Dsat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ondertussen een nieuw telefoontje van TV Vlaanderen gekregen. Ze geven toe dat de bitrate verlaagt is, naar 128 voor meeste radio zenders en naar 160 voor TV zenders. Het gaat om testen, om na te gaan of ze op die manier meer tv zenders kunnen toevoegen, met dezelfde transponderruimte, zoals hier al gesuggereerd werd (en wat ook voor de hand lag). Er is echter nog geen beslissing genomen, puur testen. Persoonlijk vind ik 128 kbps voor radio écht laag, moet 192 zijn. Het gaat tenslotte om muziek! 160 voor tv zenders valt nog te aanvaarden, daar het meestal gewoon om spraak, en minder om muziek gaat. Hoe dan ook, het is NU de moment om naar TV Vlaanderen te mailen of te bellen, om je mening hierover te uiten. Doen dus! Eenmaal beslist, is het sosieso te laat ...
digitaal kijker Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 nog een zender erbij brengt de kwaliteit van de zenders nog lager en het is al soms huilen met de pet op, als je VT4 bekijkt tijdens The Block Gent valt dat erg op. bij andere progamma's ook. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
TokeMUp Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Origineel bericht van: Paullo Niet dat ik het een fantastisch initiatief vindt, maar ik hoor eerlijk gezegd geen verschil. Ik gebruik dan ook wel geen Homecinema, maar heb geluid via de luidsprekers van de TV. Ik vraag mij dus af of de grote massa kijkers zich hier vragen bij gaat stellen. Wat niet wegneemt dat het voor mensen met een Homecinema meer dan vervelend is en weer een oplossing die met haken en ogen aan mekaar hangt. Greets Ik heb een Bose 3-2-1 waarmee ik geen verschil hoor tussen Sat, antenne (analoog) en DVB-T! Allemaal radio wel te verstaan. Er zal wel een verschil zijn tussen de 192 en 128, maar om hier nu een probleem van te maken vindt ik eerlijk gezegt ook maar overdreven. Ik vindt het ook triest dat er zoveel TV zenders op de TVV frequentie gepakt worden. Maar om nu voor 1 zender (als je acht er bij telt 2) een hele transponder te gaan afhuren? Stel dat TVV een extra transponder gaat afhuren dan gaat die toch op Astra 23.5° oost zijn. Zo zal je voor acht en vtmKzoom een DUO LNB moeten aanschaffen als je dat nog niet hebt. Daar moet je dan ook weer rekening mee houden. De meesten hier hebben deze posities wel als bron, maar heeft de doorsnee klant dit? Langs de andere kant zouden ze in mpeg4 kunnen uitzenden, maar iedereen heeft ook weer geen mpeg4 compatible ontvanger. Dus beslissingen maken is niet echt gemakelijk als je met iedereen rekening moet gaan houden. mvg
Gast Paullo Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 De enige redelijke oplossing daarin is het bijhuren van één transponder samen met CDS, waarbij dan in MPEG-4 wordt uitgezonden en een aantal zenders van TVVlaanderen kunnen geplaatst worden, samen met een gans aantal kanalen van CDS. Zolang die investering niet wordt gemaakt, zal het behelpen blijven op de manier zoals het nu al een tijdje bezig is. De enige vraag is dan, wil men eigenlijk nog investeren in veel eigen bandbreedte en daarbij zal ongetwijfeld de vraag komen wat daarvan de kostprijs is en of dit haalbaar is met het huidige abonneebestand. Maar dan kom je weer op hetzelfde punt uit, niet investeren is geen nieuwe klanten en geen nieuwe klanten is ook geen geld om te investeren en zo ga je alléén maar achteruit. Greets
Amazor Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik denk ook dat het slechts een minderheid zal zijn die dit gaat merken, want niet iedereen heeft een home cinema en de meesten gebruiken waarschijnlijk gewoon hun tv waar de klank de laatste jaren vaak een hoog 'blikken doos'-gehalte heeft. Denk dus dat dit gewoon zo zal blijven (hopelijk heb ik ongelijk!) en vtmKzoom gewoon zal toegevoegd worden, hij is nu beloofd geweest. Toch vind ik dit een stap te ver gaan, die transponder zit gewoon vol. Na beeld moet nu ook geluid het onderspit delven t.o.v. de concurrentie, en de ruimte die hiermee vrij komt is zeer miniem. Het is idd nu dat er moet gereageerd worden, en dat heb ik dan ook al gedaan, straks zal het te laat zijn als iedere TV-zender met moeite 2,5 Mbps zal halen, en dan zal de heisa waarschijnlijk groter zijn. Ik zie praktisch geen probleem als ze uitbreiden naar 23,5°O. Oké, niet iedereen zal dan alle basiszenders hebben, maar die mensen verliezen ook niets. Kwaliteit blijft gelijk, aanbod blijft gelijk. Willen ze die zenders, dan kunnen ze een duo LNB gebruiken. In MPEG4 uitzenden is een grotere stap en dat zou evenzeer een dure grap worden (decoderwissel). Ik vind het wel goed dat het themapakket zal omgezet worden, want dit neemt een pak ruimte in en is economisch niet interessant door de weinige abonnees die dat pakket hebben. Als een volledige transponder huren onmogelijk is, zou de werkwijze die vorig jaar bij één HD toegepast is ook al leuk zijn. Toen werd gewoon een stuk transponder gehuurd. Toen had die zender wel nog een tijdelijke status, dus misschien zal dit niet zo simpel meer zijn, maar men kan niet blijven persen... Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
Dsat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Zo zal dat zijn. Radio luisteren de meesten nog steeds via FM, en wie digitaal luistert zal dat via zijn TV doen, en daar hoor je er absoluut niets van. Ik blijf dit raar vinden. Radio luisteren doe je toch via je stereo, en niet via je TV. En daarmee bedoel ik geen home cinema. Mij lijkt het logisch, dat als je digitale radio en tv hebt, dat je de audio van de decoder (ook) aan je stereo hangt. Maar ik zal dan wel bij die 5% horen die dat doet zeker?
crazydavid Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Toch vind ik het nog altijd spijtig. Dank zij de schotel en tv-vlaanderen kan ik zo veel zenders ontvangen. De vrouw was blij en ik kon eindelijk naar alles kijken wat ik wou. Tenslotte betalen we voor een produkt. Ok, ze maken reclame dat ze de goedkoopste zijn maar dit mag niet afdoen in kwaliteit van het beeld en geluid. Misschien zijn we wel verwend met al onze home cinema. Toch is het als gebruiker niet leuk als men u een mooie verpakking geeft en het na het uitpakken op niets trekt. Daarom hoop ik dat deze belachelijke test snel voorbij is en ik terug in normale kwaliteit naar muziek en film kan kijken. Ik hoor ook bij de die 5% dus nu is het 6%. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
crammikske Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 ik heb zaterdag "moeten" kijken naar de finale van k2 word k3. ik had eerst de afgestemd op canaldigitaal, daarna naar tv vlaanderen. zelfs mijn vrouwke vertelde , amai wat een verschil in beeldkwalitiet. het was precies of er was een doek over scherm gevallen, het werd allemaal wazig. de kwaliteit was beter bij canal digitaal dan bij ons op de vtm. kwa geluid, gene vette. gelukkig luister ik niet naar de radio van tv vlaanderen, maar naar musicchoice die ook op 128kbit uitzenden, maar waar de kwaliteit wel in orde is. groetjes, marc Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps. tvv + hd. --------------------------------------------------------------
Dsat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Het zou inderdaad om een test gaan, maar toch vrees ik er voor. Zelfs al zouden ze er geen extra zender mee de lucht in krijgen, als er weinig reactie komt van klanten, gaan ze die extra bandbreedte (hoe weinig dat ook zal opleveren) wel gebruiken om ergens de beeldkwaliteit op te trekken en die 128 kbps laten voor wat ze is. Op zich een goeie zaak voor de beeldkwaliteit (en dus voor die 94% die geen radio luistert via een stereo), maar ik vind niet dat dit de juiste manier is. Dat ze dan gewoon de radiozenders naar 23,5 oost overbrengen. Of op zijn minst de bitrate optrekken naar 160 kbps zoals de tv zenders momenteel.
Littlesat Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ze kunnen ook een plekje bijhuren op een andere transponder. Een hele transponder hoef je niet af te huren... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
iRuud Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Origineel bericht van: TokeMUp Ik heb een Bose 3-2-1 waarmee ik geen verschil hoor tussen Sat, antenne (analoog) en DVB-T! Allemaal radio wel te verstaan. Tsja.. Is ook niet zo verwonderlijk dat je dan geen verschil hoort ;-)
Gast calculator Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Blijkbaar laat Canal Digitaal/TV Vlaanderen steeds meer kwaliteitsnormen vallen. Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling.
Littlesat Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Helemaal mee eens... Er was voor een paar weken geleden nog valse hoop. Dit ivm een extra transponder, maar het bleek slechts een contract verlengering te zijn. Ook de berichten van Gisteren dat er maar plek is voor 2-3 HD zenders en CDS is al in gesprek met SBS en RTL... terwijl Nederland 1 en 2 in HD ook nog mogen komen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
TokeMUp Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: TokeMUp Ik heb een Bose 3-2-1 waarmee ik geen verschil hoor tussen Sat, antenne (analoog) en DVB-T! Allemaal radio wel te verstaan. Tsja.. Is ook niet zo verwonderlijk dat je dan geen verschil hoort ;-) Verklaar u nader! mvg
TokeMUp Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Test is ondertussen gestart. acht zend voor die gelegenheid nu (14:50) ook uit. mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen