Jan Ambers Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Bij een Zanussi Vaatwasser DE6544 bijft het programmaverloop op de eerste fase hangen. Gelijk welk programma gekozen wordt blijft ie staan op voorwas spoelen. tot je 'm manueel aflegt... Er zit een electronische programmer in. Ik vermoed dat de voorwas tijd(timer)afhankelijk is en eens z'n tijd verlopen, hij automatisch naar de volhende fase gaat in het programmaverloop. Mogelijks Xtal µProc def? Iemand die al geprobeerd te repareren?
Big fellow Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Kijk eens naar niveau en/of temperatuur sensoren. Het kan zomaar zo zijn dat de voorwas eindigt op het moment dat het was water een bepaalde temperatuur heeft bereikt, of wanneer het niveau in de was tank tot een bepaalt niveau is gestegen. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Jan Ambers Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Volgens mij ligt het aan de programmer zelf: Ie neemt voldoende water en start het spoelen, watertoevoer stopt tijdens of juist voor het starten v spoelen... Dus dat is OK, maar ie blijft maar doorgaan met spoelen, soms pompt ie water af, stopt spoelen, en begint dan de spoelbeurt opnieuw... Het lampje van het programmaverloop blijft op voorwas staan. Normaal is de voorwas een tijdsgestuurd programma, dat na x minuten stopt en verder gaat... Ook als ik manueel probeer het programma op hoofdwas te zetten doet ie niet... = Programmer Mogelijks is dit een of ander reset circuit?
Satknooier Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Controleer element en thermostaten/veiligheden meet eens of er spaning op element staan of in de buurt van element.
Jan Ambers Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Voor zover ik zie is element en veiligheid een stuk en op de aansl van element meet ik 0 Ohm dus OK Maar het inkorten van progr werkt niet, en dat is de ùP denk ik, of schakeling errond. Er mag een andere in dus ga ik eerst eens pluizen in de oude of ik niet wijzer wordt! Spanning kan ik niet checken want ie gaat niet naar hoofdwas...
Moderator Matchless Geplaatst: 7 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2009 Voor ik zo'n dure klok zou kopen ga ik eerst meten. Want is het iets anders heb je een dure klok gekocht en is je probleem nog niet opgelost. Heb je een scoop? welke processor zit erin? Kijk eens waar de sensors naar toe gaan. Rechtstreeks naar de proc? Als je een scoop heb meet eens de frequentie v.d proc. Meet eens de sensors zowel op de sensor als op de chip waar de sensor op is aangesloten. Komt daar hetzelfde signaal op? Zoek ook eens uit wat de uitgangen zijn. Mischien Gaat de klok wel verder maar krijgt hij een error door een defecte motor of verwarmingselement (o.i.d ) Zoek eens de datasheet van de chips op de print. Meten,meten en dan pas kopen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Jan Ambers Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Zodra gebruiker akkoord was om een andere progr te laten steken kon ik aan de slag, want de ouwe was toch vuilbak... Je weet nooit dat er wat breekt bij het openen of verder onderzoek... Tijdens dat onderzoek heb ik aan aantal slechte solderingen vastgesteld... Mijn "strijkijzer" heeft het nodige gedaan en ie werkt terug!!!
Moderator Matchless Geplaatst: 8 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 8 oktober 2009 Alweer 130 euro gespaard Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen