op los om toch net dat grotere huis, of die grotere auto te hebben dan een ander... hebzucht komt voor de val. Ik vind dus niet dat ze daarvoor een bank moeten gaan aanvallen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
hebzucht komt voor de val. Ik vind dus niet dat ze daarvoor een bank moeten gaan aanvallen...


In tegenstelling tot 'normale' bedrijven hebben financiele instellingen een zorgplicht.

Citaat van de NVB : "De zorgplicht van de bank houdt in dat zij bij haar dienstverlening de nodige zorgvuldigheid in acht dient te nemen, waarbij zij naar beste vermogen met de belangen van de klant rekening houdt."

Die zorgplicht is door veel banken met voeten getreden, de adviseurs hebben hun eigen financiële belang bovenaan gezet, daarna die van de bank, die van de klant is ver te zoeken. De betreffende banken mogen dus terecht aangevallen worden en zijn zijn ook wel degelijk aansprakelijk te stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat erg vreemd... Als het een commerciele bank is in de vrije kapitalistische maatschappij, zie ik geen probleem dat een bank naar "zichzelf" kijkt... dan doen ze toch al, het is aan de klant om niet in een val te trappen (maar dat is mijn visie). Heb je een communistisch systeem, wat in erg veel gevallen de betere optie is, dan is de bank een volkseigen onderneming, en staat ook ten dienste van het volk. Dan geldt een zorgplicht... maar daar hebben we hier blijkbaar niet voor gekozen.

 

Nog even.. waar ligt de grens?? Vanaf wanneer is een bank zijn "zorgplicht " niet nagekomen? Blijkbaar niet als je hoge bankkosten moet betalen, als je voor een pinpas moet betalen etc... Als je moet betalen om te mogen betalen... ook niet... voor sommige mensen zijn die 100 euro die je in bepaalde gevallen door dit soort verborgen kosten kwijt bent ook erg veel geld.

Ik blijf het vreemd vinden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Sverige
Op zich is dat erg vreemd... Als het een commerciele bank is in de vrije kapitalistische maatschappij, zie ik geen probleem dat een bank naar "zichzelf" kijkt... dan doen ze toch al, het is aan de klant om niet in een val te trappen (maar dat is mijn visie). Heb je een communistisch systeem, wat in erg veel gevallen de betere optie is, dan is de bank een volkseigen onderneming, en staat ook ten dienste van het volk. Dan geldt een zorgplicht... maar daar hebben we hier blijkbaar niet voor gekozen.

Nog even.. waar ligt de grens?? Vanaf wanneer is een bank zijn "zorgplicht " niet nagekomen? Blijkbaar niet als je hoge bankkosten moet betalen, als je voor een pinpas moet betalen etc... Als je moet betalen om te mogen betalen... ook niet... voor sommige mensen zijn die 100 euro die je in bepaalde gevallen door dit soort verborgen kosten kwijt bent ook erg veel geld.
Ik blijf het vreemd vinden.

Alle banken staan onder toezicht van de nederlandse bank, die staan er ook garant voor als het misgaat.
Zij stellen als eis dat iedere bank een zorgplicht heeft, zo simpel is het dus whistle


Vandaar dat gisteren bij Pauw en Witteman naast superschurk Dirk"heb jij nog geen lening?"Scheringa ook Noud "ik keek de andere kant op" Wellink van DNB als schuldige werd aangewezen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel ook voor om de STER reclame aansprakelijk te stellen. Deze heeft namelijk de afgelopen jaren de producten van de DSB ongelimiteerd aanlaten prijzen als iets goeds.

 

Een intermediair, als de STER, mag best wel eens aansprakelijk worden gesteld voor datgene wat zij steeds ten gehore laat brengen.

Let wel: STER is geen "ruilbeurs" zoals kazaa, ed.. De Ster brengt doelbewust spots in de ether, op de tijdstippen waarop de potentiele klanten zitten te kijken.

De STER doet dit niet alleen met de DSB maar ook voor verscheidene brillenwinkels, kledingzaken, en bij voorbeeld de nationale telecombedrijf. Soms in één blokje wel drie keer, met een opzwepende muziek en een flitsend filmpje. Bijna krijg je het gevoel, het kan niet beter, dit is het! Stom als ik het niet koop.

 

Nou dat hebben wij dus gezien met de DSB die nu door het stof gaat. Daarom vind ik dat de STER ook best aansprakelijk kan worden gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toemaar straks doe je ons nog geloven dat het een postbus 51 spotje was smile

 

De ster wou maar wat graag dat zakje geld hebben van de DSB in ruil voor wat zendtijd.

 

Wat ik niet snap is dat mensen leningen en hypotheken afsluiten zonder er eerst kritisch naar te kijken.

Blijkbaar is het hier in NL normaal aan het worden dat als je maar zielig bent dat je dan als een klein kind je geld terugkrijgt en of je schulden kwijtgescholden.

FF een aai over je bol, jij kon er niets aan doen het was die boze bank!

 

Halverwege de jaren 90 ging het zo lekker op de beurs dat jan met de pet ook mee ging handelen.

En dan zonder enige kennis van zaken ff pakje geld lenen want dat kwam immers wel terug met winst...

 

Hadden de banken toen ook zorgplicht moeten tonen? Of was men dan met rieken en hooivorken richting de banken getogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...