Gast Geplaatst: 25 juni 2002 Geplaatst: 25 juni 2002 Ik heb van een oude sat-link videocryptkaart een season1 gemaakt. Er zit een 232IC en een 7407IC op. Werkt prima met de diverse programma's. Ik wil er nu een season-2 van maken. De spullen zoals smartcardadapter heb ik. Alleen de diode (volgens mij een zener) de BAT 41 shotky kan ik nergens krijgen. Die diode komt op een schema voor waarop wel de 232IC maar geen 7407IC op staat. De diode zit tussen pin8 en 10 waartussen ook de write enabledschakelaar zit. Mijn vraag is heb ik die diode perse nodig?
Moderator Matchless Geplaatst: 25 juni 2002 Moderator Geplaatst: 25 juni 2002 je kan ook een bat81 gebruiken.of een 1n4148.de laatste heb ik bij de mijne gebruikt en werkt al jaren.en die is wel heel makkelijk te verkrijgen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 3 juli 2002 Geplaatst: 3 juli 2002 @Harry 5, Ik wil gaan loggen. Ik heb hier ook nog een Satlink Videocrypt interface uit de 'oude doos'. Kun je mij misschien helpen aan wat schemaatjes voor de ombouw naar Season 1/2? Wellicht zijn er een aantal webpagina's waar e.e.a. beschreven staat. Kun je mij alvast een beetje op weg helpen? Alvast bedankt. Groet, Nico
rlckring Geplaatst: 3 juli 2002 Geplaatst: 3 juli 2002 Je zou hier eens kunnen kijk >>KLIK<<. Als je iets wilt downloaden komt er echter een scherm van, je bent de 580e bezoeker wacht ongeveer 30 minuten en het downloaden begint automatisch. Dat is bullshit, klik op keuze 3 om een sponsor te bezoeken en je download begind dan gelijk!! Klik voor een layout voor Season1 en Season2 dan kun je gelijk gaan bouwen!
Gast Geplaatst: 3 juli 2002 Geplaatst: 3 juli 2002 Jaaaa, helemaal geweldig! Thanks. Ik ga de soldeerbout vast opwarmen! Groet, Nico
Gast Geplaatst: 3 juli 2002 Geplaatst: 3 juli 2002 Ik heb de videocrypt aangepast volgens season1. De aanpassing is minimaal. Hij deed het echter pas nadat ik een aparte voeding had aangesloten. Een gewone niet gestabiliseerde 5 volt voeding is goed genoeg. Ik ben nu bezig er een season2 van te maken, maar dat valt niet mee. Die diode op het schema season2 heb je niet nodig dat wordt verzorgt door de 7407. Probleem wat ik nu heb is dat er van het contact 'clock' geen printbaan naar de ic's loopt. Ik gebruik er de printbaan van het vcc contact voor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen