lucdec2 Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Backlight LED TV overzicht gevraagd. Om eens te vergelijken had ik graag geweten welke LCD tv's er al op de markt zijn met backlight LED, (geen edge led) Ik ken er maar 1 voor het moment, de Sharp aquos reeks http://www.sharp.nl/cps/rde/xbcr/documen...E700E_nl_nl.pdf Als er nog andere zijn hoor ik het graag!
Edmund Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 In nederland neem ik aan. Philips heeft er 1 en er komen er meer. Sharp heeft een model van vorig? jaar met RGB LED's. Phoney geloof ik ook maar weet ik niet zeker, wil ik ook niet weten watn ik koop nooit meer iets van phoney. Overigens wat heb je precies tegen die edge led's? Eind vh jaar zou JVC komen met een 32 ", te klein dus. Edmund
lucdec2 Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2009 Origineel bericht van: Edmund Overigens wat heb je precies tegen die edge led's? Edmund Helemaal niks, maar is het niet zo dat "edge led" veel meer energie gebruikt, en dat het contrast heel wat minder is? ps. Meer energie gebruiken staat ook voor meer opwarmen, dus meer defecten..
Edmund Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Nou ik zou zeggen dat in principe zo'n full led ding IETS minder stroom zou kunnen verbruiken, vooral als ze local dimming gebruiken. Niet iets om wakker van te liggen en ik zou geen enkel systeem op voorhand afwijzen. Veel zo niet het alles hangt af van hoe goed ze iets geimplementeerd hebben. De levendsduur van leds zal vast het probleem niet zijn, led's gaan heel lang mee en maken weinig warmte. BTW die sharp full led heeft ook geen local dimming. Edmund
DeDream Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Snel een greep: Samsung UE__B6000 (Edge) Samsung UE__B7000/7020 (Edge) Samsung UE__B8000 (Edge) Philips 40PFL8664H (Edge) Philips __PFL9704H (Local Dim) Philips __PFL9803H (Local Dim 2008 model) Toshiba 46SV675DG (Local Dim) LG __SL9000 LG __LH9000 SHARP LC-__LE600E SHARP LC-__LE700E Sony KDL-__X4500 (Local Dim 2008 model) Deze lijst is niet volledig want er zijn enkele Samsungs van 2008 en 2007. Zoek "lcd compare" en selecteer in de opties "LED" en vergelijk... De modellen met het laagste vebruik zijn zowel modellen met edge techniek als met local dimming (Samsung, Philips, Sharp). saluti, DeDream
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen