Ga naar inhoud


Worden wij besodemieterd door CD.


appiesat

Aanbevolen berichten

Sinds kort een LCD scherm in bezit en sta verbaasd van sommige Duitse kanalen, bijv. ZDF zo,n mooi beeld.

Maak gebruik van de humax 5400 , al een oudje dus.

Schakel over na een Nederlandse zender en krijg zo wat een beroerte.

Wat een bagger.

Heb geen vergelijk met de kabel dus vandaar mijn vraag is dit normaal?

 

Gr Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Zet eens wat beeldverbeteraars op je TV uit...

Als dat de oorzaak was dan zou het ook bij de Duitse zenders problemen hebben gegeven.
Oude discussie: bedroevende bitrate grootte op de CDS zenders. 2-3 Mbits en de Duitsers ca. 6-7 'Mbits
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Zet eens wat beeldverbeteraars op je TV uit...

Als dat de oorzaak was dan zou het ook bij de Duitse zenders problemen hebben gegeven.
Oude discussie: bedroevende bitrate grootte op de CDS zenders. 2-3 Mbits en de Duitsers ca. 6-7 'Mbits

Ik heb het al vaker op dit forum gezegd: de Duitse PO zit kennelijk financieel (te?) ruim in haar jas. Ze gaat erg royaal om met transponderruimte: regionalen hebben allemaal een eigen plek op de schotel omdat ze per dag een half uurtje regionaal gaan, bij transponderverhuizingen blijven zenders vrolijk maandenlang simultaan uitzenden, en HD-testuitzendingen met een promo (Hoezo eigenlijk?) duren probleemloos een half jaar. Tsja, waar is dit allemaal voor nodig in een tijd van economische crisis? De Duitse PO heeft er kennelijk in ieder geval geld zat voor. En dan dus de bitrates. Onder de slogan "Qualitaetsoffensive".. frown Dat laatste is inderdaad nog de beste investering, maar je moet het geld er wel voor hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als dat de oorzaak was dan zou het ook bij de Duitse zenders problemen hebben gegeven.

Die beeldverbeteraars hebben gewoon een nadelig effect bij lage bitrates die je bij die Duitsers dus niet merkt..
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad tegenstrijdig. Maar het is het niet. Als je meer comprimeerd dan wordt dat zo gedaan dat het met het blote ook niet te zien is. Beeldverbeteraars (ruis onderdrukkers, dynamic contrast, sharpeners e.d.) gaan dan juist de artifacten die je normaal "bijna" niet ziet nog eens extra versterken, zodat het beeld feitelijk niet beter wordt maar slechter...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@topicstarter; als je een HDTV geschikte ontvanger koopt heb je in ieder geval NL3-HD in een uitstekende kwaliteit. Niet doordat alles in HD kwaliteit wordt uitgezonden maar het standaard beeldmateriaal wordt hier in veel hogere bitrates uitgezonden dan op de normale NL kanalen. En hoe hoger de bitrate, des te strakker/mooier is het plaatje.

 

Helaas voor ons zendt CanalDigitaal enkel nog maar NL3-HD uit, dus we hebben dit profijt slechts op één kanaal. Overigens heeft de kabel wél alle 3 de publieke HD kanalen en daarnaast zijn daar alle commerciële zenders ook met een hogere bitrate te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Apple74 :

als je een HDTV geschikte ontvanger koopt heb je in ieder geval NL3-HD in een uitstekende kwaliteit. Niet doordat alles in HD kwaliteit wordt uitgezonden maar het standaard beeldmateriaal wordt hier in veel hogere bitrates uitgezonden dan op de normale NL kanalen. En hoe hoger de bitrate, des te strakker/mooier is het plaatje.

 

Dit bedoel ik nu , zou het kunnen zijn dat CD bewust de kwaliteit laag houd om

ons te doen laten overstappen op een HDabo?

 

Alle beeldverbeteraars(verslechteraars) staan uit en ben nog op zoek naar een HD ontvanger.

En aangezien CD nog niet alles op HD kwaliteit uitzend heeft dit geen haast.

 

Gr Ap

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had hier het zelfde probleem,

 

kocht een half jaar geleden een 32" LCD TV van Pioneer, had al reeds een simpele sat ontvanger, deze combinatie gaf een slecht beeld.

Na upgrade naar een Dreambox DM800 heb ik een perfect beeld, ook op de SD kanalen van Canal Digitaal.

 

Dus investeren in een betere satelliet ontvanger (geen philips ofzo want dan ga je er niet op vooruit)

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appiesat
@Apple74 :
Dit bedoel ik nu , zou het kunnen zijn dat CD bewust de kwaliteit laag houd om
ons te doen laten overstappen op een HDabo?


Onwaarschijnlijk. De kwaliteit is voorheen, toen er nog geen HDTV abonnement bestond bij CDS, nooit beter geweest dan nu het geval is. De kwaliteit is een poosje geleden zelfs iets beter geworden dan vroeger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd vind ik nu wel dat de beedkwaliteit van Nederland 1,2 & 3 goed is. Hebben jullie dit al eens vergeleken met sommige zenders van het TVV pakket?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover bedankt voor jullie reacties.

Heb gister een testje gedaan met een Philips 7121 , maar zie weinig verschil.

De vrije HD kanalen zijn perfect , gewone Duitse zenders ook en de Nederlandse het zelfde .

Daar ik nog geen HD CD abo kan ik dat nog niet vergelijken

Als vervanger zit ik te denken aan een Ipbox 800 of een DM 910 , wie maar de beste beeld en geluids kwaliteit heeft .Ook een Humax icord staat bij mij in beeld.

 

Gr Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldverbeteraars werken eigenlijk altijd averechts en zijn vooral bedoeld om een TV in de winkel een "beter" plaatje te laten geven. Goede stelregel: een goede TV heeft geen beeldverbeteraars nodig. En inderdaad: zorg dat je een ontvanger gebruikt met een HDMI aansluiting, want met een Scart kabel doe je de beeldkwaliteit absoluut geen goed.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...