Ga naar inhoud


rookverbod op werk word niet serieus genomen


seije017

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: AlanS
... Of doe je dat om te zieken?
...Zelf heb ik een hekel aan de verraderscultuur die er is in Holland....


Ik heb een hekel aan aan mensen die het normaal schijnen te vinden zich niet aan het normaal betamelijke te houden (namelijk niet roken in openbare gelegenheden en op werkplekken, als ook in cafe's).
Lieden die zich daar niet aan houden mogen van mij "verraden" worden en de verrader is in mijn ogen een held die weer een steentje heeft bijgedragen tegen het afglijden van de normen en waarden in dit land.

Ron


amen. Het mag niet - het heet verbod. Heeft niks met verraden te doen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast hummiesat

En zo is het maar net.

 

En het wordt ook tijd dat men maatregelen treft tegen het uren buiten staan van die wandelende schoorstenen.

Men hoort te werken in plaats van stomend te socializen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoppa, maar dan gaan we volgende ook aanpakken:

 

WC bezoek alleen in de pauzes!

Het koffie drinken alleen in de reguliere pauzes!

Het lunchen op de werkplek!

Het chatten en emailen op het werk!

Het onbetaald kort doorwerken voor 8:00 en na 17:00!

Het flink doorzakken in de avond/nacht voorafgaand aan de werkdag!

Het overmatig en beoefenen van sporten die blessures veroorzaken!

 

Doe gewoon wat je moet doen en wees blij dat je plezier in je werk hebt, menigeen zou zo met je willen ruilen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Je slaat weer lekker door he...

 

Bij ons staan er van die figuren per uur een kwartier buiten CO2 te dampen.

Wat denk je dat dat kost voor een bedrijf als er 25% van de dag door zo iemand

niks nuttigs wordt gedaan?

 

In Duitsland kost roken je gewoon een dag of drie van je vakantiedagen als ik het goed heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schort hier, in mijn ogen, gewoon aan een werkgever die het nut van het anti-rookbeleid niet in ziet of gewoon niet serieus neemt.

Immers de werkgever is verplicht een ieder een schone werkplek te bieden.

Wordt er gerookt in de ruimte waar jij werkt dan voldoet hij dus gewoon niet aan de eisen waar hij als werkgever aan moet voldoen.

 

En dat terwijl het zo simpel is immers na overleg met de OR een ieder schriftelijk aangeven dat er op de werkvloer niet meer gerookt mag worden en evt. rokersruimtes in stellen waar in de pauzes wel gerookt mag worden (vaak ergens onder een afdak buiten) en klaar.

Toen er veelvuldig gebruikt werd gemaakt van deze ruimte buiten de pauzes om had mijn vorige werkgever een simpele oplossing nl. prima dat je wilt roken en van die ruimte gebruik maakt, maar er komt nu een registratiesysteem op de deur welke bijhoudt hoe lang men gebruik maakt van die ruimte en die tijd wordt verrekend met overuren, snipperdagen of je werkt gewoon langer.

 

Natuurlijk kwam er toen commentaar van ja die anderen gaan ook wel eens naar het toilet, eten ook wel eens een appel of staan te kwekken bij de buren.

Maar de wergever loste dat op met "prima dan neem ik de tijd die nodig is naar en van de rokerruimte voor mijn rekening en de rest is jullie eigen tijd".

Toen het ingevoerd werd en men langer moest werken waren er nog een paar nicotine junks die hardnekkig volhielden, maar de grote meerderheid hoefde plots niet meer te roken en was het probleem opgelost.

 

Maar wat ik hier lees is puur onwil van de werkgever en de leidingevenden op de werkvloer. Een paar keer de bewuste personen er op aanspreken en als dat niet helpt een brief toesturen met mogelijke consequenties en het probleem is opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Je slaat weer lekker door he...

Bij ons staan er van die figuren per uur een kwartier buiten CO2 te dampen.
Wat denk je dat dat kost voor een bedrijf als er 25% van de dag door zo iemand
niks nuttigs wordt gedaan?

In Duitsland kost roken je gewoon een dag of drie van je vakantiedagen als ik het goed heb.


25% van de dag, dat is 2 uur per dag en dat is ook absurd.

Dag of 3 van je vakantiedagen: doen... ik krijg de mijne bv niet eens allemaal op smile
Sinds kort tijd voor tijd regeling mogelijk. Als ik daar aan ga meedoen is de werkgever zelfs blij dat er gekort kan worden!

Zonder gekheid: als het werk er niet onder te lijden heeft moet het kunnen. Er zijn ook werknemers die om totaal andere redenen niet presteren.
Maar anyways, als niet-roker kun je je behoorlijk ergeren aan dit soort wantoestanden en helemaal als managment er geen oog voor schijnt te hebben frown


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Overtreding rookverbod melden
Wie zelf een overtreding van de Tabakswet wil melden, kan bellen met de warenklachtenlijn van de VW

Daar zou ik, als ik in een golfje zou rijden, heen bellen als ik problemen aan mijn wagen had... :P
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: seije017
het volgende is er bij mij op het werk afgesproken.
ik werk in de metaal in een best wel grote hal.
na de zomer vakentie zijn we overeen gekomen dat er niet meer mag worden gerookt op de werkvloer.
dit werd niet serieus genomen.
dus afgelopen maandag zijn we weer bij elkaar gaan zitten en zijn tot de volgende overeenkomst gekomen.
een ieder die rookt kan dit doen bij zijn eigen werkbank.
maar ja ok dit werd weer niet opgenomen.


Jarenlang hebben de rokers gezegd, dat wetgeving niet nodig was, en dat men er met onderlinge afspraken wel uit kwam.

Dit hier laat precies zien, dat het niet werkt!

De onderlinge afspraak is overigens onwettig.
De wet is overduidelijk, er wordt niet gerookt op de werkplek.

Je kan 2 dingen doen.

Of je zoekt een andere werkgever, die zich wel houdt aan de wet.
Op je maakt een melding, en er wordt van overheidswege gehandhaafd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast philisatter

Dit is weer de zoveelste off topic discussie over roken waarbij de rokers en niet-rokers weer eens pal tegenover elkaar staan.

De een geeft een antwoord en bij de ander gaan de haren recht overeind staan.

Roken is verschrikkelijk slecht. Dit is gewoon bewezen en bij mij heeft het gelukkig geen nadelige gevolgen gehad na een fikse waarschuwing.

Degenen die toch eigenwijs willen blijven roken laten dat alsjeblieft blijven doen. Maar zorg ervoor dat anderen daar geen overlast van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
. . .Maar anyways, als niet-roker kun je je behoorlijk ergeren aan dit soort wantoestanden. . .

Origineel bericht van: hummiesat
. . .Met je laatste alinea sla je de spijker volledig op de kop. . .


Sode . . op smile

Ik ben een roker maar ook ik erger me helemaal een stuk tussen
mijn knieën aan die wangedragingen. Je hoeft dus niet een
"niet roker" te zijn.

Ik begin om 700 uur te werken, loop om 1000 en 1200 uur 6 minuten
naar buiten om een saffie te roken, benen te strekken en het
beeldschermlook uit mijn pupillen te gummen.

Maar zie collega's die ieder uur een kwartier staan te beppen.

Wat ik doe is legaal en anti-belastend voor mijn werkgever.
Wat die anderen doen moet eigenlijk worden gestraft.

Maar we zijn eigenlijk helemaal off-topic, het ging om de
werkplek, als voorbeeld een grote hal.
Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek opdat je niet
wordt "vervuild". Mijn mening is in een grote hoge hal waar het
vaak meer stormt door de ventilatie als buiten zie ik dat niet
als een probleem. Maar het blijft natuurlijk verboden.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat

Bij ons staan er van die figuren per uur een kwartier buiten CO2 te dampen.
Wat denk je dat dat kost voor een bedrijf als er 25% van de dag door zo iemand
niks nuttigs wordt gedaan?


Dan hadden ze die gast nooit aan moeten nemen, dus niet achteraf zeiken !

Overgens rook ik ook niet en doe zonder roken ook niet 8 uur per dag productief zijn hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de afspraak was dat een ieder die rookt dit bij zijn eigen werkbank zou doen.

dit gebeurt dus niet.

en in een grote hal ok, maar als er mensen staan te roken en ik loop her langs of ze staan ergens te roken waar ik op dat moment ook moet werken bv draaibank dan hoef ik niet in hun rookgenot te staan.

ja ok er word daar ook veel laswerk gedaan hoofdzakelijk tig lassen.

maar dat geeft weinig tot geen lasdampen.

en afspraken zijn afspraken.

dus ga deze week nogmaals melding maken en verandert er niet dan zit er niets anders op dan er melding van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: RVP
Dan hadden ze die gast nooit aan moeten nemen, dus niet achteraf zeiken !

Overgens rook ik ook niet en doe zonder roken ook niet 8 uur per dag productief zijn hoor.

sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...