Ga naar inhoud


rookverbod op werk word niet serieus genomen


seije017

Aanbevolen berichten

het volgende is er bij mij op het werk afgesproken.

ik werk in de metaal in een best wel grote hal.

na de zomer vakentie zijn we overeen gekomen dat er niet meer mag worden gerookt op de werkvloer.

dit werd niet serieus genomen.

dus afgelopen maandag zijn we weer bij elkaar gaan zitten en zijn tot de volgende overeenkomst gekomen.

een ieder die rookt kan dit doen bij zijn eigen werkbank.

maar ja ok dit werd weer niet opgenomen.

dus wat nu te doen.

ik sta nu op het punt om er een melding van te maken.

maar wil ook weer niet dat ik dan word aangezien voor zwarte piet.

sta ff met de rug tegen de muur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn instanties waar je dat kan melden.

 

Maar doe je dat omdat je er echt last van hebt wat ik me niet kan voorstellen in zo een grote hal. Of doe je dat om te zieken.

 

Zelf heb ik een hekel aan de verraderscultuur die er is in Holland. maar heb je er echt last van dan zijn er genoeg middelen om er een einde aan te maken.

 

Zou eerst eens met de directie praten voordat je meteen zo een instantie op hun dak gooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom voor mijn werk bij heel veel bedrijven (van klein tot

heel groot)

OVERAL mag in de hal en kantoren niet gerookt worden ,bij

een paar bedrijven (heel weinig) zijn kantoren van bepaalde

personen waar wel gerookt wordt dat wordt ook aan hun

deur aangegeven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
... Of doe je dat om te zieken?
...Zelf heb ik een hekel aan de verraderscultuur die er is in Holland....


Ik heb een hekel aan aan mensen die het normaal schijnen te vinden zich niet aan het normaal betamelijke te houden (namelijk niet roken in openbare gelegenheden en op werkplekken, als ook in cafe's).
Lieden die zich daar niet aan houden mogen van mij "verraden" worden en de verrader is in mijn ogen een held die weer een steentje heeft bijgedragen tegen het afglijden van de normen en waarden in dit land.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Arbowet is best duidelijk. Werknemers mogen tijdens hun werk niet aan rook blootgesteld worden. De achterliggende gedachte is bescherming tegen longkanker t.g.v. van meeroken tijdens het werk.

Ook ik ken collega's die op hun eenpersoonskamer gewoon roken.

Ook als de ander er geen last van heeft is dit ongewenst.

 

Dan zijn er ook cafe's waar een zelfstandige zonder personeel na tussenkomst van de rechter gewoon in de rook van de klanten mag werken. Hij/zij is n.l. geen werknemer en valt dus niet onder de Arbowet.

 

Inmiddels 2 rokende familieleden met longkanker. De eerste overleden. De 2e zit 's nachts overeind wegens ademhalingsprobleem door vollopen met vocht van de longen.

 

Als je de staatskas wilt spekken en de uitkeringen kort wilt houden, blijf dan roken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf bij een groothandel in IT matrialen en diensten, en bij ons in het gebouw mag absoluut niet gerookt worden. Wie wel in het gebouw rookt kan gelijk z'n biezen pakken wat resulteerd in het feit dat helemaal niemand in het gebouw rookt. Het kan dus wel.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb een hekel aan aan mensen die het normaal schijnen te vinden zich niet aan het normaal betamelijke te houden (namelijk niet roken in openbare gelegenheden en op werkplekken, als ook in cafe's). . . .


Ik ben een roker en respecteer het regeringsbeleid.

Boeiend, waar gaat het om, is iedereen dat vergeten?
Het gaat erom dat mensen enerzijds geen hinder ondervinden
in de uitlaatgassen van een ander en anderzijds geen
gezondsheidsklachten (kunnen) krijgen door het roken.

In een bedrijfshal (waar vaak veel meer wordt afgezogen wordt
dan dat je buiten zou willen) heeft incidenteel roken in mijn
beleving geen invloed op de gezondheid van de medemens.

Hoewel ik in een bedrijf werk waar zo'n grote bedrijfshal is
zal ik mezelf niet vergrijpen aan "om daar te roken".

Maar om dan de stelling in te nemen om iemand te "verraden" . . .

Waar gaat het nu om.

Moraal? Geef criminelen op en vooral niet verslaafden die al
de meeste moeite hebben en soms ook doen om er van af te komen
die totaal geen schade aanrichten.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle bedrijven komen aan de beurt voor controle.

En als je meld krijgt niemand dat te horen.

 

En je kunt niet afspreken dat de wet overtreden mag worden, dergelijke afspraken zijn nietig.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja als er afspraken zijn gemaakt (buiten dat het wettelijk veboden is) en mensen houden zich er niet aan vind ik dat asociaal. En als je daar melding van maakt doe je in mijn ogen niets verkeerd. Je zal wel even met de nek worden aangekeken maar die rokers hebben schijt aan jou, dus waarom jij ook niet aan hun?

 

Even een hijack - Ik vraag me nog steeds af hoe serieus dit mee-rook syndroom is. Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een huisdier, zoals een hond, die longkanker of iets heeft opgelopen doordat hij of zij constant in de rook van het baasje zit. Kan iemand me daar een antwoord op geven?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima.

Zo dringen we longkanker terug.

 

De volgende stap is borstkanker (1 op de 8 vrouwen!!!)

Er is een duidelijke relatie met melkconsumptie.

In de natuur is er geen beest dat na de jeugd nog melk drinkt.

In landen waar melkconsumptie vrijwel niet voorkomt komt borstkanker vrijwel niet voor.

 

De volgende stap is darmkanker.

Er is een relatie met (rund)vleesconsumptie.

Afrikanen krijgen pas darmkanker als ze een rijker/stads eetpatroon aannemen.

Eet groente/fruit (oceaan)zeevis af en toe vlees.

 

Als je dit advies opvolgt wordt je heel oud. Dan gaan deze en volgende regeringen de pensioengerechtigde leeftijd dus mee omhoog laten lopen. Tegen de tijd dat jij met pensioen gaat ben je dement. Je begrijpt niet meer waarom je zo gezond geleefd hebt. Dat ga je dus niet niet doen, of juist wel dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
. . .Als je dit advies opvolgt wordt je heel oud. . . .


Ik lees net de garantie tot oud worden.

Voorwaarde is wel dat je in een niet-rokersomgeving leeft
en gezond eet.

Ik dien aan . . . Verzekeringsmaatschappij "leef lang en gelukkig",
premies sky-low. bij ons gaat u voor een vaste lage prijs
voorlopig nog een zéér lange tijd mee. 140 is bij ons héél gewoon.


Geloof je het zelf?, Kijk nu eens wat je heb geschreven . . .
en overweeg je zonden, je geeft mensen hoop.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik vraag me nog steeds af hoe serieus dit mee-rook syndroom is. Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een huisdier, zoals een hond, die longkanker of iets heeft opgelopen doordat hij of zij constant in de rook van het baasje zit.


Die hond heeft mazzel want die gaat voordat de kanker zich ontwikkelt heeft al de pijp uit.
Een papagaai zal het nog wel redden maar wie onderzoekt nu waar zijn vogel aan overleden is?

Het grote issue is dat mensen ook steeds ouder kunnen, willen en moeten worden.
Zorg kost steeds meer omdat vooral de laatste jaartjes extra extreem veel geld kosten.
De kwaliteit wordt er niet beter op maar je voegt wel weer even wat extra jaren aan je levenslijn toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Even een hijack - Ik vraag me nog steeds af hoe serieus dit mee-rook syndroom is. Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een huisdier, zoals een hond, die longkanker of iets heeft opgelopen doordat hij of zij constant in de rook van het baasje zit. Kan iemand me daar een antwoord op geven?


Al eens gekeken waar de rook heen gaat?
En waar heeft de hond zijn neus heeft zitten?
Gaat er een lichtje branden?

Maar desondanks zijn er genoeg huisdieren die inderdaad gezondheidsklachten krijgen van een rokerige omgeving. En er zijn meer problemen dan alleen kanker.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...