Gast ODUL65 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik had op mijn DSR8121 een duo LNB aangesloten. Werkte OK. (Astra 1 en HB) Nu heb ik een nieuwe schotel gehangen. Triax 88 met vier aparte twin LNB's Golden Interstar GI 202. Deze zijn via twee Diseqc switchen aangesloten op de twee SAT ingangen van mijn ontvanger. Bij het opnieuw uitrichten krijg ik geen signaal. Ik probeer uit te richten op AStra 1. Ik heb de Diseqc switch er al tussenuit gelaten en één uitgang van twin LNB die op Astra 1 zou moeten staan rechtsreeks aangesloten. Ik krijg gewoon geen sat gevonden? De ontvanger is volgens documentatie Diseqc 1.1 Op de switches staat Diseqc 2.0 Is er iets met die twin LNB's wat ik over het hoofd zie? Grtz, ODUL65
Eduard07 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Origineel bericht van: ODUL65 Ik had op mijn DSR8121 een duo LNB aangesloten. Werkte OK. (Astra 1 en HB) Nu heb ik een nieuwe schotel gehangen. Triax 88 met vier aparte twin LNB's Golden Interstar GI 202. Deze zijn via twee Diseqc switchen aangesloten op de twee SAT ingangen van mijn ontvanger. Bij het opnieuw uitrichten krijg ik geen signaal. Ik probeer uit te richten op AStra 1. Ik heb de Diseqc switch er al tussenuit gelaten en één uitgang van twin LNB die op Astra 1 zou moeten staan rechtsreeks aangesloten. Ik krijg gewoon geen sat gevonden? De ontvanger is volgens documentatie Diseqc 1.1 Op de switches staat Diseqc 2.0 Is er iets met die twin LNB's wat ik over het hoofd zie? Grtz, ODUL65 Heb je instelling wel op diseqc 1.0 staan? Dat moet namelijk. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Jan Ambers Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Waarschijnlijk een grotere schotel... dus nauwkeuriger richten... Hang er om te beginnen een analoge ontvanger aan, ik stem die af op MDR, (vindt ge niet op zoveel sat's... dus ben je zeker van als je die hebt op Astra-19° te staan... (Astra-19° LNB verbinden aan de rec. Dan digitale box eraan, en op ARD(zit onderaan de band dus sterker signaal) afstemmen en op max S & Q uitrichten met die Astra-19°LNB... Stem dan op TVV af en check de opstelling( zit bovenaan de bnd, dus zwakst) enz voor de volg, Als je één sat gevonden en uitgericht hebt, is de rest niet zoveel zaaks... suk6
wolverine Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Normaal gezien zou je zeker signaal moeten hebben als je de uitgang van de twin lnb op je ontvanger aansluit. Uiteraard als je je schotel goed uitgericht hebt op astra, als je nu dezelfde schotel met dezelfde lnb uitricht op hotbird heb je dan beeld? Probeer eerst je schotel uit te richten zonder switches tussen dan weet je alvast dat de uitrichting goed is, nadien kan je dan je instellingen goed zetten. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Gast ODUL65 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik kan in de het menu nergens vinden waar ik de diseqc instelling kan veranderen?
wolverine Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 staat in het menu de lnb op universeel? Bij de meeste ontvangers is dit wel het geval dacht ik. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Eduard07 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Origineel bericht van: ODUL65 Ik kan in de het menu nergens vinden waar ik de diseqc instelling kan veranderen? Dan kan wel kloppen. Heb even voor je geneusd in de handleiding van je DSR8121. Daar staat inderdaad aleen Diseqc 1.1 in. Die is voor een schakeling van 5-16 lnb's. Diseqc 1.0 is voor 1-4 lnb's. Je kunt 4 twin-lnb's niet gaan behandelen als 2 setjes a la 2 duo-lnb's. Dat is Diseqc 2.0. Je moet dus (twee!) andere diseqc-schakelaars hebben, namelijk die 1.0 zijn. Blijft vervolgens de vraag of jouw Philips die kan aansturen. Als het menu alleen op 1.1 kan staan en je geen 1.0 kunt kiezen, vrees ik dat de DSR8121 op de gebruikelijke TVV/CDS-wijze gecastreerd is. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Hallo, Odul65, ben je daar nog...? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
johantje Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Diseqc 1.0 heb ik namelijk ook zitten voor deze ontvanger Maar als je rechtstreeks op je lnb van Astra1 gaat uitrichten zal je het toch eerst op beeld alleen moeten uitrichten(bv. op kan.14 bvn.) en daarna kan je maar pas fijn afstemmen via je menu van deze ontvanger of satfinder. Onlangs had ik bijna het zelfde probleem ! Satfinder sloeg tielt en op mijn ontvanger zag ik niets van signaal tot ik alleen op beeld begon te richten. Vanaf dat ik beeld had zag ik daarna pas maar mijn signaalmeter in de ontvanger tot leven komen en kon ik echt beginnen uitrichten. Hoop dat je hiermee een stap verder bent
Gast ODUL65 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Hallo, Ik ben even weg geweest. Probleem is intussen opgelost. Ik heb inderdaad rechtstreeks uitgericht op de astra 1, maar met mijn ouwe Humax.Die reageert sneller. Ik weet niet wat de juiste term is duo- of twin LNB. Ik heb vier aparte LNB's met telkens twee uitgangen. Via één diseqc-switch zijn er vier uitgangen naar ingang 1 en via een tweede diseqc-switch de vier andere uitgangen naar ingang 2 van mijn ontvanger gebracht. Zo kan ik dus tegelijk kijken naar één sat en opnemen van een andere. Het probleem was dus dat de Philips veel te langzaam reageert om vlot uit te richten.Het werkt dus wel degelijk. Ik heb al enkele keren voor de test opgenomen, en alles werkt naar behoren. Allemaal bedankt voor de input. Grtz, Ludo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen