Ga naar inhoud


Kathrein UFS 910/922 vs Ipbox 910


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel in het bezit van een Ipbox 910. Op zich draait deze prima met e2 en incubuscam. Het beeld is prima, maar hij loopt zo nu en dan vast. Ook moet de cam een paar keer per dag opnieuw worden herstart want tijdens het zappen wil het beeld wel eens zwart blijven.

 

Hiervoor gebruikte ik een Dream 7000s met cccam, die deed het eigenlijk altijd storingvrij.

 

Nu zat ik eens naar de Kathrein te kijken en wat in dit forum te lezen. Op zich spreekt dit apparaat mij aan, maar het valt mij op dat ik veel zaken terug zie van de IPBOX (incubuscam, blauwe knop etc).

 

Heeft iemand ervaring met zowel de Ipbox en de Kathrein en kan je dan eens aangeven of een eventuele overstap zinvol kan zijn ?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen ervaring, maar:

 

De hardware van de receivers zal grotendeels overeenkomen, omdat het belangrijke gedeelte (op de tuner na) in de processorchip zit en die is hetzelfde. De ipbox lijkt wel nog meer RAM te hebben ook (weet ik niet zeker) en meer is daar altijd beter.

 

De software is natuurlijk ook hetzelfde: er is e2-ontwikkeling voor deze receivers. De verschillen zitten in de tuner, het display, scart-switches en dat soort zaken.

 

Ik verwacht kortom niet veel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 910, en die heeft maar 1 tuner. Hoe het met de dual tuner support in e2 zit weet ik niet.

 

De 922 heeft wel weer meer RAM dan de 910. Flash is geen RAM maar ROM, en heeft daardoor geen/minder invloed op wat je allemaal met het apparaat kan (als je het image of delen ervan op harddisk zet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet uitgebreid geprobeerd moet ik zeggen, maar het werkt wel voor een paar minuten kijken.

 

Ik heb de kijk-pc ook gekoppeld via wifi; dat is ook niet ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...