Ga naar inhoud

[Release!] xmltvimport_0.7 (werk in uitvoering)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb alles kaal geïnstalleerd, naast python-compression daarvóór ook python-zlib moeten installeren, gehaald vanaf hier Catastrofus (nb voor anderen: voor 8000!). Ik start net met dit project voor GP 4.3, ik snap dus nog niet even hoe alles ingesteld moet worden, excuses alvast daarvoor.

Ik zié dat /tmp/epg_new.dat gemaakt wordt, prima. Ik heb een cf kaart en heb een symbolic link gemaakt daarnaar toe:

ln -s /tmp/epg_new.dat /media/sdb1/epg_new.dat

Ik weet niet of die -s voldoende is, of dat het een harde link moet zijn. Rytec zit erin? Ik heb in het blue panel de epg staan zoals onder, maar de epg van ned2 is leeg op het moment. Wie heeft even de quick'n'dirty shortcut hoe alles behoort te staan? dankje alvast!

post-16011-1318260454,3786_thumb.png

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: JvdK
Origineel bericht van: MiLo
Doe eerst:

ipkg install python-compression

Daarna zou de losse package goed moeten installeren.

Op Gemini 4.4 krijg ik dan de melding
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package python-compression.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'

Jan

Het werkt als je eerst een "ipkg update" doet:

root@panoramix:/tmp# ipkg install python-compression
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package python-compression.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'
root@panoramix:/tmp# ipkg update
Downloading http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/Packages.gz
Inflating http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/Packages.gz
Updated list of available packages in /var/lib/ipkg/common
Downloading http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/dm8000/Packages.gz
Inflating http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/dm8000/Packages.gz
Updated list of available packages in /var/lib/ipkg/dm8000
Downloading http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/picon/Packages.gz
Inflating http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/picon/Packages.gz
Updated list of available packages in /var/lib/ipkg/picon
root@panoramix:/tmp# ipkg install python-compression
Installing python-compression (2.5.1-ml4) to root...
Downloading http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk
Installing python-zlib (2.5.1-ml4) to root...
Downloading http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk
Configuring python-compression
Configuring python-zlib
root@panoramix:/tmp#

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: aardbeì
1. epg_new.dat wordt aangemaakt.
2. Hoe kom ik er achter waar gemini.epg.dat aangemaakt wordt? Als ik het goed begrepen heb bestaat deze file maar heel kort bij een gui herstart.
3. Ik heb geen lege gemini.epg.dat aan kunnen maken, want ik weet niet waar die moet staan.
4. Als ik probeer boot.py uit te voeren krijg ik "permission denied". Na permissies aanpassen lukt het nog niet. Hoe voer ik een .py bestand uit?

Jan

2. zoek even in je settings waar de autosave aangemaakt zou worden, denk dat daar je gemini.epg.dat komt. Als je op die plek touch gemini.epg.dat inklopt krijg je gratis een leeg bestand
4. python boot.py dan wordt ie uitgevoerd

gr

GD

Ik ben iets verder. epg_new.dat wordt aangemaakt in /tmp
gemini.epg.dat zou in /media/ba aangemaakt moeten worden. Om te zorgen daat hij ook door boot.py gevonden wordt heb ik in media met ln -s ba cf een symbolic link aangemaakt. Als ik daar een lege gemini.epg.dat neerzet en python boot.py uitvoer, vindt hij inderdaad gemini.epg.dat in /media/cf. Hij vindt echter niet de epg_new.dat in /tmp. Daar gaat het dus waarschijnlijk fout?

Wat kan ik er aan doen?

Jan

DM7025+

Geplaatst:
Origineel bericht van: aardbeì
1. epg_new.dat wordt aangemaakt.
2. Hoe kom ik er achter waar gemini.epg.dat aangemaakt wordt? Als ik het goed begrepen heb bestaat deze file maar heel kort bij een gui herstart.
3. Ik heb geen lege gemini.epg.dat aan kunnen maken, want ik weet niet waar die moet staan.
4. Als ik probeer boot.py uit te voeren krijg ik "permission denied". Na permissies aanpassen lukt het nog niet. Hoe voer ik een .py bestand uit?

Jan

2. zoek even in je settings waar de autosave aangemaakt zou worden, denk dat daar je gemini.epg.dat komt. Als je op die plek touch gemini.epg.dat inklopt krijg je gratis een leeg bestand
4. python boot.py dan wordt ie uitgevoerd

gr

GD

Ik ben iets verder. epg_new.dat wordt aangemaakt in /tmp
gemini.epg.dat zou in /media/ba aangemaakt moeten worden. Om te zorgen daat hij ook door boot.py gevonden wordt heb ik in media met ln -s ba cf een symbolic link aangemaakt. Als ik daar een lege gemini.epg.dat neerzet en python boot.py uitvoer, vindt hij inderdaad gemini.epg.dat in /media/cf. Hij vindt echter niet de epg_new.dat in /tmp. Daar gaat het dus waarschijnlijk fout?

Wat kan ik er aan doen?

Jan

hmmmzz, hoop rare plekken voor de bestanden waar iig boot.py absoluut niet naar staat te kijken zeg :-s

quick and dirty?

kijk maar eens in /usr/bin/enigma2.sh, daarin wordt boot.py aangeroepen bij opstarten enigma.
knikker die eruit en gooi er een simpele move actie in die je epg_new moved naar gemini.epg.dat
geen kopieeractie want als ie dan crashed op de epg.dat blijft ie crashen tot je een ons weegt en staat de hele boel vol met crashlogs wink

Netjes?

Ik hoop dat Milo die boot.py ook onder handen wil nemen maar da's een errug vervelende klus omdat je dat ding dan in orde moet maken voor tig image.
zelf zit ik al 3 uur te klieren voor 1 regeltje in welke taal dan ook laat staan dat ik een structurele oplossing kan bakken en dat ook nog voor tig images, dat gaat bij mij niet werken helaas...

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

hehe bedankt aardbei wink dat wordt dan een weekie lezen en klooien, zal best goed komen cool

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Aangezien Milo mijn datfile gewoon xmltv.dat is blijven noemen zal ik ook mijn file op m'n site ook wijzigen naar xmltv.dat

Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.

Daar kun je ook altijd de recentste file downloaden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

@Golfdiesel.

Ik denk dat het normaal is dat de box na het runnen van dit script niet vanzelf weer terug in deep-stdby zal gaan.

Maar je kan toch een timer zelf opgeven die ca 15 min later naar NED 1 zapt en aansluitend de box in deep-stdby zet ?

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Geplaatst:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, hij werkt eindelijk!

Met dank aan aardbei en anderen die me tips hebben gegeven.

Ik heb direct maar xmltvimport 0.8r5 geïnstalleerd.

Hoe heb ik dat uiteindelijk voor elkaar gekregen op een DM7025plus met Gemini 4.4 en Barry Allen?

Allereerst werd ik getriggerd door de opmerking van aardbei dat de bestanden op rare plaatsen stonden. Ik de CF verwijderd en Gemini 4.4 helemaal opnieuw geflashed. Nu bleek dat in /media wel de directories (of symbolic links) naar cf, usb en hdd te staan (wat betreft usb ben ik niet helemaal zeker meer). Hdd is hierbij een link naar hda1.

Vervolgens heb ik Barry Allen weer geïnstalleerd. In deze nieuwsgroep had ik gelezen dat je beter niet vanuit /tmp kunt installeren, dus ik had hem op hdd gezet. Nou mooi dat dat dus in Gemini 4.4 niet goed werkt. Hij lijkt geïnstalleerd te worden, maar uiteindelijk gaat het ergens fout en komt de applicatie niet bij de plugins te staan. Na opnieuw installeren vanuit /tmp werkt Barry Allen (BA) weer.

Vervolgen heb ik via BA Gemini 4.4 nog een keer geïnstalleerd (op de CF).

Tot mijn verbazing staan nu in /media alleen nog maar de directories (links) hda1, hdd en ba. CF en usb zijn verdwenen.

epg_new.dat wordt in /tmp gegenereerd. Gemini 4.4 blijkt python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk en python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk niet te kennen. Ook niet na een ipkg update. Ik heb die dus apart moeten downloaden en installeren.

Voor diegene die dezelfde problemen met Gemini hebben hier even de stappen die ik uitgevoerd heb.

1. Download http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk

2. Download http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk

3. Zet beide in /tmp en installeer ze (via de file manager in Gemini 4.4) of m.b.v. het commando ipkg install <paketnaam> (uitvoeren in een telnet sessie in de /tmp directory).

4. Zet enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.8-r5_all.ipk in de /tmp directory en installeer deze (net als hierboven).

5. Ga naar de /media directory.

6. Als daar geen usb directory is maak deze dan m.b.v. het commando mkdir usb.

7. Om boot.py ook de epg_new.dat te laten vinden heb ik in de media directory een link naar /tmp gemaakt: ln –s /tmp cf

(misschien niet zo netjes want de cf is meer dan /tmp, maar het werkt wel).

8. Stel nu de epg (blue-panel – Instellingen - EPG) als volgt in:

MediaHighWay: aan

Freesat: uit

Private: aan

Cachefile: aan

Filename: gemini.epg.dat

Place: media/hda1

Autosave to: uit

Ik weet niet of cachefile aan moet staan. Bij mij was dit (per ongeluk) het geval, en het werkt.

Ik heb niets aangepast aan de .dat file. Nu werkt de handmatige en de automatische update.

Ik heb geen swapfile ingesteld. Zonder blijkt het ook goed te werken nu.

Aarbei en anderen die ondersteuning gegeven hebben: BEDANKT!

Jan

PS. Sinds gisteren loopt de tijd van mijn Dreambox een vijftal minuten voor. Ik denk (of hoop) dat dat niet met deze plugin te maken heeft. Eens zien hoe ik dat weer oplos.

DM7025+

Geplaatst:

PS. Sinds gisteren loopt de tijd van mijn Dreambox een vijftal minuten voor. Ik denk (of hoop) dat dat niet met deze plugin te maken heeft. Eens zien hoe ik dat weer oplos.

die voorlooptijd kun je proberen op te lossen door de dreambox uit te schakelen en de 220V kabel er 5 minuten uit te laten, daarna weer opstarten op ned1 bijvoorbeeld.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, hij werkt eindelijk!
Met dank aan aardbei en anderen die me tips hebben gegeven.

Ik heb direct maar xmltvimport 0.8r5 geïnstalleerd.

Hoe heb ik dat uiteindelijk voor elkaar gekregen op een DM7025plus met Gemini 4.4 en Barry Allen?

Allereerst werd ik getriggerd door de opmerking van aardbei dat de bestanden op rare plaatsen stonden. Ik de CF verwijderd en Gemini 4.4 helemaal opnieuw geflashed. Nu bleek dat in /media wel de directories (of symbolic links) naar cf, usb en hdd te staan (wat betreft usb ben ik niet helemaal zeker meer). Hdd is hierbij een link naar hda1.
Vervolgens heb ik Barry Allen weer geïnstalleerd. In deze nieuwsgroep had ik gelezen dat je beter niet vanuit /tmp kunt installeren, dus ik had hem op hdd gezet. Nou mooi dat dat dus in Gemini 4.4 niet goed werkt. Hij lijkt geïnstalleerd te worden, maar uiteindelijk gaat het ergens fout en komt de applicatie niet bij de plugins te staan. Na opnieuw installeren vanuit /tmp werkt Barry Allen (BA) weer.
Vervolgen heb ik via BA Gemini 4.4 nog een keer geïnstalleerd (op de CF).
Tot mijn verbazing staan nu in /media alleen nog maar de directories (links) hda1, hdd en ba. CF en usb zijn verdwenen.
epg_new.dat wordt in /tmp gegenereerd. Gemini 4.4 blijkt python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk en python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk niet te kennen. Ook niet na een ipkg update. Ik heb die dus apart moeten downloaden en installeren.

Voor diegene die dezelfde problemen met Gemini hebben hier even de stappen die ik uitgevoerd heb.

1. Download http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk
2. Download http://www.milosoftware.com/dreambox/feed/common/python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk
3. Zet beide in /tmp en installeer ze (via de file manager in Gemini 4.4) of m.b.v. het commando ipkg install <paketnaam> (uitvoeren in een telnet sessie in de /tmp directory).
4. Zet enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.8-r5_all.ipk in de /tmp directory en installeer deze (net als hierboven).
5. Ga naar de /media directory.
6. Als daar geen usb directory is maak deze dan m.b.v. het commando mkdir usb.
7. Om boot.py ook de epg_new.dat te laten vinden heb ik in de media directory een link naar /tmp gemaakt: ln –s /tmp cf
(misschien niet zo netjes want de cf is meer dan /tmp, maar het werkt wel).
8. Stel nu de epg (blue-panel – Instellingen - EPG) als volgt in:
MediaHighWay: aan
Freesat: uit
Private: aan
Cachefile: aan
Filename: gemini.epg.dat
Place: media/hda1
Autosave to: uit

Ik weet niet of cachefile aan moet staan. Bij mij was dit (per ongeluk) het geval, en het werkt.

Ik heb niets aangepast aan de .dat file. Nu werkt de handmatige en de automatische update.
Ik heb geen swapfile ingesteld. Zonder blijkt het ook goed te werken nu.

Aarbei en anderen die ondersteuning gegeven hebben: BEDANKT!

Jan

verrek, vernaggelt BA die dir's, dat was me nog niet eerder opgevallen (komt omdat ik nooit boot.py gebruikte maar zelf quick and dirty aan het rommelen ben/was)
thnx voor de feedback en helemaal goed dat ie het doet natuurlijk!!!

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

op mijn 8000 werkt de plugin prima, maar op de 800 niet. Ik kan em installeren, hij gaat dan ook alle info ophalen, duurt wel ca 15 minuten, en gaat dan enigma opnieuw starten, maar ik zie niet de uitbgebreide epg. Iemand een idee?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec

die voorlooptijd kun je proberen op te lossen door de dreambox uit te schakelen en de 220V kabel er 5 minuten uit te laten, daarna weer opstarten op ned1 bijvoorbeeld.

Ik had hem al een tijdje uitgeschakeld maar dat hielp niet. Nu heb ik de stekker er uitgehaald. En nu loopt hij weer gelijk.

Ik was al een ander draadje begonnen om dit onderwerp niet `te vervuile`. Die draad kan ik direct weer sluiten.

Bedankt!

Jan

DM7025+

Geplaatst:
Origineel bericht van: allez l'om
op mijn 8000 werkt de plugin prima, maar op de 800 niet. Ik kan em installeren, hij gaat dan ook alle info ophalen, duurt wel ca 15 minuten, en gaat dan enigma opnieuw starten, maar ik zie niet de uitbgebreide epg. Iemand een idee?

Lees even een stukje terug in deze draad. Ik had hetzelfde probleem. In kort komt het er op neer dat in -media de directories hdd, usb en cf moeten bestaan. Verder moet je kijken waar je epg.dat bestand komt te staan. Aardbei geeft hints hoe je na kunt gaan of de epg_new.dat gemaakt wordt en of het verplaatsen naar de juiste directorie goed verloopt.

Jan

DM7025+

Geplaatst:

Ik wilde dit ook even testen om daarna er een naslagwerkje van te maken en ook beschikbaar te stellen. Ik krijg na de stap xmltv te installeren vanuit de /tmp dir een fout dat xmltv niet goed geïnstalleerd is doordat python-html er niet zou zijn. Dit heb ik niet terug gevonden in de procedure van Jan.

Ik heb gemini 4.4 via BA op een dm7025 geïnstalleerd puur om te testen hiervoor.

Ondertussen de python-html erbij gezet en dan lukt de installatie wel goed van xmltv

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

enig idee hoe ik dit kan installeren onder newnigma? Heb het geprobeerd met het ipkg install commando, maar dat werkt niet.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen