Ga naar inhoud


Heb jij ook spaargeld bij de DSB staan?


renzie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sverige
Ook 30 jaar is een belachelijke tijd vind ik... 10 tot 15 jaar is veel doordachter! Besef wel dat 30 jaar lang betalen voor een huis wel heel erg lang is.


30 jaar is dacht toch wel zo ongeveer de standaard die men aanhoudt.
En dat lijkt me ook heel logisch, ga maar eens een eenvoudige rekensom maken.
Stel je koopt een huis van 250.000 hiervan kun je 50.000 zelf financieren blijft over 200.000
Om dit alleen af te betalen in 30 jaar moet je dus 30 x 12 maanden al een bedrag van 555 euro betalen.
Maar er is ook nog rente te betalen stel je betaald 6% rente en krijgt daar 35% van terug via je belasting aangifte dan komt dat er nog bovenop.
Verder heb je ongetwijfeld een levensverzekering oid. nodig wat er ook nog bovenop komt.
gevolg dat je toch snel naar een bedrag van richting de 1400 euro per maand gaat.

Je moet dan toch wel heel veel verdienen om ipv. over 30 jaar (als je het bedrag dan even voor het gemak wat je per maand betaald x 2 doet)al in 15 jaar alles terug te hebben betaald.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Fatfreddy
Het is een afweging die je maakt huren of kopen.

Was het maar zo simpel.
Als ik hier een huis wil kopen dan kan ik een hypotheek van 150.000 krijgen.
Gebaseerd op mijn inkomen,want dat van de vrouw wil ik niet laten meerekenen.
De rest moet je zelf hebben.
Voor dat geld heb je hier niet eens een vakantiehuisje!
Een rijtjeshuis van 45 jaar oud zit al op 190.000.
KK erbij is dat dan een dikke 2 ton.
Als starter is dat niet te doen.
Je komt er gewoon niet meer tussen helaas.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een oplossing voor, tenminste dat probleem had ik ook.

Maar ik heb de hypotheek op laten splitsen in 2 delen, 1 deel voor 30 jaar en zoals in jouw geval 40.000 of 50.000 euro als 2e deel welke we versneld zijn gaan aflossen in 3 jaar.

Waarbij het volledige loon van mijn vrouw naar deze aflossing ging.

 

Meestal is een dergelijk kort termijn nog wel te overzien qua risco's.

 

Op zich is de markt nu vrij gunstig om te kopen, tenminste ik zie hier om me heen de prijzen alleen maar dalen en dan niet met een paar procent maar met dat de verkoper de K.K. kosten voor zijn rekening neemt, of dat een huis na een jaar in de verkoop te hebben gestaan gewoon 10-20% in prijs zakt en dan zijn er nog uitschieters welke nog veel meer moeten zakken om zelf nog te kunnen verkopen voordat de bank dat voor hun doet.

 

Maar hou er rekening mee dat het veel goedkoper is om eerst zelf voor een startkapitaal te zorgen (jammer dat de fiscus dat niet stimuleert) dan het geld bij iemand anders te moeten lenen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook maar ff nadenken als je geld hebt bij de rabobank:

 

Rabobank draait op voor groot deel schade DSB

 

Rabobank draait in geval van faillissement op voor het grootste deel van de schade. De bank heeft op grond van haar 40%-marktaandeel in sparen de grootste verplichte bijdrage in het depositogarantiestelsel, het potje van alle banken waarmee spaarders tot euro 100.000 krijgen vergoed.

 

BRON: Het Financieele Dagblad

 

Misschien daar ook maar ff je geld ophalen vandaag...

 

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

/quote "Wat een bullshit. Alsof je anders wel iedere dag aan je spaargeld zit." /unquote

 

Vind je het ook "bullshit" dat we de betaalrekening nu ook

maar hebben leeggemaakt? Ik vind het "bullshit" dat we nog

463 euro aan rente tegoed hebben van de spaarrekening.

 

Verder vind ik het "bullshit" als anderen willen uitmaken

hoe ik mijn (kleine beetje) spaargeld beheer!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaast me dat dit nog zo lang op zich heeft laten wachten. Maar als DSB echt failleert dan zullen er nog wel een paar om gaan vallen. Of dat Nederlandse instellingen zullen zijn of buitenlandse zal afhangen van waar DSB zijn geld vandaan heeft gehaald.

Het verbaast me wel, ik zou verwachten dat DSB overeind zou worden gehouden en dat het (voor een appel en een ei) zou worden verkocht aan een grootbankier of een grootverzekeraar die wil gaan bankieren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand opschiet met een faillerende bank (zeker de BV Nederland niet). Maar ik ben geen financiel genie, ik ben dan ook maar timmerman met een bot boerenverstand......

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Het verbaast me wel, ik zou verwachten dat DSB overeind zou worden gehouden en dat het (voor een appel en een ei) zou worden verkocht aan een grootbankier of een grootverzekeraar die wil gaan bankieren.
groeten,
Peter.


Dat willen ze ook wel maar Dirk denkt aan 250 miljoen.
Het grootste probleem is echter dat de nieuwe eigenaar ook met al die probleempolissen wordt opgescheept en dus mogelijk jarenlang processen moet voeren met veel slechte publiciteit.

Daar zit geen enkele bank op te wachten, zelfs niet met geld toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je veel geld op de rekening hebt staan moet je even overwerken om je geld van je lopende rekening af te krijgen.

 

AZ nu dus ook zonder sponser........ cry

Gelukkig moet er maar 1 letter voorlopig worden gewijzigt op het stadion DSB..............DNB.... :D

 

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Lakeman was helemaal euforisch, eindelijk gerechtigheid vond hij

 

Ik heb geluk gehad. Gistermiddag ongeveer 15.00 uur heb ik

mijn tegoed bij de DSB overgemaakt naar mijn ( ING ) tegenrekening.

Geschrokken door het nieuws zojuist de ING rekening gecontroleerd en ja , het is overgeschreven.

Overigens heeft deze gang van zaken mij verast.

Ik had nog wel vertrouwen in Dirk en de overschrijving

had dan ook een andere (persoonlijke ) reden.

Kunnen de 2000 werkloze werknemers van DSB en de vele

andere gedupeerden ,bij een definitief omvallen van de DSB,

een claim indienen bij Lakeman ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...