Amazor Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Net gemerkt dat de audiobitrate van de TV-kanalen gedaald zijn van 192 naar 160 kbps, en de radiokanalen zijn zelfs gedaald tot 128 kbps wat uiteraard duidelijk te horen is, tenzij je tv kijkt op een 37cm-crtke. Enkel Klara mag zijn 192 kbps behouden. Denken ze zo vtmKzoom te kunnen toevoegen?! Zie ook op Linowsat. Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
spongebob Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 dat moet dan inderdaad nog maar pas zijn, want tot voor kort was de audio toch wel aan 192kbps. Hopelijk is dit tijdelijk, want 192kbps is toch wel het minimum voor fatsoenlijk geluid. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast calculator Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Het lijkt wel of TVV zijn product aan het downgraden is. Ik vind 128 KB/s echt niet kunnen. Veel mensen gebruiken homecinemasets. Duidelijk wordt er weer niet gekeken naar de eisen van deze tijd. TVV loopt al ver achter op de concurrentie met bitrates voor het beeld. Ik vind dit echt te erg voor woorden.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Schandalig gewoon. Ze doen gewoon alles om toch maar niet een extra transponder te moeten geven. Halve zenders en nu de bandbreedte beknotten. Ze kunnen misschien naar 12,5 frames per seconde gaan voor hun beeld, hebben ze direct weer extra bandbreedte. Dit abonnement ga ik nu snel opzeggen. In principe lig ik nog voor een jaar vast, maar met hun nieuwe contractvoorwaarden heb ik volgens mij een maand de tijd om op te zeggen. Ze kunnen nu voor elke kaartwissel 15€ vangen, staat in de nieuwe voorwaarden, maximum één keer om de 5 jaar. Maar ja, wie zegt dat er volgende maand weer niet wat anders staat ? Onze kaart aan 80€ was ook een "eenmalige kost", en kijk nu is die eenmalig dat ook niet meer. Ik vind het puur bedrog.
matthew_be_wvl Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Hopelijk komt dit nog terug in orde hoor. 192 kbps is zoals al gezegd echt een minimum met MP2 audio. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Amazor Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Net nog bezoek gehad met toevallig de vraag of ik tevreden was over TV Vlaanderen. Ik kon niet anders dan antwoorden "elke maand minder en minder". Ze blijven me verbazen in negatieve zin. Ik luister tv via een home cinema-set en het verschil valt echt wel op. Blijkbaar zijn dit soort klanten onbelangrijk voor hen, maar ze zijn echt goed bezig om zoveel mogelijk mensen richting kabel te pushen. Ik snap echt niet welk profijt ze gaan hebben met die <0,7 Mbps die bespaard wordt. Deze bandbreedte is nutteloos om te verdelen over 9 TV-zenders (beeld), maar voor geluid is het verschil des te groter. Je kan misschien wel zeggen 'ga dan naar de kabel als het daar zoveel beter is', maar ik ben pas in 2007 begonnen met satelliettelevisie, en vorig jaar nog een HD PVR gekocht uit interesse voor de techniek, maar ook doordat één HD toen op sat zat met een goeie bitrate dacht ik 'dit komt wel goed op HD-gebied'. Maar 2009 was zacht gezegd een teleurstellend jaar, en er is blijkbaar niet meteen beterschap in zicht. Heb uiteindelijk op 2 jaar tijd ruwweg zo'n 1000 euro geïnvesteerd in satelliet-tv en vind dit zonde om zo'n apparatuur af te danken. Ik heb ook geen ezel die... je weet wel. Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
crazydavid Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Schandalig is dit. Heb reeds een klachtenbrief via internet naar tv-vlaanderen gestuurd met mijn ongenoegen in deze zaak. Misschien kan iedereen dit doen? Als het zo zit zou het wel eens kunnen gebeuren dat ik de schotel terug weg doe en naar andere provider ga . Ik ben zeer teleurgesteld in deze stap die ze nu weer hebben genomen. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
Gast patje7of9 Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Ze willen waarschijnlijk zo plaats maken voor de zender VTMKzoom.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Origineel bericht van: Amazor Net nog bezoek gehad met toevallig de vraag of ik tevreden was over TV Vlaanderen. Ik kon niet anders dan antwoorden "elke maand minder en minder". Ze blijven me verbazen in negatieve zin. Ik heb in het begin heel veel positieve reclame gemaakt voor TVV, vanwege de vrije hardwarekeuze, maar het slaat tegenwoordig nergens meer op. Doordat er wel zenders moeten bijkomen, maar ze supergierig zijn en er nooit een transponder bijkan, wordt de kwaliteit altijd maar slechter. Ik sta toch nog wat in tweestrijd, maar uiteindelijk heb ik zoiets van "wat heb ik nu aan vrije hardwarekeuze als ik de zenders (Ketnet/Canvas HD, VTM HD, RTL-TVI bijv.) niet heb, of ze maar gedeeltelijk heb (Acht, KanaalZ bijv.) of de kwaliteit ervan gewoon veel lager ligt (de Vlaamse zenders in het algemeen)? Als het nu maar één van die nadelen was geweest viel er wel mee te leven, maar alle 3 samen maakt dat je een geheel krijgt dat op niet veel meer slaat. En nu Norkring dicht bij een lancering van hun DVB-T aanbod staat, denk ik dat TVV een gelijkaardig probleem zal meemaken als CDS in Nederland. Niet willen investeren en dus niet de zenders aanbieden die het mogelijk maken te concurreren met de kabel, maar ook nog weinig voordelen bieden tov. de goedkopere DVB-T (hij zal wel moeten goedkoper zijn, anders zullen ze helemaal geen kijkers lokken). Het probleem dat ze bij TVV ook hebben is dat ze zich niet 100% op de Vlaamse markt kunnen richten, wat Telenet en een Norkring wel kunnen doen. Bijkomende bandbreedte geven aan een puur Vlaamse zender die in Nederland niet mag uitgezonden worden is geen haalbare kaart voor TVV, maar zo'n locale operator heeft dat probleem niet. En dat terwijl de voordelen van TVV (bijv. Nederlandse PO zenders in betere kwaliteit, en straks misschien alle 3 in HD) minder zwaar doorwegen, omdat de Nederlandse PO in Vlaanderen nu eenmaal niet echt zwaar bekeken wordt.
Homer Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Nu begint tvv wel met zijn eigen leven te spelen, ik zit zelf ook met homecenter en moet zeggen proficiat weer een stap dichter bij een afscheid van de schotel! Terug een heel erg minpunt van tvvlaanderen! Zou tvv eens meer beginnen kijken naar belgie zelf en niet constant luisteren naar canaldigital zou al een verbetering zijn in het algemeen. homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Gast Paullo Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Niet dat ik het een fantastisch initiatief vindt, maar ik hoor eerlijk gezegd geen verschil. Ik gebruik dan ook wel geen Homecinema, maar heb geluid via de luidsprekers van de TV. Ik vraag mij dus af of de grote massa kijkers zich hier vragen bij gaat stellen. Wat niet wegneemt dat het voor mensen met een Homecinema meer dan vervelend is en weer een oplossing die met haken en ogen aan mekaar hangt. Greets
spongebob Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 ik heb geen homecinema, maar ik luister wel radio (en tv) via mijn gewone stereo-installatie. En op de RADIO hoor je wel degelijk het verschil, want bij de radiozenders is de bitrate een pak dieper gezakt dan die van de tvzenders. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Dsat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik heb dit weekend contact gehad met TV Vlaanderen, waarbij men op dat moment van niets wist inzake verlaging van de audio bitrate. Men zou dit navragen en mij vandaag terug opbellen, wat ook gebeurd is! Wat dat betreft, prima service, zonder enige twijfel! De persoon in kwestie is de issue gaan aankaarten bij de manager van "TV Vlaanderen". Die wist ook van niets. Hij heeft mij uitdrukkelijk gevraagd, om hem op de hoogte te houden als ik kon "bewijzen" dat de bitrate weldegelijk omlaag is. Buiten de data op "linowsat" heb ik niet echt iets, en ik heb ook geen apparatuur om dat heel specifiek te gaan meten. Zover ik dus begrijp, is het NIET de bedoeling van "TV Vlaanderen" om de audio bitrate te verlagen. Zijn er mensen die mij meer concrete bewijzen kunnen leveren, waarmee ik terug contact kan opnemen met TV Vlaanderen, om hun stelling te weerleggen? Ondertussen raad ik iedereen aan om contact op te nemen met TV Vlaanderen, hoe meer "klachten" hoe geloofwaardiger. Greetz
Gast pompompommer Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Dat kunnen ze toch heel gemakkelijk zelf nagaan, gewoon de transportstream eens analyseren met bijvoorbeeld mediainfo Een opname van één een tijd geleden (05-08-2009 om 15.11u): Citaat: General ID : 22C4 Complete name : een Il Commissario Montalbano 20090805_151105 #1.ts Format : MPEG-TS File size : 12.4 MiB Duration : 40s 368ms Overall bit rate : 2 578 Kbps Video ID : 945 (0x3B1) Menu ID : 12775 (0x31E7) Format : MPEG Video Format version : Version 2 Format profile : Main@Main Format settings, Matrix : Default Duration : 40s 320ms Bit rate mode : Variable Bit rate : 2 207 Kbps Nominal bit rate : 10 000 Kbps Width : 704 pixels Height : 576 pixels Display aspect ratio : 4/3 Frame rate : 25.000 fps Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Interlaced Scan order : Top Field First Bits/(Pixel*Frame) : 0.218 Stream size : 10.6 MiB (86%) Audio ID : 925 (0x39D) Menu ID : 12775 (0x31E7) Format : MPEG Audio Format version : Version 1 Format profile : Layer 2 Duration : 40s 368ms Bit rate mode : Constant Bit rate : 192 Kbps Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 48.0 KHz Resolution : 16 bits Video delay : -796ms Stream size : 946 KiB (7%) Language : Dutch Opname van één vandaag: Citaat: General ID : 22C4 Complete name : een Blokken 20091005_125929 #1.ts Format : MPEG-TS File size : 5.62 MiB Duration : 9s 816ms Overall bit rate : 4 799 Kbps Video ID : 945 (0x3B1) Menu ID : 12775 (0x31E7) Format : MPEG Video Format version : Version 2 Format profile : Main@Main Format settings, Matrix : Default Duration : 9s 120ms Bit rate mode : Variable Bit rate : 4 306 Kbps Nominal bit rate : 10 000 Kbps Width : 704 pixels Height : 576 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 25.000 fps Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Interlaced Scan order : Top Field First Bits/(Pixel*Frame) : 0.425 Stream size : 4.68 MiB (83%) Audio ID : 925 (0x39D) Menu ID : 12775 (0x31E7) Format : MPEG Audio Format version : Version 1 Format profile : Layer 2 Duration : 9s 816ms Bit rate mode : Constant Bit rate : 160 Kbps Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 48.0 KHz Resolution : 16 bits Video delay : -760ms Stream size : 192 KiB (3%) Language : Dutch En bij een radiozender (stubru): Citaat: General ID : 22C4 Complete name : Studio Brussel noevent 20091005_131117 #1.ts Format : MPEG-TS File size : 276 KiB Duration : 10s 800ms Overall bit rate : 209 Kbps Audio ID : 931 (0x3A3) Menu ID : 12781 (0x31ED) Format : MPEG Audio Format version : Version 1 Format profile : Layer 2 Duration : 10s 800ms Bit rate mode : Constant Bit rate : 128 Kbps Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 48.0 KHz Resolution : 16 bits Stream size : 169 KiB (61%) Language : Dutch
Dsat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Inderdaad, heb zelf even 2 streams geanalyseerd van nu en enkele weken geleden van Q-music. Nu 128 Kbps, toen 192 Kbps. Tijd voor de confrontatie dus!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen