Ga naar inhoud

[Release!] xmltvimport_0.7 (werk in uitvoering)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Ik ben nog aan het werk met de plugin, ik heb mogelijk ook een oplossing voor de tijdverschuiving, die eist nog wat extra testwerk.

Verder natuurlijk nog sneller met nog minder geheugen, zo wordt in mijn huidige versie de .gz file niet meer uitgepakt maar direct ingelezen.

Ik verwacht morgenmiddag een nieuwe te kunnen leveren - geloof het of niet, maar ik heb ook nog een sociaal leven smile

@Milo,

Prachtig werk heb je geleverd en vlot. Geniet van het weekend.

@all,

Ook bedankt voor het compliment en hopelijk kunnen we het lang blijven gebruiken.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Ik ben nog aan het werk met de plugin, ik heb mogelijk ook een oplossing voor de tijdverschuiving, die eist nog wat extra testwerk.

Verder natuurlijk nog sneller met nog minder geheugen, zo wordt in mijn huidige versie de .gz file niet meer uitgepakt maar direct ingelezen.

Ik verwacht morgenmiddag een nieuwe te kunnen leveren - geloof het of niet, maar ik heb ook nog een sociaal leven smile

@Milo.

Zou het mogelijk zijn om de .DAT file(s) opnieuw in te lezen wanneer een manuele update gevraagd wordt.

Dit zou het probleem oplossen van de mensen die na het editten van de .dat file vergeten hun box te herstarten. (en het spaart degenen die het wel weten een box herstart uit na het updaten van de .dat file)

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

@milo

Ik heb je laatste image op mijn 7025+ staan en ik neem aan dat daar ook deze versie van xmltvimport in zit?

Vanochtend stond de box weer aan, na de import is hij niet uitgegaan. Ik weet ook niet of de import gelukt is.

Handmatig werkt de import goed, maar bij het automatisch importeren vanuit deep-standby gaat hij niet meer uit.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Ik krijg hem op Gemini 4.4 op een 7025+ niet werkend. Met deze release bijft hij niet hangen, maar na een herstart is de EPG compleet leeg. Ik heb EPG als volgt ingesteld:

MediaHighway: aan

Freesat: uit

Private: aan

Cachefile: uit

Autosave to: uit

De 0.6 versie heeft af en toe gewerkt. Deze versie (0.7r5) heeft 1 keer de gegevens opgehaald, maar werkte daarna niet meer.

Ik heb via Barry Allen ook PLI geïnstalleerd. Dat werkt prima. Ik mis alleen mijn favoriete skin (de glassline van E2). Ook werken sommige zenders niet met de cccam 2.1.2. Ik kreeg het in PLI niet voor mekaar om de 2.1.1 te installeren.

Ik heb dus een sterke voorkeur voor Gemini 2.

Heeft iemand die werken? Zo ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Jan

DM7025+

Geplaatst:

pas je xmltv in de epgimport map eens aan, verwijder alle niet canal digitaal/tv vlaanderen zender regels. dan werkt het goed op de 7025 met milo

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: JvdK
Ik krijg hem op Gemini 4.4 op een 7025+ niet werkend. Met deze release bijft hij niet hangen, maar na een herstart is de EPG compleet leeg. Ik heb EPG als volgt ingesteld:

MediaHighway: aan
Freesat: uit
Private: aan
Cachefile: uit
Autosave to: uit

De 0.6 versie heeft af en toe gewerkt. Deze versie (0.7r5) heeft 1 keer de gegevens opgehaald, maar werkte daarna niet meer.

Ik heb via Barry Allen ook PLI geïnstalleerd. Dat werkt prima. Ik mis alleen mijn favoriete skin (de glassline van E2). Ook werken sommige zenders niet met de cccam 2.1.2. Ik kreeg het in PLI niet voor mekaar om de 2.1.1 te installeren.

Ik heb dus een sterke voorkeur voor Gemini 2.
Heeft iemand die werken? Zo ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Jan

heb je /media/usb /media/cf resp. /media/hdd (alledrie die dir's moet je dus hebben)?
als je een van deze 3 dir's niet hebt is mijn ervaring dat ie het niet doet
in ieder ander image zijn ze aanwezig, behalve in gemini4.4

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Ik heb alles uit de xmltv file gesloopt wat ik niet gebruik. Helaas is het resultaat nog steeds getzelfde: geen EPG.

Jan

DM7025+

Geplaatst:
Jan

ff offtopic: in PLi Jade3 staat de nemisis glassline skin normaal onder plugin downloads

verder heeft het wel of niet kunnen openen van zenders niets met de image maar met de gebruikte softcam en/of sleutels te maken

en CCcam 2.1.2 werkt 100% naar behoren in PLi Jade3, wil je CCcam 2.1.1 dan kan je die normaal handmatig installeren...

terug naar het topic nu...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

[quote=aardbeì

heb je /media/usb /media/cf resp. /media/hdd (alledrie die dir's moet je dus hebben)?

als je een van deze 3 dir's niet hebt is mijn ervaring dat ie het niet doet

in ieder ander image zijn ze aanwezig, behalve in gemini4.4

mvrgr

Die directories zijn er inderdaad niet. Ik heb ze aangemaakt. Eers met symbolic link naar hda1. Resultaat: geen EPG. Daarna als echte directories: resultaat geen EPG.

Ik zal eens proberen een symbolic link naar de echte cf te leggen. Ik moet nu helaas weg. Ik zal dat eens proberen als ik terug ben.

Jan

DM7025+

Geplaatst:

Het lijkt er op dat er vanmorgen geen EPG is binnen gehaald, had net als gisteren EPG tot vrijdag.

Nu handmatig gestart en heb nu EPG tot zaterdag.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:
Toch nog even een symbolic link naar de cf gelegd. Helaas weer geen EPG. Ik wordt een beetje moedeloos.

je kunt met de hand testen

1. kijk of epg_new.dat uberhaupt bestaat en waar ie staat (geloof dat ie zo heet tenminste)
2. zoek de plek waar enigma2 bij afsluiten z'n gemini.epg.dat schrijft ( nette GUI herstart dan zie je 'm verschijnen)
3. maak op de plek van die gemini.epg.dat ff een lege gemini.epg.dat aan
4. voer boot.py uit en kijk of ie die gemini.epg.dat vervangt (boot.py staat in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport)

als dat goed gaat zie je zoiets als:
Epg.dat found at : <plek van je gemini.epg>
newepg found at : <plek van de epg_new>

en moved ie de epg op de juiste plek (bewaar die epg_new dus ff apart anders moet je dat ding steeds opnieuw aan laten maken en dat duurt lang wink ).
werkt bovenstaande dan kun je init 4 init 3 doen
Heb je dan geen epg dan kun je gaan troubleshooten waarom epg_new niet goed gevuld wordt of waarom het gemovede file niet ingelezen wordt (is het wel weggegaan na de herstart van enigma, zo nee dan staat 't op de verkeerde plek, heb je wellicht meerdere plekken waar een gemini.epg.dat staat bijvoorbeeld)
werk bovenstaande niet dan kun je gaan troubleshooten waarom een van beide files niet gevonden wordt wink

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Nieuwe xmltv import v0.8 zit nu in de feed voor MiLo, voor overige images aangehecht aan deze post.

Verbeteringen t.o.v. versie 0.7:

- Nog minder RAM gebruik.

- Efficiëntere code, minder dubbele berekeningen.

- Handmatige update via plugin menu zorgt dat hij de configuratie file opnieuw inleest als die gewijzigd is.

- Een .gz bestand wordt direct ingelezen, hoeft niet uitgepakt te worden. Scheelt heel veel temp ruimte, vooral prettig als je geen harddisk hebt en dit in RAM gebeurt.

- Nieuwe (en simpelere) methode voor berekening van tijdstippen. (de oude code deed gmt -> local -> gmt conversie)

Let op: De "offset" in de xmltv.dat file dient (hoop ik) in alle images op "+0000" te staan, en dus niet meer op +0100 voor de gepatchte images. In de bijgeleverde xmltv.dat is dat aangepast.

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.8-r5_all.zip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen